|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Ärligt talat så tankar jag så sällan, att det här "problemet" inte rört mig ryggen. Tack vare 0.6 liter per mil, kunde jag köpa jag sista länken i min hembio igår *he he* Det blir pengar till annat än Saddam's vapenindustri då... | |
|
Jag har lyckats med att köra min E39 Touring (528:a)på 0,69 under en tur på ca 15 mil bestående av mest landsväg men också lite stad. Låg då på hastighetsbegränsningen samt körde allmänt mjukt. E38:an (728:a manuell inte helt standard i chip mm) kör jag normalt på 0,8 vid landsväg i raskt tempo. |
|
518i slow mobil |
Jag hamnar på ca 0,7l/mil med min e28 518i. Det tycker jag e ganska bra..... /patrik Kärringar kör Golf. Män kör BMW |
|
Sail, det verkar som om 728an är rimligt vettig att äga...? Har varit sugen på en sådan....är inte missnöjd med min 529 på något sätt dock ser e38an klart maffigare ut. När jag köpte min 528 för drygt ett år sedan kollade jag försäkringspremier...728an var klart dyrare än 528..konstigt mer vikt med samma effekt och ungefär samma värde..... Kanske kan man få ned landsvägsförbrukningen med automat då den väl är högre växlad......? Simon |
|
|
Brukade köra 320n på 0.75l/mil, vid feg landsväg med farfar i bilen. Ajajajaj ....det är bara 90 här brukade han säga. Tills den blev trimmad lite, drar ca 1.05 i 5000rpm (ca 145km/h) nu. Om det är någon som tycker att en 1980a går långsamt i 160 så har han inte åkt i en..... Riwa |
|
|
Nollställde färddatorn på väg till Östhammar (6mil) för ngn månad sen. Åkte i följe (c:a 80 km/h), resultat: 0,73 liter/mil |
|
|
En veckas körning till och från garaget plus att man åker och handlar lite käk ibland resulterar i 1,87 i snitt per mil. Någon gång när jag har kört lite längre så hamnar jag på ca 1,4 (100-130km/h). Kallkörning till jobbet (har nära till jobbet) ca 2,05l/m Felix Icq#133904233 |
|
|
Felix: Det kostar att ligga på topp! mvh Berg Life's a bitch..... and then you die..... |
|
|
simon_en: Tycker i allra högsta grad att den är vettig att äga. En "lagom" komfort vagn som man görna kör långa etapper i. Och jämfört med min E39 skiljer det inte speciellt mycket i ägande kostnader, fast det skall tilläggas att jag har en gemensam företagsförsäkring för bilarna som likställer premien. Har bara erfarenhet av en E36 328 Coupe med automat och den var törstigare. |
|
Soton |
Allmän fråga visar inte färdatorn fel när man stänger av bilen och sen startar och kör iväg utan att nollställa förbrukningen? |
Bengt-Magnus W |
535i med fh på 110 km/h Helsingborg-Hässleholm 8 mil gav 0,83 l/mil. Flackt. 735iA med fh på 130 km/h Helsingborg-Halmstad 8 mil E6 gav 0,99 l/mil också flackt (Viva Skåne) Båda enligt färddatorn. Tycker själv det är en shysst förbrukning. |
|
Åker 5 mil till jobbet varje dag,landsvägs körning hamnar på 1,1 l/mil då.Har aldrig kommit under litern,som bäst precis 1,0 l/mil vid ricktigt lång landsvägs körning typ över 40 mil. Kostar att ligga på top!! |
|
|
Jag åkte värnamo-eskilstuna-örebro-värnamo, ca:90-92 mil på 0.68 med 235+255/40-17" snitt fart 90km/h då det tog ca: 10 timmar inklusive ett hjulbyte :) Diesel går fint.... Rickard |
|
|
0,67 l/mil efter 20 mil landsväg i 100-120 km/h med min 525tds touring -98. Med vinterdäck. Jag är nöjd. |
|
|
Nästan topic-urspårning, men kan man lita på trippmätaren till 100 %? Borde inte den visa ganska exakt lika mycket fel som hastighetsmätaren? Den visar ju mer eller mindre fel på alla bilar, beroende på däcksstorlek osv. Eller mäts vägsträckan separat? Om en mätare visar 5 % fel så borde en bil som det står 20000 mil på mätaren egentligen bara ha gått 19000 mil... :) /David |
|
|
Förbrukningen brukar ligga mellan 1.22 - 1.14 med min 530 v8 vid blandad körning...... / Marcus |
|
Soton |
Så jag vann alltså med 0.58? Ska låna hem en 326ti då ska det kunna gå att slå det... |
|
Varför köra efter ekonomi mätarn? Själv brukar jag köra efter hastighetsmätarn, ska man köra snålt så får man välja en annan bil...... / Marcus |
|
|
Körde hem en 728-96:a från tyskland igår. En mix mellan 120-160 på Autoban. 130 genom Danmark och 140 i Sverige. Det hela slutade på 0,86. Själv är jag överaskad. /Jonnyz |
|
Soton |
Man tjänar mycket genom att motorbromsa istället för att frikoppla. Då drar ju inte bilen nånting jämfört med 0.4 på tomgång... Detta gäller nyare bilar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.