|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det som du påstår låter vettigt. Jag ringde föregående ägare och han sa att han hade inte motorvärmare och han körde alltid korta sträckor till skolan bara. Jag monterade motorvärmare idag själv och motor och låda ser väldigt fin ut faktiskt inte en enda droppe olja någonstans och det är inte motortvättad(utvändigt :)) på länge så det verkar skyst utvändigt men ack så man inte kan si invändigt oxå. Sedan såg jag i servicehäftet att lådan och bakaxeln så är det omega olja i och det innebär att man behöver aldrig byta olja i de två iallfall. Vill bara säga att satan vad enkelt det var att monter motorvärmare på en e39. Det hade varit ett hevete om det hade varit en e36:a. |
|
nida3 |
... filtret brukar väga dubbelt så mycket efter en omega motorskölj som före densamma - ta ur och väg själv... var kommer smutsen som fastnar i filtret ifrån? ... Och att minska viskositeten för att lättare kunna få oljan att rinna ur, att det löser upp koks, sot och kolvringar som fastnat... det är bara bonus det. /Niklas |
|
Jag blir galen snart. Nu har jag gjort rent men vad fan det gular kommer ju tilbaka i ganska stora mängder. Kylarvattnet minskar inte heller den har ökat litegran t.o.m. Hälp mig jag blir tokig snart. Ringde BMW men de påstrår att en spricka eller átt packningen ska ge sig är ytterst ovanligt på denna modell. |
|
| Låt provtrycka kylsystemet så får du veta om det är tätt eller inte | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Inget att bli galen för du har förmodligen hela ventilkåpan nedkletat på insidan med gegga. Det löser sig så småningom, det behövs väldigt lite kondens för att missfärga oljan på detta sättet. Kör ett tag till och byt olja igen. ///MVH Hasso Länk |
| Kan det hälpa om man byter filter ett par gånger innan man byter olja igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.