|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag gör ett nytt inlägg...eftersom jag bara fick ett svar på det förra...och det var inte ens från en Z4-användare...;–) Någon som använder sin på vintern med tygsuffletten? Och någon annan som använder hardtop? Erfarenheter och synpunkter? / Joakim, sugen på en zätafyra trekommanoll | |
|
Eftersom din fråga egentligen handlar om sufletten så tar jag mig friheten att svara trots att jag inte äger en Z4. Ska du använda bilen som bruksbil såväl sommar som vinter så är hardtop ett förhållandevis billigt och mycket praktiskt tillbehör. Du vet ju själv hur bilen kan se ut efter en vända i slasket på nysaltade vägar. Att hålla en tygsufflet ren är inte det lättaste när vägarna ser ut som dom gör som så ofta. Angående hardtop till Z4 och dess passform kan jag inte svara på men en väsentlig ljudskillnad borde det iaf vara. Vet inte heller om det är plastruta på suffletten på Z4 men även detta bidrar till en mindre rolig vinterupplevelse. |
|
|
Min har M chassi vilket gör den rätt så låg och det tror jag nog är det största anledningen att jag inte kör den på vintern, plogbilarna kör ju upp vallar längs bilarna som sedan fryser till is och kan sabba spoilern köp en X5 istället ;-) /K He makes the sign of a Z |
|
|
Anders S: bakrutan på Z4án är av glas och el. uppvärmbar. /Maria |
|
|
AHa Z3 maria som inte direkt varit överambitiös med med beröm för z4:an har tydligen bytt åsikt... vad hände ? ;-) |
|
|
Tack för era svar, det får nog bli en hardtop, inte så mycket för värmens skull, utan mest för att suffletten inte ska ta så mkt stryk... Men var i all världen ska jag ha den ngnstans...bor i lght och kan ju inte släpa ner den i förrådet direkt...får nog annonsera efter ngt garage alt ledig lada i trakten... Maria: ...har för mig att du pratade om Z8 senast vi träffades...har du hittat och bestämt dig för en Z4? |
|
|
Krokodil: Japp, jag ändrade totalt åsikt efter att jag kikat lite närmare på en Z4á inte för så länge sedan . Sen fick jag av en ren tillfällighet se denna Z4:an och jag föll för färgkombinationen, inredningen ... ja allting föll bara på plats. Min Z4á får jag hämta om någon vecka eller två. Det är ingen brådska för vädret är ju ändå inte det bästa . Jag har alltid pratat mig varm om Z3:an, och kommer att fortsätta med det . Men nu kände jag att det var dags för en ny vändning i livet och byta upp mig vad gäller både årsm. och den nya karossen. Den är faktiskt väldigt spännande med sin ovanliga design och den är otroligt snygg i mina ögon sett. Dessutom så är interiören av en helt annan klass än Z3:ans. Mycket som är + alltså. Joakim: Jag vet att jag pratat om Z8 ... men tyvärr är den alldeles för dyr, men drömma om en sådan är ju inte helt fel. :-) Mvh Maria |
|
|
Det är just interiören i Z4 som jag har så svårt att acceptera. Speciellt instrumentpanelen och mätarna. Mätarna går bort även i X3, varför inte använda samma design som på 5-serien? (eller varför byta överhuvudtaget.....) Nämen, off-topic igen ;) /B |
|
|
Maria: vad blir det för färg utv/inv? Länk |
|
| YeeePP! smaken är med all tydlighet som baken.. | |
|
Jag har en Z4 3,0i utrustad med vinterdäck för att kunna ut och njuta även på vintern. Har varit ute och kört när det var -20 grader och bilen fungerar perfekt, otroligt bra värme och allt är lika en bil med tak. I likhet med krokodil är min utrustad med M-chassi som är en nackdel för det behövs inte mycket snö för att det skall skrapa under bilen, så man får välja vackra dagar att ta ut bilen på. Sen måste jag gratulera Z3(4) Maria till ett trevligt bilköp. Mvh Marc |
|
|
Maria: Missa nu inte navi i Z4an :) Så slipper Blekinge pojkarna ha så mycket o skoja om i sommar! BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Joakim: Bilen är Merlotrödmetallic med beige cab, beige-läder inredning och interiörlister i ädelträutförande/alu. Marc, tack ska du ha . :-) |
|
|
Wendtan, hihi ... nehej du, min navi har jag minsann inte glömt bort :-) Den monterades ur Z3:an förra veckan, och när jag fått hem Z4:an ska den monteras in illa kvickt .:-))) /Maria |
|
|
annars om man gillar Z4 och Z3 samtidigt så går det tydligen att kombinera ;-) Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
ps. observera att även lite Z8 finns där (gälar) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Det går nog alldeles utmärkt att använda den på vintern..! /eFx |
|
| Marc > Vad har du för vinterdäck på din Z4? Har du "run flat", alltså punkteringssäkra däck? | |
|
Hej Aye ! Jag har vanliga 17" Nokia Hakkapelitta, när det gäller punkteringsrisken så har jag lagt i en lagningsburk i bagaget. |
|
| Marc > Måmga gör säkert som du. Jag planerar också att göra så till nästa vintersäsong. Finns det någon särskild lagningsburk som är känd för att vara bra? | |
|
Det går alldeles utmärkt att köra z4an på vintern.Har ej hardtopp, anser att det ej behövs.Kör med dubbfria vinterdäck 16 tum,fälgarna har suttit på en z3.Bilen rullar mest i centrala Halmstad,har nu gått 1900 mil, inte ett fel,helt perfekt bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.