AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.272

Pris M5:a 00:a

Sida 1 av 2
Dragan525
Länk

Tycker att priset är lite skumt, det är ju billigt!, Vad tycker ni?

Mvh Dragan

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfjämma!
Dragan525:

Finns även en på bmw börsen som är ganska bra pris:

Supersnygg M5 i superskick.
Den har massor av utrustning som t,ex

ACC,Stereo med 6 CD växlare,
Backvarnare, Navi+TV inkl skiva 2004.1,
Elhissar, Elspeglar, Antispinn, Telefon,
Multifunktionsratt, Regnsensor, Stolsvärme
Svart skinn och ädelträ i inredningen.
Skinn i tak och på instrument panelen
AC-Schnitzer fjäderben + dämpare = sänkt 30mm
AC-Schnitzer V-max modul = urkopplingsbar
fartspärr (305 Kmh)
Facelifted fram och bak.
Inga emblem på bilen
Kompletta 17" vinterhjul+ original 18" sommarhjul
m,m m,m

Inga skönhetsfel eller omlackeringar, bör ses !

Komplett servicebok, alltid servad hos BMW.

Går som en dröm.

Pris: 275.000 Sek, eller seriöst bud.
Snackare gör sig ej besvär.

Information
Modell BMW M5
Årsmodell 1999
Färg Carbon svart
Mil 12.900
Kaross E39 (5-Serien)
Automat Nej
Touring Nej
Län Dalarna
Stad Avesta
Pris

275.000:-
Dragan525
starre:

jaja där ser man, den verkar också vara i ett fint skick + den utrustningen! men ändå det e ju billigt tycker jag! Snart kommer det att bli populärt med 18-åringar som susar fram i sina m5:or *hehe* :)

ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Kan ju vara så att han behöver bli av med bilen pga olika orsaker och sätter ett riktigt lågt pris, något som många blir avskräcka av. Då man kan tro att det är något som är fel. Ett lågt pris behöver inte alltid vara ett dåligt tecken.

Starre: är det något med 4 hjul eller 2 ben ?
Dragan525:

Ja vem vet nja jag tror nog inte det låt oss hoppas att så inte är fallet:))

ahlstedt:

4 hjul och börjar med 6:))
Priset är väl ganska normalt. hyfsat höga mil.
Denna tex hos påarp Länk
dom är ju inte kända för att vara billigast i stan om vi säger så.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Dragan525

Det är ju marknaden som sätter priset.
Den bilen har varit till salu för 279 000 i flera månader....tydligen så är M5:orna på väg ner.....svårt att veta om 259´ är rätt.
Jag tror att M5:orna kommer hamna på strax under 200´ i sommar....finns för många till salu och för få köpare. Sönderimporterade!!!
Dragan525
Jag tycker att det drar ner m5:ans image om ni förstår vad jag menar med så låga priser?!..så man behöver inte vara miljonär för att äga en sån! nypriset vart ju på ca 700000kr.

Mvh Dragan

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En kille i 08 området köpte en liknande bil för 229k. Dyra ägande kostnader verkar skrämma köparna?
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tycker det verkar som om långmilade M5:or är iskalla. Vet massor av bilar som varit till salu i evigheter.

wolv: Jag delar din uppfattning helt och hållet. Kan åtminstone konstatera 7-8 st lång milare som finns kvar sen ja köpte 330n.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det ger en dålig spiral för långmilade bilar. Om folk är rädda för långmilade bilar så blir det förmodligen så att även de som kan tänka sig köpa en långmilad bilar tvekar eftersom det blir ännu svårare att sälja när man lagt på ytterligare mil. Bara att se till sig själv, jag hade inte velat köpa en M5a med 15.000 mil på mätaren. Hellre lägga till pengar och få en lågmilare som är enklare att sälja vidare när det är dags.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
exakt så är det. jag börjar tveka lite i mitt planerade M5-köp. Hade jag planerat att ha kvar den i 5-10 år hade jag sett det som "den dagen, den sorgen", men jag hade inte tänkt stadga mig på det viset och vill inte sitta i en rävsax när säljdagen kommer. Även mer lågmilade M5:or verkar ganska kalla idag, kanske är det som BMW64 säger att de är sönderimporterade? Det finns ju onekligen väldigt många ute på annons och köpare till alla dem verkar vara svårt att hitta som sagt...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kombination av en mycket (?) snyggare ny 5serie (dock ej m5) och importen har gjort sitt. Tyvärr så kostar det en hel del att driva runt en bil av M5ans klass. Jag hade varit intresserad av en om det inte var för försäkrings och drifts-/servicekostnaderna. M3orna står sig mycket bättre :( ;)
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Jag är sugen på att köpa en M5:a men har svårt att bestämma mig....har tittat på annonser sedan i höstas...och det är som wendtan skriver....väldigt få säljs!!

Helst vill jag köpa en lågmilare...har tänkt ha den länge och tänkt använda den som sommarbil, ca 1000 mil/år.

Vilket är då bäst?...titta på pengarna idag eller den uppskattning som en fräsch lågmilad e39 M5 skulle få om 10 år?

Fanns tidigare en tråd om en mkt fräsch e34 M5, som jag inte hittar nu....men hur många lågmilade fräscha e34 finns det? som är original och inte körda på vintern. De är klart kommande samlarobjekt!
BMW64:

Jag hade valt en låg milare med rätt utrustning som känns bra med något högre pris än en som nästan hade rätt utrustning och med mera mil etc etc.
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Starre.

Håller med men skillnaden är för stor för att motivera sig tyvärr!

Billigaste max 5000 mil på Bytbil kostar 350´.
Billigaste max 8000 mil på Bytbil kostar 300´. (Om man tar bort den på Titusson.....där kan vi prata svårsåld, den står fortfarande på 229´)
De som fanns här (2 st) ligger på 339´6000 mil och 395´(hm) 7100 mil....

Frågan är alltså....är det motiverat att köpa en lågmilare (mindre än 5000 mil) för 350´eller en "långmilare" för 220´?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Svaret är att importera en lågmilare :o)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Eller kanske denna, blir inte mycket billigare i Tyskland.

Länk
Njuren
Långmilare ska ju inte vara några problem iheller från tyskland tex om man planerar att ha bilen ett "tag" kanske 4-5år men har det?Hellre motovägskörd än stadskörd

BMW - i nöd och lust
735
Varför denna rädsla för långmilare?
Är jag möjligtvis okunnig som ställer denna fråga?
Har sett många fina långmilare som ser j-vligt fräscha ut. Är ju medveten om att när något händer så börjar d kosta, men ändå. Tror att man kommer en bit iaf på 100´i prisskillnad, e skönare och veta vad som är gjort när man gjort d själv (verkstan..).
Har för mig att autopower-johan skrev att han skulle inhandla en långmilare nästa gång d vart M5-dags...

Haussen kring lågmilade bilar gör ju bara skruvade bilar mer attraktiva.

Har jag fel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.