|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Soton |
316 compact -98 0.58 västerås-gävle tor 323ci -00 0.72 västerås-gävle tor |
| Varit ute och skjutsat din mormor? ;o) | |
Soton |
Typ skulle se hur blilligt det kunde bli att åka på Brynäsmatcher... 80-90 inte kul direkt... |
|
Stockholm-Mantorp-Stockholm med en snittfart av 115km/h och en maxfart på 130km/h resulterade i 8,1 liter/100km enligt färddatorn och ungefär 0,9 liter/mil uträknat med trippmätaren. Det är antagligen inte det körsättet M5:an är byggd för. |
|
|
hupps.. har aldrig varit under 1,1 liter per mil .. brukar komma ca 65 mil på en 102 liters tankning.. =) men va fasen .. kul är det iaf !! |
|
Kid |
Har kommit 205 km på 12 liter = 6.3 liter / 100 km. Provade att köra ekonomirally med min gistna 318i -85 med 8v motor. Det gick! /Kid and his aimee BMW 540iA - 93 BMW 318i - 85 Länk Länk - min site. |
|
Jag har kört Ödeshög-mantorp...som är en väldigt flack motorvägs bit (var bara en del av min totala sträcka så motorn var varm). Vi var två personer i bil + en liten hund och full semesterpackning i bagagen. Farten var 110km/h med farthållare, med AC. Bilen är manuell vilket gör den lite törstigare på landsväg än automat, men snålare i stan!...förbrukningen då....:-) 0,68l/mil med min 528i 97:a....är mycket nöjd med det resultatet! Simon |
|
Soton |
Är lite impad över att färd datorns förbrukning stämmer överens med den faktiska förbrukningen. |
|
Jag har kämpat som fan en hel vecka, och kom ned i 1,38 liter/mil... Inte illa för att vara jag. Morsan lånade bilen en helg och körde på 1,05... Tyyypiskt! Jeppe |
|
| Körde min 325:a på 0.8/milen... finns iofs några anledningar till det, jag var ensam i bilen, hade 50 mil att köra.. och hade just blivit stoppad och fått fortkörningsböter.. vågade inte köra över hastighetsbegränsningarna en enda gång, snarare under :) | |
|
0,8 med 518i och 0,82 med 520i blandad körning. Kör rätt lugnt, har kollat färddatorn och den stämmer exakt. CHS |
|
|
Har kört råtrimmad M5;a till åre i höstas. Den gick på 0,87 i sextio mil. det tog 7,5h med lunchstop Hem gick det fortare, det tog 4,5h och en förbrukning på 1,5. Så jag tror att den största skillnaden i förbrukning uppnår man inte genom att byta bil utan genom att man plockar av sig dykardojorna ibland. MM |
|
|
Med min 540 körde jag i somras på 0,85 l/mil på färddatorn tur och retur ca 50 mil enkel resa, mestadels 90-väg. Tog en dagstur på 22 mil enkel resa och bara 70-väg då hade jag 0,80 l/mil dit och 0,82 l/mil hem. Nuförtiden till och från jobbet ser jag inte sådana siffror, SUCK!!! Då är det snarare ca 1,1 l/mil. RAWLAW |
|
|
Två rundor till Elmia-mässan (Street & sound) med min 530 V8 i helgen som gick. Ca 60 mil totalt. 0,83 l/mil i motorvägsfart (130-140 km/h) med vinterdäck!!!!! BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
|
Varför får jag känslan att många vill underskatta sin bränsleförbrukning? Min drar väl 1/mil i snitt,Stockholmstrafik. |
|
| nådde min lägsta notering någonsin vid senaste tankningen.....1,01!!!......kan ju iof berott på att höll på och körde in mina nya vinterdäck ;o)....ligger annars mellan 1,05-1,1 när jag kollar vid tankningarna | |
|
Jag kan aldrig få min M5:a att dra under litern, vare sig enligt datorn eller trippmätaren. 1.04 är det lägsta, landsvägskörning 70-knutar mellan Malmö-Bjärred. Annars rör det sig om 1.2-1.3l/mil, ibland mer. Skulle vara kula att veta hur Mäkinen och de andra M5-förarna burit sig åt att köra så snålt. Tacksam för tips!! Såg ett gammalt test på M5 sedanen då den enligt Rototest drog 0.99l/mil vid 70km/h konstant fart. |
|
|
Stoffe, Jag använder farthållaren och jag kan garantera att bilen drar mindre soppa i 120km/h än i 70km/h. Den trivs inte i så låga farter. Eventuellt kan mina smala däck göra nån halvdeciliter eller så. Det är bara 235/45-17 runt om. Under hela sommaren så snittade jag ungefär 1,2-1,3 enligt trippmätare och uppskrivna tankningar. Jag har för mig färddatorn står på 1,15 eller nåt sånt. Nu kanske den krupit upp för jag har kört bilen varm i garaget några gånger senaste månaderna. |
|
|
Jag korrigerar mig lite... Färddatorvisning två nollade jag när jag köpte bilen. Nu visar den 11,6 liter/100km. Det är 1430 mil däremellan. Färddatorn visar dock konstant för bra siffror. |
|
| OK, skall prova detta med farthållaren. Nu blir det mest stads/motorvägskörning och det är ju ganska enkelt att brassa på när man skall upp till lämplig marschfart :-). Detta sätter naturligtvis sina spår i bensinförbrukningen. | |
|
0.76 l/mil med en 320i -87, Östersund-Sthlm. 3 pers, packning och takbox (!) med 6 par skidor + tillbehör. Snålkörning halva sträckan pga isgata, betydligt högre tempo när väglaget blev bättre! Vår följebil, Renault Clio med 3 pers, körde på 0.7... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.