|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hur kul var det att komma hem från en två veckors skön semester och finna bilen i garaget helt utan hjul och rensad på det mesta. Ingen kul syn: Länk Så här såg den ut innan... Länk P.S någon som vet vad mina fälgar heter? | |
|
Kenneta, beklagar sorgen! för djävligt att komma dit och se sånt. det är andra tråd jag läser i morse där nån har gett sig på avställda bilar i flerbilsgarage.. FÖR DJÄVLIGT !!! Nu får du vara smart mär du snackar med försäkringen: det finns flera olika original fälgar på Z3 om försäkringsgubbar kan omöjligen ha koll så du kanske kan vända det tråkiga till nåt positivt och uppgradera dit till 17" ? För resten, hade du låsbultar? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4Ever: eftersom du resonerar så där hoppas jag att du ALDRIG gnäller över höga försäkringspremier.... Visst skall man gå skadeslös ur en stöld men att ljuga för egen vinnings skull är bedrägeri ( =straffbart) samt att du gör dig ovän med alla andra BMW ägare som får höjda premier p.g.a. av försäkringsbolagens ökade utgifter Så tänk på detta innan du ljuger för ett par fälgars skull...... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: jag har inga som hels betänkligheter för att få tillbaka min självrisk eller inbetald premie på så sätt. Betalar inte heller TV licens, smugglar sprit varje gång jag är utomlands, skattefuskar, kör för fort och besiktar bilen med en kompressor i. Dessutom snor jag godis från småbarn och pissar ute på fyllan. Men en sak ger jag mig aldrig på: moraliserar över andra ... det lämnar jag åt jourhavande prästen och åt Gasar Magnus ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Det är inte frågan om att moralisera över ditt samvete ( det verkar ju vara svart så det räcker ändå...) utan mera vad gör att du anser att det är rätt att låta mig betala för att du vill ha nya fälgar då du tröttnat på dom gamla?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Saken är att fälgarna satt på bilen när jag köpte den. 17" tror de är 8" breda. Jag tror att fälgarna är BMW tillbehör och var nyfiken på namnet så försökringsbolaget kan fixa rätt fälg: Länk Jag har absolut inga planer att lura till mig fetare fälgar utan vill ha samma som innan med samma däck, däcken har jag lagt på nya i höstas 215x45/17 fram och 255x40/17 bak och har sparat kvittot... |
|
|
Fy vad tråkigt, jag beklagar verkligen och lider med dig . Jag tycker att det ser ut som dessa fälgar : Länk I så fall heter dom : Dubbeleker - Split 71. Tvådelad lättmetallfälg med titanskruvar och blanksvarvad fälgbana. Mvh Maria |
|
|
Känner igen den där synen. Har råkat ut för samma sak. Fälgarna var en(!) dag gamla... Just på grund av sådana här händelser tappade jag lusten på att äga en BMW. BMW är ett populärt märke hos ett klientel som inte borda äga bilar över huvud taget. Detta klientel har insett fördelarna i att stjäla tillbehör till sina, för stulna pengar, köpta BMW:ar istället för att köpa dyra delar. För hög stöldrisk och försäkringspremier därefter gjorde att jag tröttnade. |
|
|
Gaar Magnus: det är skillnad på det jag sa i början och på din senare påstående. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
jasså?? Hur menar du då då?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Magnus; jag menar att det är skillnad att anmäla dem som inte är stulna som stulna bara för att man tröttnat på dem som du insinuerar. Jag anser att försäkringsbranschen har sänt ut klara signaler att roffa åt sig allt man kan genom sina fallskärmar, fusk och bonussystem. Det är det som gör DINA premier höga och inte det att man saltar för att får självrisken tillbaka. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Kenneta, det var ingen rolig syn, kan bara hoppas att det reder ut sig utan massa strul med försäkringsbolaget. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Lider med dig Kenneta! Hade du låsbultar? hur många satser? lycka till med att få d utrett o bli nöjd! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
F-n vilka vidriga männsikor det finns som stjäl andras grejer! Hoppas det fixar sig med försäkrningsbolaget! Länk |
|
|
Z3c 4 ever: du skrev: "Nu får du vara smart mär du snackar med försäkringen: det finns flera olika original fälgar på Z3 om försäkringsgubbar kan omöjligen ha koll så du kanske kan vända det tråkiga till nåt positivt och uppgradera dit till 17" ?" Det tolkar jag som: även om du bara hade fula 15" säga att du hade 17" orginal alu så byter du upp dig "gratis"" , rätta mig om jag har fel Och det ställer jag inte upp på: att betala att du vill "uppgradera" din bil på min bekostnad Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Z3 finns inte med 15". Skillnaden mellan 16 och 17 inom samma fälgmodell är ungefär lika med självrisken. så det är inte på din bekostnad. Det som däremot görs på din bekostnad är att försäkrings direktören fick sig en fett bonus i år trotts att hans företag går i förlust. Jag ser "självrisk hemtagning" som en bonus till folket! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tack alla för ert stöd! Jag är inte hundra på om det var splitt fälgar, "Z3 Maria" den du visade var väldigt lika. Här är mer bilder på mina fälgar. Länk Länk |
|
|
Dina fälgar kanske finns med här: Länk /Carl Länk |
|
NOLL7NOLL |
Z3c 4 ever: Måste hålla med dig.... Precis som jag tycker direktören som får fet bonus gör rätt.... |
Mr Hamann |
Z3c 4 ever: Håller med dig. // Mr Hamann |
| Z3c r ever: samma här | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.