|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Brukar det vara så billigt med M3 på vintern eller vad är det som håller på att hända? tittade precis på power börsen. M3 -93 85000kr. det är ju rugigt billigt. Hoppas innerligt att prisbilden höjs till sommaren då jag har tänkt att sälja min för runt 165'. Då jag har kombi planer. | |
|
Är själv ute efter M-bil till våren och hoppas självklart det motsatta, att priserna fortsätter dala =) Bilen du nämner tycker jag verkar mycket intressant, blir en koll till veckan om jag hinner. |
|
|
M3:or och andra "sommarbilar" brukar alltid vara billigare på vintern, alltid lättare att sälja på våren/sommaren men vill man trots det sälja mitt i vintern brukar man bli tvungen att sänka priset. M3:an som kostar 85k på börsen har varit till salu bra länge, över ett halvår tror jag. Att det går trögt att sälja denna bil tror jag beror på att det dels är vinter men också mkt pga. att den saknar ac o skinn, något som väldigt många m3 spekulanter vill ha. När jag letade m3:a i höstas så gick denna bil bort direkt just pga att den saknade skinn o ac, tror förresten han begärde 105k för den då. Jag hittade istället en 94:a med skinn, ac och en massa annan utrustning i kalaskick för strax över 100k och för mig är t.ex ac värt minst 15k extra i en svart bil o skinn värt kanske 10k. Alltså en bil som saknar det för mig viktiga skinnet o ac:n ska vara riktigt billig för att vara intressant, och nu börjar ju priset bli mera "intressant" på denna bil. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Jaha, var det ingen AC. Då går den även direkt bort för mig... Skinn klarar jag mig utan men AC är ju nästan ett måste i en svart "sommarbil" Nicke |
|
| Raset fortsätter nog ett litet tag till innan de stabiliseras under 100k. Jag tror e39 m5 ägarna går igenom något ännu värre nu! | |
|
Lite lustigt att det är hausse för oss E30 325-ägare... och baisse för M3/M5. Konstigt fenomen. |
|
|
Som FD m5 ägare kan jag intyga att det inte var roligt ekonomiskt med ett satans prisras på 9 månader.. Men så är det med alla bilar som det finns massor av och är dyra att äga!! M-POWER! Letar Sportavgas o Fälgar Länk |
|
|
Skulle verkligen vilja köpa mig en M3 GT:) -En av dröm BMW'na... Kanske om jag skulle få min M5 såld till ett bra pris att man skulle ha råd att skaffa sig en sådan i sommar... |
|
| En sån M3:a vill jag ha! utan tyngande AC och stolar i tyg/mocca som håller fast i kurvorna...och helst utan taklucka oxå... ;) | |
|
Petri: Det låter som en drömbil för mig med... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
M3:or under 100000 har blivit allt vanligare under hösten/vintern nu....det är inte alls roligt... Kanske säljer min till sommaren och den säljer jag ju inte för några 100000 i allafall....känns inte som extra grejer (fälgar, styling, trim, väghållning, ljud) gör så mycket på priset längre...vilket är synd...man borde ju få lite mer för en M3:a som är utrustad för över 50000kr än en orginal...eller vad tycker ni? men snart kommer de väl riegerstylade och hamann trimmade M3:or för under 100000kr också...*suck* Men man får vara glad för det man har istället... ///M3 |
|
|
Ac i en M3...neeee,inte så nödvändigt,inte heller "halkigt" skinn..F-n den vore kanon att inhandla tycker jag med :) M.a.o..Håller med Petri o sörpan :) Mvh Janne. |
|
| Ska man använda den som "bruksbil" under sommaren tycker jag AC är ett krav, annars flyter man bort... | |
Aldric |
Nej då, taklucka är mysigare än A/C dessutom .. lite rufs i håret känns bara härligt :) "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
|
Håller med, har man en gång vant sig vid ac vill man aldrig vara utan mera. Åker ofta längre sträckor med min bil på sommaren med stängda rutor o lucka, så ac:n vill man absolut inte vara utan. De vanligaste frågorna jag fått när jag sålt m3:or är just om det finns ac, skinn o taklucka. Därför har jag fått uppfattningen att detta är viktigt för m3 spekulanter, men det finns tydligen folk som resonerar på annat sätt. Får väl hoppas för säljarens skull att ngn utav dessa kanske är en spekulant då. :) Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| Det här är säkerligen bara början. Tidigare M-bilar har gått ner till cirka 30-40 K innan de efter många år blivit sällsynta och prisbilden vänt uppåt. Varför skulle det vara annorlunda med E36 som tillverkats i mycket större upplagor? Större upplagor gör nog snarare att priserna kan sjunka ännu lägre än för E28, E30 och E34 och att återhämtningen låter vänta längre på sig. Trist för de som ska sälja men bra för de som ska köpa. | |
|
Början o början, m3 e36 har väl "rasat" i pris hela tiden, alla bilar gör det. De kostade väl runt 500k som nya och har sedan dess fallit i pris genom åren. Runt 20k per år har värdeminskningen vart de senaste åren på dessa bilar. 2002 kostade en m3 -93 ungefär mellan 120-140k, 2003 ungefär mellan 100-120k och nu 2004 kommer de antagligen att kosta mellan 80-100k. Alltså tycker jag inte att man kan tala om ngt. "fritt fall" i värdet på dessa bilar som en del tycks spekulera om. Personligen tror jag värdet kommer att stabiliseras strax under 100k till våren eftersom det kommer alltid fler spekulanter till våren på dessa bilar samt att man antagligen kommer få en ökad efterfrågan på dessa bilar nu när de passerat den "magiska" 100kkr gränsen, vilket innebär att betydligt fler har el. tar sig råd att köpa bilarna. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
I mångas ögon så är stylade bilar och dylikt MYCKET MINDRE värda än orginalbilar.......Det gäller ju att hitta en kund med exakt samma smak som du..... /B |
|
|
JN: Du glömmer en sak. Att tappa 20.000 på en bil som är värd 300.000 eller 200.000 är en helt annan sak än att tappa 20.000 på en bil som är värd 100.000. Visst kanske de har tappat 20.000 de senaste åren, men ju mindre bilen är värd desto mer kännbart är det att tappa dessa 20.000. Håller med Beppo, styling går bort. Du ser väl inte någon Ferrari ägare som hänger på takvinge och ögonlock på sin 360 modena? M bilarna ska hållas original, såvida man inte ska köra bana. |
|
|
sålde min mitt i allt ras , fick samma pengar jag betalat för 1,5år sedan :-) ///MVH TONY |
|
|
Visst är M-bilar sköna...men att jämföra med Ferrari..nja.. Hur många HELT orginal M3:or finns de...kan nästan garantera att de finns fler som är stylade på nåt vis... vita blinkers eller vad fan som helst... Men jag anser själv att sänkning och fälgar gör mer.... ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.