|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Porginal: Ska det då även vara upp till var och en om man vill köra onykter eller kanske alldeles för fort? Att jämföra att få en glödande fimp kastad på sin bil med allmän miljöförstöring blir inte rätt, jämför i så fall med att få en spann tjära eller spillolja slängd över bilen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Att jämföra köra full och köra rökandes är väl ändå att ta i... det går ju att förbjuda... *alkolås* att köra för fort är ju något i princip alla gör någon gång andå.... Sen att kasta fimpar på bilar var det inte prat om... för jag skulle vara lika förbannad om någon skulle göra det på min bil... Behöver ju inte kasta ut den när man har bakomvarande... sunt förnuft... jag menade miljöförstöringen som en fimp i diket vs bilavgaser... Stort och brett |
|
|
Anledningen att man inte får köra onykter är densamma som att man inte får köra om man är för trött. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Såhär ser lagtexten ut: "1 §: Fordon får inte föras av den som på grund av sjukdom, uttröttning, påverkan av alkohol, andra stimulerande eller bedövande ämnen eller av andra skäl inte kan föra fordonet på ett betryggande sätt." Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
jo, man ska inte göra något av det... men om jag pratar för mig själv... blir jag för trött är det ju bara att stanna och slagga en 15min så piggnar man ju till... Funkar inte riktigt så med alkohol... Stort och brett |
|
| här röks det icke, men snusar det gör jag:-)))) | |
|
Det som stör mig är resonemanget att bara för att någonting annat smutsar ner naturen mer, så ger det dig rätten att kasta ut fimparna i naturen. Bara för att en oljetanker spiller ut olja så kan ju inte jag ta min spillolja och hälla ut den i naturen. Funkar lixom inte riktigt i längden med det resonemanget. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Z3c 4 ever!: Ok... då ska jag kasta en fimp på din bil när du ligger bakom och låta den kana över lacken och lämna fina bränn märken och sedan ramla ner igenom din taklucka och landa i baksätet... När du sedan kliver ur bilen och och går därifrån så ser du den stå i lågor.... Det kan hända.... nu hade jag inte min taklucka nere när jag fick den glödande fimpen på bilen men tänk om jag hade haft det.... Klart som f*n man hetsar upp sig om nån kastar skit på sin bil... --- Min E30: Länk |
|
|
Deeeejayyy.... Ge faan i att ligga så nära då... Om du nu lyckas få en fimp på motorhuven då ligger du allt bra för nära. *BAWORAK* |
|
|
Utöver det säger fysikens lagar att det blir bra svårt för en fimp att ramla NER i genom en taklucka eftersom luften strömmar utåt där... *BAWORAK* |
|
|
Ligger man i 70 blås så lovar jag dig att fimpen flyger en bra bit! --- Min E30: Länk |
|
|
Så är vi inne på den diskussionen igen :) Jag har flera gånger i flera olika hastigheter fått fimpar på min bil utan att ha lega specielt nära. Det är möjligt att det på vissa bilar bildas sådana luftvirvlar runt bilen som gör att fimpen bara dimper ner mot backen direkt, men det är nog långt ifrån alla bilar ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Bra konstigt, mina fimpar drar ner precis bakom bakluckan, följer liasom med fartvinden och dess virvlar. Tror fortfarande man ligger för nära om man lyckas med konststycket att få en fimp på sin bil. Oavsett bilmärke börjar fimpen att dala på en gång (fysik igen) inget snack om den saken. Kan hamna max tio meter bakom bilen, och innan den har hunnit 5 meter lär den vara nere på höjd vid möjligtvis strålkastarna på nästa bil (detta återigen om den bilen ligger för nära)... trevlig helg. Nu ska jag köra hem från jobbet och det första jag gör efter att jag kört ut på E20 är att tända en cigg. *BAWORAK* |
|
|
Den som röker luktar som ett svin. Den som snusar ser ut som ett svin. Den som tuggar tuggtobak är ett svin. Stämmer ganska bra! /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
Idiot. /Erik |
|
|
Tycker allt att det är upp till var och en att göra som man själv vill.... och håller med svanteE Att fimpen hamnar på bilen är mycket osannolikt... men klart visst kanske den kan... men att man får brännmärken i lacken och att den ramlar ner genom takluckan, det tror jag inte på.... |
|
|
Jag har rökt med öppen ruta i alla mina bilar. Efter ciggen vädrar man ut lite. Inte en enda gång har en köpare anmärkt på att det har luktat rök. Varför så stort rabalder om huvida man röker i bilen eller inte? Ickerökare inbillar sig att om en cigg kommer inom 2 m från bilen så kommer den lukta rök för all framtid. Vakna och inse att det inte är så. Jag är säker på att många av er som har s.k. "absolut rökfria" bilar inte har det. Om det sen är en trafikfara är väl inte lönt att spekulera i. Förbjud isåfall all form av extrautrustning, musik i bilen, passagerare och regn. M.v.h. Rökare som söker likasinnad |
|
|
Ameeeen.. Jag har i alla år kört Rantzows taktik och jag har samma erfarenheter. Det är min bil och jag tar också värdeminskningen för ev rökning när jag säljer den. Om du inte vill köpa en bil som det är rökt i, gör inte det! Tack för ordet! |
|
-BeeMWe- |
ThaMaztr: Haha kanske det :) |
|
Är det någon som har fler förslag för att få bort röklukten? Byta askkoppen är självklart det första man gör. Har hört talas om att man kan hälla ättika i askkoppen som tydligen ska få bort lukten. /Daniel Jag vet att jag är otrogen, men jag vill ha en tvåsitsig el-cabbe... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.