AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
5.715

Provtur med X3 3,0

Sida 2 av 3
Tycker nya modellerna växer hela tiden, jag gillar dom! Skall låna en x3 3.0 i eftermiddag tills imorgon så jag hinner nog testa den ganska bra. Vi får se om jag har ngt vettigt att skriva då :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Den 545 bilen är en Demobil som gått 600 mil... Jag har sett några 545 på stan..

Sådär. Nu var jag tvungen att lämna tillbaks X3:an :-(

Jag tycker det är en helt underbar bil!! Passar mig perfekt. Kändes mer som att köra 330 än X5. Tog mig fram överallt med bra prestanda, men lyckades efter mycket jobb få till en 360graders snurr med alla system inkopplade :-D
Testade den uppför och nedför VÄLDIGT branta backar och snäva kurvor. Underlag från blank is till djupsnö och asfalt.
Har inget att anmärka på detalj-känslan heller. Reglage m.m. kändes som e46. Nyfiken på att testa 2,5l motorn senare i vår.

På minussidan: sportchassi är på tok för hårt för en sådan bil, välj då istället vanliga 330.

En x3:a skulle jag välja om jag beställde ny bil idag.
Det skiljer ca 20.000 SEK mellan 325ix Touring och X3 2,5.

chrille70
Någon som vet när X3 2,5i kommer?

MVH
Den börjar tillverkas i mars, så den borde komma i april.

852
Sörpan
325xi -02
Såg en X3 för första gången i Trondheim (!) häromdagen. Den såg inget rolig ut. Stefan, köp en vanlig 330xi som dragbil istället... ;)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
X3:an är grymt snygg 'live' både utanpå och inne och körupplevelsen på riktiga vintervägar låg några steg före alla andra småjeepar jag kört ( X5, Cherokee, XC90, Rav4, Outlander, SantaFe ). Allt med bilen var bättre än förväntat. Minus för höger torkarblad som kunde skrapat av lite längre upp på framrutan. Det enda roliga med XC90 var väl att man kan smälla upp extra stolar i baggaget...

Smaken är som baken, själv tycker jag den ser hemsk ut (X5'an är betydligt snyggare) och inredningen är under all kritik med tanke på vad bmw tidigare presterat. Men det vore trist om alla tyckte likadant =)
chrille70
erito:

Så du kallar BMW X5 och Volvo XC90 för "småjeepar" du... :))

MVH
Cherokee är inte direkt liten heller iofs :)
:-)

småjeepar är ju relativt... brevid en ford Excursion eller Lincoln Navigator så är dom inte så stora, och X3:an är inte speciellt mycket mindre än X5:an...

Jag provkörde XC90 härom dan och jag upplevde den som jäkligt trevlig.Den är väl relativt lika i storlek som X5an?

_______
Min:Länk

---
Lass dir raten trinke spaten
Ja XC90 är storleksmässigt jämförbar med X5:an. Tyckte du inte att den var bullrig? Kanske berodde på däcken som satt på den iofs... men det var mycket vindbrus också. Jag hade kanske gillat den om det varit riktig vinterväg.

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Lite storleks fakta.

Modell Längd Bredd Höjd

X5 4667 1872 1715
XC90 4798 1898 1784
X3 4565 1853 1674

Alla mått i millimeter..

//Robban
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Gillar personligen X3 och kan inte riktigt förstå var alla som kritiserar kvalitetskänslan har fått den negativa känsla ifrån, tycker den känns i nivå med nya E60. Dock så gillar jag X3 med aerodynamikpaketet bättre, bild finns under denna Länk

//Robban
Länk
robgus: Håller med dig. Dags att köra 4x4 snart? :-) Jag har lagt ut min 328:a till försäljning nu....

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
erito: Är grymt sugen, får se vad det blir har inte kunnat bestämma mig helt ännu..Dock så lär det bli bilbyte i år med säkerhet, sedan om det blir nu under våren/sommaren eller först framåt hösten återstår att se:)

//Robban
Länk
300
höfläkt
535daT -05
" Dock så gillar jag X3 med aerodynamikpaketet bättre"

Har annu inte fått offerten från bmw, robgus, vad innehåller aerodynamikpaketet?

Kollade på lätt beg X5. Skall man ha lite mil så är dom inte direkt billiga i förhållande till nypris.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
hoflakt: kolla lanken till bilden jag har i lanken ovan. Det ar i princip annan bak/fram och sidokjolar som ar lackade i karossens farg.

//Robban
Länk
robgus:

Finns ett(flera)stora fel på bilen om du ska kliva ut ur bilen så finns det en skarv som skitar ner din fina Armini kostym varje gång du kliver in och ut från bilen.

Ps.hur går det med TinTin?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.