|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Här finns det mesta till Z:an :-) (Z3 forever var inte du ute efter en z4 ratt , såg en för 50 dollar ) He makes the sign of a Z | |
|
Tack krokodil!! Fast jag hittar inte den för 50 men såg en för 100 dock utan krockkudde...ska först kolla med BMW vad dem tar för kudden, har för mig att det kan ligga på upp till 8000... fast först och främst väntar jag på Modanos "investigation" om alu inlägg till M-ratten till Z3... För överigt.Hur säkert är det att handla på eBay? tull tillkommer? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Svårt att säga hur säkert det är, de flesta vill ju att man skall använda Pay pal, det fungerar så att man kan se statusen på den som startat auktionen hur många lyckade affärer han genomfört etc, om någon är missnöjd så blir han prickad på nått vis, så det ligger i vederbörandes intresse att uppfattas som seriös, vet inte exakt hur det fungerar,har inte använt det på länge, betr. tull så blir det nog inga problem med en begagnad ratt, möjligen oöppnade nya saker om man har otur, eller större partier av något och då kan det tillkomma moms också,tullen på leksaker var i från Australien 0,7% av beloppet sist jag handlade därifrån, He makes the sign of a Z |
|
|
Fanns ju lite roliga saker på eBay! Inte för att jag skulle köpa ett neonförsett huvemblem men det var ändå en kul grej. Det enda jag såg som var något för mig skulle väl vara kolfiber handtaget till handbromsen. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
jag har nu slagit till å en tändare i krom. men hur funkar det egentligen? ska jag väntat till 29 january och hoppas att ingen lägger högre bud? tråkigt! jag vill ha tändaren NU!! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Mr Hamann |
Har du kollat så att den som säljer skickar varan utanför staterna?? Kollade vissa prylar och då var det bara shipment inom staterna. // Mr Hamann |
|
hmmm, det har jag inte kollat... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag har handlat prylar på Ebay med PayPal och det har fungerat klockrent! Kolla som någon tidigare nämnde om de skeppar till Europa. Om de gör det så kan du oftast kontakta säljaren så vet de vilka fraktalternativ som finns och vad de kostar. Tullavgiften kan läggas på men ofta slipper du den helt. Jag vet inte exakt hur mycket den är på faktiskt. Om man är väldigt otålig kan man köpa varor som har "Buyitnow"-möjlighet. Då har säljaren satt ett lite högre pris som man kan acceptera och därmed köpa varan direkt utan att behöva vänta till aktionen är över. Kolla också upp säljaren innan du börjar bjuda, det går att läsa historiken från tidigare transaktioner. Välj en säljare med många tidigare transaktioner och som har 100% nöjda kunder. Jag har bara goda erfarenheter av Ebay och PayPal, särskilt nu när dollarn är så låg :) Jens |
|
cane |
Jajamen, köper mycket från ebay och har faktiskt inte åkt på tull och moms på flera år, men det kan hända. Då tar de 3-4% i tull, och 25% i moms på beloppet inklusive tull och frakt. Om ni hittar godsaker som det står att säljaren endast skeppar inom USA, kontakta honom och fråga om det är OK att sända till sverige. Svenskar har gott rykte och i de allra flesta fall går det bra, dock kan man få finna sig i att skicka en bank betalning istället för paypal, det kostar ju litet tid och pengar. Se också till att ni verifierar ert icke USA paypal konto kopplat till er fysiska adress, då är chanserna större att amerikaner godtar internationell paypal. |
| Hmm...frågade PayPal för ett halvår sedan och då kunde man inte få sitt PayPal konto verifierat och kopplat till sin adress. Hur gjorde du?! | |
cane |
Hm, det var länge sen jag gjorde det, har för mig att det då iaf räckte med att de drog en summa på kortet och skrev en kod - denna kod syntes på korträkningen och skrivs in på paypals hemsida. Kanske har de skippat detta nu när så många har internet bank? Själva iden var väl att man tog koden från det fysiska kontoutdrag som skickades hem, därmed vet man att det är rätt ägare till kortet med en korrekt adress. |
|
jo, det är så det fungerar nu som cane beskriver. hur menar du Dr_johan att det skulle fungera för dig? utan kort nummer och hemaddress? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Alltså det fungerar, men vi som bor utanför U.S. har inte det som dom på Ebay kallar "Verified Adress". Det kan vi inte få. Och det krävs ibland av vissa säljare. Nu fick jag iofs ett mail nyligen av PayPal att detta kanske även kommer att bli möjligt för boende utanför U.S. men att det inte var färdigt ännu. | |
|
jag blir rätt irriterad när säljare på ebay vägrar acceptera paypal för att man inte är bosatt i USA... nån som testat det där best western functionen: auctionpayment? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
betriebsanleitung1 |
Western union fungerar bra men är dyrare |
|
tänkte bara tipsa om detta: Länk verkar vara kul grej att ha i sin Z3. Hade slagit till själv men har under sista tiden förköpt mig på ebay och försöker hålla in med flera inköp. För resten är detta en original BMW del eller en aftermarket del? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag har åkt på tull o moms på allt jag beställt från staterna. Och sen så har Schenker nån jävla avgift oxo så räkna med ca 30% till på det priset som ni ser på internet... och sen frakten från usa som för en liten pryl kan gå på från 200:- och uppåt!!... detta är vad jag har fått erfara.... men annars har det inte varit några problem. Eller ja... dom slarvade nästan bort mina grejer jag beställde sist. Prylar för 4000 som kom en månad för sent pga att dom skickat till fel ställe... lite smått orolig var jag då men det ordnade sig till slut. /Magnus |
|
|
Puuh, jag har beställt för c:a 2k och då det alltid har gått jättebra med alla tidigare köp och beställningar från hela världen blir jag lite orolig nu när sakerna inte har dykt upp från staterna än, det har gått en månad. Känns lite bättre nu när jag läst ditt inlägg, Magnus. Tips för er som vill komma undan bökiga angifter: Be avsändaren märka paketet med ett innehållsvärde på under 50 USD så krånglar inte tullen. Detta naturligtvis såtillvida det inte är självklara fusk-fall (typ 4 nya fälgar), utan på saker som dom ändå inte begriper vad det är och vilket värde dom har. Diskret förpackning skall man också be avsändaren om, det är aldrig fel. |
|
|
jag har faktiskt blivit lite eBay narkoman: har köpt en jäkla massa grejer sista månaden sedan den här tråden tog fart oh är jätte nöjd. både elektronik, bilprylar data prylar. allt hittills kommit fram utan problem med tullen eller att saker inte kom fram. post avgifterna från USA har inte heller varit något att snacka om , har alla jag handlat hos på eBay endast tagit posten faktiska kostnader (till skillnad från dem svenska Internet leverantörer som tar alltid mycket mer i Porto än det egentligen kostar) Johan skicka förfrågan till säljaren och be om tracking nummer hos UPS. Tar det lång tid lämna ett negativt betyg åt säljaren så att andra inte går på samma minna. Jag läser alltid noga vad andra köpare har att säga om säljarna innan jag slår till. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Nja, det som är kruxet. Han har inte skickat med UPS, paketet har gått med USPS, dvs. United States Postal Service och då kan det ta vansinnig tid. Tänk på att Newman jobbar där LOL! | |
|
Johan, när jag tänker efter så även Cliff på Cheers jobbar där så du lär alldrig få dina prylar om newman och cliff ansvarar för frakten:-) Nej, det är inte så farligt jag har fått en del grejer med USPS oxå och det gick hyffsat fort dock inte lika fort som UPS. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.