AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
5.713

Provtur med X3 3,0

Sida 3 av 3
starre: jo jag märkte att det är lätt att skita ned brallorna när man kliver i och ur, men man skall ha sidesteps i aluminium så kan man kliva på dem :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
starre: Jo jag märkte det, faktiskt lättre att ta sig ur bilen utan att nudda den kanten i bilar med standardstolar. Har inte hunnit kolla TinTin ännu då jag precis hemkommen från 10 dgr i Kanada..Men ska kolla nästa vecka.

//Robban
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Hittade lite bilder på hartges hemsida där de har lackat de svarta kofångarna/trösklarna. Titta på denna Länk

//Robban
Länk
300
höfläkt
535daT -05
robgus, var det X3 eller X5 då var på jakt efter?

Tack för länkarna. Suger i mig allt just nu....
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Om jag ska ha någon så är det en X3 3.0d..X5 är också fin men det som bla tilltalar mig med X3:an är dess mer kompakta ytterformat jämfört med X5, sedan kan även jag tycka att designen kan var lite lurig men på något vis så känns den fräschare än X5 och det tror jag kommer bli mer påtagligt ju längre tiden går och när fler bilar från BMW kommer med det nya designspråket.

//Robban
Länk
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Jag provkörde X3 för några veckor sedan och blev mkt missnöjd med både komfort och ljudnivå. Dessutom kändes inredningen plastig.
Jag skulle absolut välja en X5 istället som är betydligt bättre på komfort och kvalitetskänsla.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Har både ris och ros till X3. Den är trevlig att åka i och köra i vanligt vardagstempo. Dock lite skum koppling, jag föredrar jämnt (och ordentligt) motstånd. I X3 var det inget motstånd i botten men när man närmade sig dragläget så började den fjädra tillbaka ordentligt. X-drive systemet är ju imponerande, man fick jobba ordentligt för att sladda med den vilket ju på sätt och vis är bra. Det är dock inte så kul kanske?

//Thorssa
300
höfläkt
535daT -05
Sörpan skrev: "Såg en X3 för första gången i Trondheim (!) häromdagen. Den såg inget rolig ut. Stefan, köp en vanlig 330xi som dragbil istället... ;)"
Får väl vänta in mer exakt info om nya 3:an i så fall. e46 touring är jättefin men känns inte aktuell för ett köp då nya sylar är på väg.
Svärfar kör X5 3,0 och efter en del mil vet jag att jag inte vill ha den. I stan funker det. Iof lite för klumpig där oxå men den kommer mest till sin rätt där. På landsväg gårt den fet bort.
852
Sörpan
325xi -02
Jahaja, det är så läget ligger till... Frågan är när E60 kommer med fyrhjulsdrift och touring?

Nu har jag tittat lite noggrannare på X3:an i Östersund, och jag har inte ändrat uppfattning, ful som stryk är den... :(

Där var det en annan bil som fångade min uppmärksamhet, en Nissan 350 Z... :)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Sörpan: E60 kommer med xDrive om ett år. Både touring och sedan. Även nya 3-serien kommer med xDrive.

852
Sörpan
325xi -02
Erito: Jo, jag har hört det, visste bara inte när. Tack för hjälpen.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
300
höfläkt
535daT -05
Kan hålla med om att den knappast är vacker. Men bmw kan väl inte ha fel...;) Men den är destå bättre att köra. Riktigt nice jämfört med x5.
Andrahandsvärdet kan bli både flipp och flopp. Kan inte släppa x3 andå för en dito 330 (330 dxa touring) snuddar på samma prislapp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.