|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Sänkning, extra spoilers, tonade rutor, piratfälgar, ickeoriginal avgassystem och överdimensionerad ljudanläggning i en m3:a ser jag personligen som en sänkning av värdet. Vita blinkers är iaf en "bmworiginaldel" och känns mer som en färgkombination än en stylingprodukt. Och som sagt, detta är mina högst personliga åsikter. :) |
|
|
Nja M3 GT finns i färre exemplar än Enzon så ;) Jag menar bara likväl som man inte smäcker på ögonlock på en Ferrari så ska man självklart inte göra det på en M3a heller. Jag litar på både Ferrari och BMW att bilen är testad och optimerad för ändamålet. Finns finns det folk som sätter på BBS fälgar på sin Ferrari, sportavgassystem osv men detta höjer inte värdet på bilen. Alla ändringar man gör på sin bil ska enkelt gå att återställas är min filosofi. Sen kan man tycka att jag är tråkig men det bjuder jag på :o) |
|
| Man får ju som bekant, vad man betalar för också... ;) | |
|
Acey: BBS-fälgar och sportavgassystem är vanligare än du tror på Ferrari. Personligen tycker jag bilar skall hållas i strikt originalskick alternativt stylas med originaltillbehör. Ögonlock, jättevingar och riegerkit får mig att vilja spy. |
|
|
håller med Bjoerck. Min M3 är från 1993 & är HELT original, förrutom annan stereo. Det är inte många M3 E36:or från den tidiga serien man ser original idag, tyvärr. Jag menar, styling i alla ära, men det är ju väldigt peronligt att sätta sin prägel på sin bil, men dom pengarna man plöjer ner i kjolar fälgar & annat, får man INTE tillbaka. Jag var på god väg att sätta på 18" fälgar på min, men jag är glad idag att jag har behållt bilen i originalskick, det är många BMW entusiaster som blir väldigt glada när dom ser en orörd bil. Det blir jag också faktiskt! Därmed inte sagt att ett par snygga 18" BBS eller OZ fälgar är snyggt, men dom höjer inte värdet på bilen... Och vad det gäller vingar på M-bilar....dom flyger inte i alla fall! ;) /K |
|
|
hade det behövts en vinge för att köra bilen, hade det nog suttit på original :-) |
|
|
Så om det är gjort diverse saker på en bil för ca 50000 (styling.mm) så är den bilen mindre värd än en orginal M3:a för 90000kr alltså....aj faan...då får jag nog sätta ut annons på 60000kr snart då...så den blir såld..... Ärligt talat..hur resnonerar ni...en m3 E36 (ej GT) är ingen entusiastbil...att en GT och ALPINA ska vara orginal är självklart..för de e ovanligare bilar..men en "vanlig" M3:a...har läst så mycket förut att "de står en M3:a bakom varenda gathörn" på detta forum...då borde de ju rimligtvis vara så att ju mer utrustning och saker som är gjort med den, ju mer borde man få för den.....men inte vet jag.... ///M3 |
|
|
bjoerck: Nej jag vet att det är relativt vanligt, åtminstånde med diverse sportavgassystem som både Lambo och Ferrari säljer från fabrik/extra tillbehör. Och att man vill montera fälgar från världens bästa fälgtillverkare är inte konstigt det heller. Det kallar jag inte heller styling i ordet rätta bemärkelse. Håller med Mosse. Att få sen en orörd GT är alltid lika kul, händer tyvärr med och mer sällan :( Att räkna med att få tillbaka pengarna man la ut på sitt feta riegerpaket är bara att glömma i 9 fall av 10. |
|
|
m3_lover Nu är du ute & cyklar lite tycker jag... Orärda M5:or & M3:or, som skötts och behållit sitt ursprungliga utseende, ÄR entusiastbilar, likväl som andra spotbilar...eller? Vad är skillnaden mellan en Alpina modell & en ///M modell, när man talar entusiastbilar..? Och JA, har du stylat din bil för 50.000:- så kan du inte räkna med att du kan få tillbaka dom när du säljer bilen....så är det tyvärr! Om du inte hittar en köpare som hade tänkt styla sin bil precis som din...så kanske han är beredd att betela lite extra för sakerna... /K |
|
| orörda...ska det stå.... | |
|
Det är klart att alla BMW M modeller är entusiastbilar. Om inte, vad är en enthusiastbil? Håller med att helt orginal håller längst och det är också snyggast. Man inser att BMW är de som kan designa bäst. EN helt orginal BMW Alpina är riktigt vackert att se. Helgerån att byta fälgar på en Alpina... |
|
| Jag tror att vi i första hand kommer få se att E36 kommer rasa snabbast ett tag framöver,verkar som E34 stabiliserat sig mellan 50-70"...Sen ska man ju komma ihåg att E36 tillverkades i nästan 70000 ex,jämför detta med E34,knappa 13000.Marknaden styrs ju av tillgång o efterfrågan... | |
Espen |
Är själv en strikt orginalbög ;) Men jag ramlade och slog huvudet i marken och har fått för mig att totalstrippa Z3 M bilen, slänga ut stolar och in med lättare sådana, bort med A/C (i en cabbe?!) och elcabbe går helbort! Sen så blir det fetare bromsar och ok, bbs lättviktsfälgar och annat avgassystem. Och vinge, ja, E46 M3 dito. Mest för att jag vill ha lite downforce. Kanske lite motortrim alá Estorilmongo recept också :D Och jag kommer antagligen få mindre batalt för den än en orginal likadan bil... men man lever bara en gång! Jag förlorade dessutom 23k på min försäljning av M3 E46, det efter att ha ägt den lite drygt 3mnd, det ni! Dyrt... Mvh -Eppe- Born2XLR8 |
| Jag instämmer i original-kören. Originaltillbehör är en sak, ögonlock och dylikt = USCH. | |
|
Ja..alla har sina åsikter..jag har mina.. Finns ju fortfarande 3.2:or över 200000kr..-96:or. Och en M3:a som är 1-3 år äldre kostar under halvapriset...otroligt...undrar när M3 E46 kostar under 200000kr???? ///M3 |
|
|
m3_lover: Det finns 95:or för 500.000 om du sätter ut en annons med det priset. Men om du får 500.000 för den är en annan sak :) |
|
|
ja....man vet ju aldrig..ska ja testa....:) ///M3 |
|
|
Jag köpte just den M5 som jag köpte i våras, just p.g.a. att den är 100% original så när som på en vanlig Sony CD-spelare. T.o.m. denna har jag planer på att byta, men dessa är på is tills våren. Jag tycker även att en original bil är värdefullare än en stylad, förutsatt att de är i likadant skick, Klart en stylad är värdefullare än en orig. med rasad motor:) Skulle aldrig gå och styla nån av mina bilar... Detta är mina åsikter, och om man vill styla sin bil är det fritt fram, men inte tycker jag om det för det... Men det behöver jag inte göra heller, det är ju inte min bil. |
|
| Första E46 M3an under 200k. Om 3 år kanske? | |
| Känner en bilhandlare som jag känner litegrann i dag och jag frågade vad inbytes priset var på en 96a 11000mil import.Håll i er nu 80000kr jag ifråga satte om det är möjligt eftersom att firmorna begär mer än det dubbla för den typen av bil.Han svarade med att dom var inbytta fel där av priset.Tyckte även att jag skulle köpa en E46a för att en E36a kan kosta hur mycket som hellst i reparationer.Hmm... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.