|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tror att man gör den bästa affären om man köper en välvårdad långmilare OM man planerar att behålla bilen ett tag. Men det är ju den allmänna inställningen till långmilare som påverkar dem som inte har milskräck. Sitter man på en långmilare man vill ha såld så spelar det ingen roll hur mycket man diggar långmilare, den blir ändå inte såld! |
|
Dragan525 |
Ok långmilare hit långmilare dit!, hur många mil ska m5:an ha rullat så att det kan kallas som en långmilare?? :) Mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
735 |
Dragan: Verkar som den ligger någonstans vid 15´mil, och sen finns ju alltid det som verkar vara den definitiva gränsen för många 20`. Har som sagt lite svårt att förstå, denna väldiga rädsla så länge korrekt service är utförd, d e klart att d kul att få lägga tidiga mil själv, men kanske inte så kul som dessa priser. Alltså min åsikt, tills jag får ngt motbevis:-) Bilar är gjorda för att användas! |
|
Jag skulle tro att den svenska milskräcken börjar kicka in vid 12 k mil. Jag personligen skulle tex aldrig köpa en bil som rullat mer än så. Inte för att ja tror den kommer kosta stora pengar i reparationer, utan för att den blir toksvår att sälja. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Dragan525 |
wendtan: 12000mil?! *hehe* En tysk advokat på autobanh kör det på 1 år där!...eller som jag har tittat på bilannonser i tyskland där hittar jag en samma bil som min 01:a o allt, o den fan har rullat 23000mil...det e ju enormt mycket... HALLÅ EN 01:a.. MVH Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
|
Dragan525 och som säljs som en 8000 milare i Sverige=))) |
|
|
wendtan: Är inne på samma linje, vid 12000 mil blir den en långmilare. Dragan: Det är inte mycket mil på en bil som sköts rätt, men det är ungefär vid det miltalet som en M5 blir kall på den svenska bilmarknaden idag. |
|
|
Problemet är att man ska lägga några mil själv också. Köp en M5 som gått 16.000 mil ha den i två år och kör den till 21.000 mil. Sen har du en svårsåldbil! Alternativt en bil du får sälja till lågt pris. Jag håller med om att milskräcken är överdriven men det hjälper inte mig då jag ska sälja bilen. Jag köper gärna en långmilare men priset ska vara rätt. Bilfirmor använder sig mycket av mätarställningen då de värderar bilen kanske mest för att det är enklast så. |
|
|
Dragan: Jag påstår inte, att inte Tyska bilar körs mycket. Det jag skrev var: Den SVENSKA milskräcken (dvs i Sverige) kickar in vid 12 000 mil. Efter de miltalet börjar blien bli mer och mer svårsåld. Och att jag personligen aldrig skulle köpa en bil som rullat mer än 12 k mil för att den blir just toksvår att sälja. Detta är min uppfattning och jag verkar inte vara helt ensam om den heller. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Dragan525 |
BMW64: *hehe* sen säljs den som en 8000milare va, nää min är sv-såld + kontrollerad mätarställning på BMW. wendtan: du behövde inte förtydliga hela saken åt mig, jag förstod det, jag bara tyckte att det inte är så farligt med en bil på 12000mil. BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.