|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bytte min vanos hos BMW för ett tag sedan på europlusgarantin, behövde inte lägga ut en krona........detta dock efter att jag pratat med ansvariga. För övrigt var det inget direkt fel på vanos enheten utan det var en garantiåtgärd. |
|
| Matrox: Du kanske vill dela med dej om var i Sverige detta skedde och exakt när? Jag är mycket intresserad! Enbart BMW Solna och Göteborg tog tysk Europlus fram till i somras, sedan dess är det enligt uppgift totalstopp. Jag har spenderat DAGAR i telefon gällande detta. | |
|
Jag har alltid gatt via Wolkes Bil i Gbg. De kanske blir arga for att jag skriver det har, men de fixade allt direkt via BMW. Inga pengar emellan, inga bekymmer, bara vanliga leenden och bra service.. Fungerade valdigt smidigt. Om det beror pa att man ar bra kund eller pa tysk effektivitet vagar jag inte svara pa.. Vet inte heller om de fortfarande kan hjalpa en lika bra, men jag gar fortfarande lyckligt oventande om att det ar bekymmer mer Europlus. Ar alltid vart att sla dem en signal, om inte annat sa for att fa bra service.. BMW Goteborg ror jag inte med tang. Och det efter empiriska studier av deras service. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Hej Farah, jag undrar bara vilket bolag du vände dig till för att fösäkra bilen? Helförsäkring för 16' låter mycket prisvärt. mvh Simon |
|
|
Hej SimonC: jag ringde till Folksam, det finns en så kallad O.K försäkring, och det är den billigaste försäkringen det har av sina försäkringar, det finns en vanlig folksam försäkring men den är dyrare, så fråga efter folksam O.K försäkring, själv ska jag ha bilen och försäkringen på min mammas namn, så hon ska vara ägaren, och de frågar dig om det finns någon under 24år som kommer att bruka bilen, och man talar om att det finns en person under 24år som också kommer att köra bilen, och det är inga problem med det, inte heller så att försäkringen kommer dubblar för en under 24år kommer att köra bilen. Tycker det är ganska smidigt så slipper man ljuga för försäkrings bolagen att det finns ingen annan som kommer att bruka bilen. |
|
|
farah: Så det är alltså din mamma som fått en premie på 16.000kr? |
|
|
hej, jag har också Folksam men har fått en betydligt högre premie på en M3a. 30 år i Stockholm. /Simon |
|
|
stämmer bra Imola, just nu har jag en 325cab -94, och den står på min mammas namn, till och med denna bil är biligre på hennes namn, SimonC, du har fått en högre premie pga att du är 30år, hon är 48år. Men hur mycket har du fått i premie, är det jätte mycke skillnad. |
|
|
farah: Ah, det förklarar den premien iaf. Tänk bara på att det kan strula som attan ifall du skenförsäkrar. Lycka till med bilköpet! |
|
|
farah: Så med andra ord så äger du ingen bil utan det är din mor som äger bilen och hon låter dig låna bilen. Hur ska du få skadefria år så att du en vacker dag oxså kan äga en bil i framtiden om du skriver bilen på din mor? |
|
| Starre jag förstår vad du menar, men det skulle aldrig funka om jag hade bilen på mitt namn, och speciellt inte en M3 cab 03a, hur mycket skulle ni tro att en M3a skulle kosta i försäkring på en kille som är 21år gammal, att köpa bilen och surva den och kanske eventullt lägga ut pengar om något skulle gå sönder, det har jag råd med, men sen betala en försäkring som står på en kille som är 21år gammal, det har jag inte råd med, men men det du säger är rätt starre, jag får vänta tills jag blir lite äldre så en vacker dag kan jag också ha en bil på mitt namn. | |
|
Jag är 27 år och har en försäkring på 14.300:- med 1500 mil och jag är skriven i Stockholm. En sak att tänka på. Jag nämde i ett tidigare inlägg att jag har en bekant som krashade sin M3'a (en 02'a cab) för två veckor sen. Han skrev bilen på sin morsa och då även försäkringen. Problemet nu är att han inte verkar få ut några pengar på försäkringen då de anser att det är han som är brukare av bilen och inte hans mamma. Detta är något som man absolut skall tänka på!!!! |
|
| okej, det låter vi det vara, då glömmer vi det med att ha bilen på någon annan, jag ringde idag till folksam och frågade hur mycket bilen skulle kosta på mitt namn, och då hamnade vi på 45600:-kr helår, alltså 3800kr/månad. AJ AJ AJ, men man får stå ut med det. jag ska göra som ni säger, skriva bilen på mitt namn o slippa allt huvevärk. | |
|
Farah, Grabbarna har ratt, det skulle raknas som forsakringsbedrageri. Om natt hander ar man rattslos. MEN, jag rader dig att kolla BMW Orginal Forsakringar. Ring och kolla ! Mvh M5-Ike |
|
|
Att köpa en bil med vagnskadegaranti är ju det bästa! Mycket förmånligare försäkring om man säger så! :) |
|
| Hur blir det om du lånar ut bilen till morsan då och hon kvaddar den.Då kanske dom tror att det är hon som är brukaren.Kanske får tillbaka pengar för att du har betalat för hög premie :) | |
|
Jag vill gärna köpa en m3a 03a som är svensksåld, men finns inte många att välja på, och dessutom så skiljer pris ganska mycket mellan Sverige och Tyskland. Jag pratade med en vän, han föreslog att jag skulle försöka be bmw i tyskland ta kontakt med bmw i Sverige när jag ska köpa bilen där, att bmw i Sverige ska ta emot bilen utan något krångel, som t.ex. att jag inte behöver lägga ut pengar själv sen skicka notan till Tyskland. Vad tror ni om det, skulle det kunna funka. Som sagt så har jag bara hittat en 03a cab, och det var hos bmw, om ni ser eller hittar någon tipsa mig tack. |
|
| Ang, det där med försäkring... Jag har bilen på mig och jag var 22 år när jag köpte min! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.