AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.989

328i E36 Sedan

Sida 1 av 2
Länk

Vad tror ni om priset?

Men inte är det väll en M-ratt iallafall?
I denna tid där det är riktigt svårt att sälja bilar ens till reapris tycker jag att det var svindyrt..

80' kanske..
(jag anser den vara värd ca 70'...)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Denna ratt kallar jag "standardratt", dvs den som sitter i de allra flesta e36.or. Sen finns den 3-ekrade som satt i en del m3:or som sitter i många e46 idag.
Denna är dock denna jag tänker på när någon säger m-ratt om vi pratar e36: Länk

70´ för denna är lite väl lågt värderat anser jag. 100 är dock lite högt...
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Ang ratten så ser det ut som den ratt som satt på M3 93-95.
Det som skiljer den från vanliga ratten är de röda och blå trådar som håller ihop skinnet samt annan mittsektion ev kanske lite tjockare grepp.
Tror nog att den gick att beställa som tillval till övriga modeller.

/Rickard
Hej

Priset är i överkant. Dock skall det poängteras att skicket ser ut att vara klockrent och detta bör kunna motivera en betydligt högre prisbild än de skruvade liken som väl kan fås runt 70.

Håller med Anders om att ratten ser ut som den vanliga airbag-standardratten. Dock vet jag att M3-limmo 96 såldes med en liknande med blå/röda sömmar som Rickard säger. Har ett gammalt test av en sådan mot 911 C2 i en gammal tidning hemma.

Ett slutpris mellan 75-90 tror jag är rimligt, halvskinn KAN vara ett minus för riktiga läder fetischister ;-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
slutpris mellan 75-90 behöver man ju inte vara trollkarl för att räkna ut...vet vi ju vem somhelst att den kommer hamna på.

pistolas: Jag vet inte riktigt vart du vill komma med ditt provocerande inlägg men av din attityd att döma i denna och tidigare trådar här på forumet så tyder det på att du har en i stort sett obefintlig erfarenhet att sälja begagnade bilar i allmänhet i synnerhet BMW ;-)

Men om du anser dig kunna sia om ett exaktare slutpris på ovan nämnda objekt innan affären är avslutad så varsågod, give it a shot :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
krille:
Inte alls provocerande, bara ren text, ingen ton eller attityd alls, bara för att man inte gör smileys efter varje rad jämt, bara ren text som skall läsas från vänster till höger.

80 kanske som slutpris(som jag skrev däruppe)

runt 70 är vad JAG anser den vara värd, fast jag är ju inte spekukulant, detta gör mig ju jävig för en lägre värdering givetvis.

mitt tips är att ringa på den om 1-2månader, då den säkerligen finns kvar, om han inte sänkt till 90', och ev. prut börjar där..
mvh

Gemini__
Ang. den där M-ratten. Sitter även i flertalet M5 E34:or(3.8l).

-------->
Länk
Gemini:Det där e väl bara en "vanlig" ratt??Har en likadan i min,det som möjligen e "M" är att den e sydd med tråd i de tre M-färgerna:-)...
Att döma av bilden så skulle dina säten må bra av lite skinnvård,fast det har du säkert redan fixat:-).Min inredning blev i princip som ny efter lite "vårdande"...:-)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Gemini__
Ja men eftersom att den sitter i en M5:a torde det vara en "M-ratt". El. som i mitt "Fahrzeug", "M-lederlenkrad". Ingen fara, inredningen är i kanonskick. Ingen antydan till slitage på lädret. Inga sprickor el. likn. som du kanske antyder att det är på bilden? Det är blixten som spelar dig ett spratt här. Har gått över inredningen två ggr sedan köpet, var dock inte nödvändigt. Men man vill ju behålla lädret i gott skick i fortsättningen åxå =)

Mvh:
Thomas

Länk
Nej det var inte så ja mena,ser ju kanonfin ut,precis som min gör...Men att dömma av bilderna så saknas "djupet" i färgen,precis som ja tyckte att min gjorde.....Ja kan maila dig bilder på min inredning före behandling o efter,o då mailar ja bilder tagna med den ELAKA blixten som avslöjar alla defekter så de syns mycket bättre än de egentligen gör......Man ser tydlig skillnad...:-)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Gemini__
Tilläggas bör att jag har Buffelläder i min. "Vanligt" läder blir mer blankt el. hur man ska uttrycka sig. Tog lite bilder på just en sådan inredning från en M5:a jag kikade på i helgen. Den var riktigt blank åså, mer "djup" i färgen. Så jag förstår vad du menar =) Skicka gärna bilder på din pärla!

Mvh:
Thomas

Länk
Ja har oxå buffel-läder....Såg precis ut som din på bilden,innan skall tilläggas...Nu e det mer djup o glans på skinnet...:-)Bilder kommer imorgon:-)

Gemini__
Javisst gör det!

Använder mig av BMW:s produkter vid rengöring och insmörjning av lädret. Har även impregnerat inredningen en gång. Använde du dig åxå av BMW:s sortiment?

Ha´re gött!

//Thomas

Länk
Nej...Leathermaster med de e väl samma som BMW's egna typ..Men sen använde ja mig av lite "läderfärg" oxå som skinnet fick dra i sig i ca 24h....därav skillnaden...Om man kollar på bilden du länka till så ser man att det är lite-lite-lite slitet/ojämnt färgat på instrumentpanelen mot förardelen till...Sådan "defekter" försvann för mig:-)...Ok det blev lite halkigt(skinnet asså) men man kan ju inte få allt:-).Började med att rengöra lädret,sen "läderfärg" o till sist själva "balsamet" eller vad man ska kalla det...Det bästa va att min M-knopp som var något sliten blev som ny med hjälp av "läderfärgen"...Ok,vet man vart de va slitet så ser man,men ikke annars...

Gemini__
Alltså, "Javisst skicka bilderna" skulle det stå =)

Länk
Gemini__
Japps, vet att det ser lite konstigt ut på vissa ställen här och är på vissa paneler. Jag använde mig av ngt skit i höstas, ngt vinyl/läder-glans. I sprayform, blev inget bra resultat. Ska på det till våren. Tror dock inte jag vill använda mig av ngn läderfärg. Vill nog inte ha för mycket glans, utan helst som det såg ut när bilen lämnade fabriken i Garching. Men är iaf intresserad hur resultatet blev för dig. Kanske ändrar mig =)

Länk
Glansen undviker du lätt genom att INTE "efterpolera" lädret utan bara stryka på balsam....:-)I mitt fall så var det "kört" efter att jag provat o "polera" lite...Sååååå glansigt är det inte men mer lyster så att säg...

Sandgren:får be om ursäkt för att ja "spåra ur" ett tag:-)

Nä det är lugnt, alla verkar ju ändå tycka att 328an är för dyr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.