|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
fraggel |
hejsan undrar om nån kan göra ett recept på vad som behövs å pris sug lr turbo kvittar skulle va glad om nån kunde behöver bara vara ca priser... tack på förhand.. |
|
om du vill ha turbo skulle jag köra på följande o lite ca priser vad det bör kosta ca. Turbo 6500:- slangar 2500:- dumpventil/recirkulerande eller pys 1500:- moddat styrsystem 2000:- intercooler 1500:- moddat grenrör 1500:- oljeslang till turbo 500:- retur till sumpen 500:- så ca 16000:- om du monterar själv montera då turbon högt med självflöde på returen. |
|
fraggel |
tackar så mycket bara tt börja modifiera då=) |
| ja finns många grejor o göra främst kolla så det verkligen passar sen är det att rekomendera någon typ av avgasbindning inte nödvändigt men klart praktiskt och effekthöjande. | |
|
Turbo från gamla Saab 900 - 500 - 1500:- beroende på skick Intercooler från saab 9000 - 500:- Tryckrör med tryckslangar - ca 1000:- Slangar mm - 750:- runda slängar = ca 5000:- |
|
|
Woom tisch... Saab snurran hänger väl inte med så länge... intercoolern lär ju spricka..plast... PM Racing |
|
|
ska va kompressor, mustigare ljud, o drag från botten =) Att styla en volvo 240 är som att sminka en gris.. |
|
fraggel |
jo men dom e ju lite dyrare..... det blir nog en turbo=) å ketchupp effekt e ganska kul=) |
|
Jag köpte en beg. men nyrenoverad autorotor för drygt 10k, fick med remhjul och fästen. elektrisk vattenpump 4k, 9000 ic 0.5k + lite till, så jag tror att jag klarar mig på 20k, hoppas jag =) Att styla en volvo 240 är som att sminka en gris.. |
|
fraggel |
okej hur många extra kus pumpar den in då??? gummi rök en gång om dagen gör gott för magen |
|
tja.. bra fråga, vågar inte spekulera.. men kompressorn har max 1.4 bar.. fast så mycket kommer inte jag att ladda.. än :o) // Danne Att styla en volvo 240 är som att sminka en gris.. |
|
fraggel |
är det mindre modifikationer md en kompressor?? vad bvehöver göras?? gummi rök en gång om dagen gör gott för magen |
|
Woom tisch..woom tisch...TURBO!!!!!!!!!! |
|
Rotti |
Jag skulle inte bygga ett snik bygge,,, det blir oftast dyrare än att bygg riktigt från början ,,,( När du byggt klart ditt snik bygge så bilr du sugen på mer hk, å då lär du köpa allt nytt å det är drygt) |
|
Rotti........... Du har rätt att det förmodligen blir dyrare att snika för mycket från början... Men du har bara rätt till ca 1000% TUSEN... ;-) |
|
|
ja håller med trubokåt än så länge i alla fall. ja tyckre at det är bättre att snika från början. har bara lagt ut 2500 tror jag nu. det är ju inga pengar bara att kasta eller ge bort dom om man vill bygga det "seriöst" bra att ha något att lära sig på. som någon annan sa man har säkert lärt sig 1000 nya svordommar på den där tuurbon ;) Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Fan jag gillar Axel_E30 asså..håller med mig...inte varje dag nån gör det..hehehe.... PM Racing |
|
fraggel |
jag måste hålla med Axel_E30 och Turbokåt varför köpa värsta grejorna till en början bygger hellre om allt två gånger innan det blir bra å får det billigt.... å man måste lära sej sakerna innan man slungar ut riktigt stora belopp på saker å ting....... så snik byggen är inte dumt..... å det går dessutom å löra fort med sånna me å då kan man bara skratta åt alla som lagt ut över det dubbla å ändå inte drar en=) gummi rök en gång om dagen gör gott för magen |
|
Håller med fullständigt där... Ska du ha femman eller..annars köper jag den... Bygg på BMW sexan du, dden har du ju liggandes...å då kan du ju köpa diesel goffe också.....hehehe ;-) Aja..hörs ikväll... PM Racing |
|
|
Tja, jag säger inte att man ska köpa de värsta bitarna... Men alla vill alltid trimma mer efterhand...... Så man besparar sig en del genom att börja på en lite högre nivå direkt. //Jesper |
|
|
Men om det är första motorn man bygger kanske man vill köpa lite billigare grejor å bygga motorn i utbildnings syfte... Om det då skulle skita sig så är det inte så kul om man har svindyra delar under huven som bara blir skrot... Så resonerar iallafall jag.... Å man kanske inte heller har den ekonomin så att man kan köpa vörsting grejor heller... Eller kanske man vill ha en budget räcer.... Jag själv tycker ju att det är bra mycket tuffare å komma med en bil som man kanske testat lite egna lösningar på och inte lagt ner allt för många tusingar på än att komma med en super hypad bil som kostat 10ggr så mycket.... Mina åsikter.... Smaken är ju som baken...delad... PM Racing |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.