AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.308

Vem snodde min hjul?

Sida 2 av 4
Oärlighetens högborg det här eller?

NOLL7NOLL: En toppdirektör begår inte något lagbrott när denne mottager en fallskärm. Relativt allvarligt lagbrott begår däremot den som tillskansar sig ekonomiska förmåner med hjälp av sin bilförsäkring. Direktör eller ej.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tja bara påpekandet att man skall begå försäkringsbedrägeri är ett lagbrott: Uppvigling till brott!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Tänk om ingen skulle fuska, vad billig försäkring vi skulle ha då........

/B

Mr Hamann
Jo, tjena! :)

// Mr Hamann
tänk om alla kunde hålla sina fingrar för sig själv å lämna andras grejjer ifred.
NOLL7NOLL
bjoerk: ja det är det.....
NOLL7NOLL
Bjoerk: eller: ja det gör han, ska nog svaret vara....
strix has a point there!

Under tiden, Kenneta: hur var det med låsbultar? hade du dem på? jag har alltid undrat hur pass mycket skydd ger låsbultarna, det är inte så att dem är speciellt originella i utförandet, verkar som om en händigtjuv kan hitta ett verktyg som kan greja dem ändå...? finns det restriktioner att köpa låsbultar hos BMW eller kan vem som helts köpa dem? hur många alternativa varianter finns ? finns det bättre alternativ än BMW original?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

To
47
Tommy (WCX)
Z3 M Coupe -99
Låsbultar är nästan bortkastade pengar.
Jag jobbar som bilmek och ofta tappar folk bort sin "låshylsa", och då tar man bort fälgarna utan problem ändå.
Brukar ta 5-20s att få bort en låsmutter utan "låshylsan"
Tommy: har du nåt bara förslag för att skydda hjul?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

-Daniel-
så länge jag får betala halva bilens värde på en trafikförsäkring så kommer jag att hålla med Z3c r ever

när premien är så orimligt svinigt hög så ska man nog ta chansen när man får den att få tillbaka lite av pengarna

och nej jag tror inte att det är för att en del tycker som jag att premierna är höga utan för att många i styrelserna anser sig så duktiga att dom tjänar mer på ett år än vad en hårt arbetande vanlig människa skrapar ihop i sin livstid
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Direktörerna inom försäkringsbranschen som tjänar miljontals kronor om året är ganska lätträknade men det skrivs mycket om dem just nu (säkert med all rätt).

Att försäkringsbedrägerier kostar bolagen betydligt större summor är jag helt övertygad om.

Hur som helst, alla försäkringstagare får genom premien betala för detta fusk. Var skulle annars pengarna tas ifrån???
Man ska inte imbilla sig att det tas från bolagets vinst eller direktörens lön!

Är jag den enda som tycker försäkringspremierna fortfarande är löjligt låga med tanke på alla stölder, krockar, skadegörelser och inte minst BEDRÄGERIER. För märket BMW tycker jag premein är helt korrekt satt. Det är definitivt det märke som drabbas av mest skit.
-Daniel-
bjoerck tycker du att min premie är låg när jag har en 525 -91 som är värd nånstans vi 25.000 kanske och jag får betala 12000 i TRAFIKFÖRSÄKRING det tycker jag är otroligt mycket...och kan tillägga att det är det billigaste jag har fått fram andra bolag ville ha mer än dom här 12000

och då bor jag endå uppe i norrbotten
Försäkringsbolagen gillar varken unga killar eller BMW:ar. Kombinationen hatar de.

Diskutera gärna vidare med Black Z3, NOLL7NOLL och MrHamann om din höga premie. Det är männsikor med deras attityd som gör att du får betala dyra pengar för att ha din BMW försäkrad. Surt sa räven.
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
-Daniel- : jag betalar elva per år för min Z3 coupe...i samband med köpet av min z:a så letade jag försäkringar hos nästan alla baolag och då fick jag höra bara konstiga belopp lägst var då 19`per år , och högst var 47´.... jag fick nys om nåt företag som heter INS-PLANET... dem i sin tur letar efter den billigaste försäkringen åt dig....o det stämde för att jag skulle betala 11´ hos samma bolag som sa 19´till mig... och dem hade jag min förra bil försäkrad hos...
det var bara ett förslag ...kolla upp det...( okej ..du e nåt år yngre än mig, men det skall väl inte skilja så mycket..!?? )
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
glömde detta .. jag har hel-försäkring med hyrbils tillägg..
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Frågan om låsbultar har inte fått något svar.

Men visst borde väl låsbultar om kanske inte omöjliggöra så i alla fall kraftigt försvåra sådan här stöld? Eller hur bra är låsbultar egentligen?
-Daniel-
tackar kicki ska kolla upp det
Alla fälglås är mer eller mindre värdelösa. Det går dock att tillverka svårforcerae fälglås Följ länken nedan och läs mitt förslag i tråden!

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.