AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.314

Vem snodde min hjul?

Sida 4 av 4
Visa användare
41
Kenneta
Z3 Roadster -97
540i -98
Tack "två.åtta" det är "Dubbeleker-Split 71" fälgar. Får se vad försäkringsbolaget nu säger dom har en gräns på 30000:- för fälg o däck, jag hade helt nya 215x45 och 255x40 (7.5 eller 8" fälg samma runt om).

Men tror ni att bilen fått vara ifred? Jag fick vänta en vecka innan polisrapporten kom i brevlådan, undertiden har tjuvarna (troligtvis samma) varit på bilen igen. Snott allt som går att ta, brutit loss gälarna på huven, dragit sönder en dörr sida mm. mm. Så dax för ny polisanmälan.

Jag blir så trött!! Så nu fick försäkringsbolaget tummen ur och bärgar bort bilen till verkstad.

/Kennet
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
fruktansvärt! det verkar vara efterfråga på gälar, mina blev jag av med oxå! man kan inte bara att undra om det inte är en BMW-kollega som tänker styla upp sin bimmer med Z3 gälar )-:
Kenneta: hur står du parkerad? är det ett stort garage?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
41
Kenneta
Z3 Roadster -97
540i -98
I garaget står ca 20 bilar. Nu är ju frågan vad som händer med bilen när jag får tillbaka den, får ha den ifred? Bästa hade ju varit att sätta en "bur" i garaget som jag parkerar i.
har du haft 2 besök redan så skulle jag verkligen se till att få den skyddat. bur låter bra men många garage ägare vill inte tillåta sånt desssvärre...

____

Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Kanske liknande tips inkommit (det var ju ingen liten tråd det här), men det första jag gör när jag ställer av är att skifta mina ovärderliga 18" mot ett par riktigt fula 15" som jag köpt för några hundralappar. Än sålänge orörd i ftg-garage.
....fast det hjälper bara mot hjultjuvar, inte gältjuvar...

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.