|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Niklas, ta det på rätt sät, med ett jättesmil. Märkligt att den lever än. Sen, norrbottensbilar har lite bättre förutsättningar. Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
The Sentinel: Nog var bilen dåligt underhållen allt..., av föregående ägare. Utan några större kunskaper om bilar så köpte (1985) jag detta vrak=min sämsta bilaffär någonsin. Vid första besiktningen så gick det som det gick... Jag hade inte skorven längre än ett knappt år. Vilken glädje det var att bli av med "pärlan"... :-) Mvh Jögge |
|
|
The sentinel----> Du har mail !!!!! E-12 Billy B-10 |
|
|
Bosse : Jodå , det gör jag alltid med ett stort e12-leende :o) Jögge : Jag tror de allra första e12 72-73 hade ännu sämre behandlad plåt och därför existerar knappt längre, tråkigt men sant. Markkus : Jo det kan nog stämma, men min bil har varit garagerad/undanställd de flesta vintrarna i sitt liv vilket troligen har räddat mycket. De (minst)tre sista ägarna före mig försämrade dock skicket kraftigt , den var som ny ett par år innan. Tyvärr var den i fel ägande under ca2år med täta ägarbyten och viss missskötsel. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
the sentinel:---> Fått mailet ?? E-12 Billy B-10 |
|
|
Billy : Japp, svar skickat :o) ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
tn |
OKEJ..har orginal fäljar. BBS 16 205 då..om det blir såna. tn |
tn |
läste den här gammla tråden igen.:)..Min 74 års e alldrig svetsad!! vad jag har sett. Nu sitter det en fullt fungerande turbo Delorto m10 maskin ochså..:/ rena 70 talet alltså:) |
|
tn : Får vi se lite nya bilder på den ? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
tn |
Jag ska väl ta nån bilder snart.. |
| bmw 525 E12 med rak 6an är snyggast! | |
|
Men, det är något speciellt med en E12. Eller hur? Här (Nacka) skiner solen, +8 C och jag skall ta fram 535:an i dagsljuset. Köpte alla saknade/dåliga detaljer på klubbträffen i Solna så nu har jag att göra. Tänk er, en fungerande AC, original från 1987! Niklas, jag minns bilen och är fortfarande förundrad över att den sitter ihop. Ha det, alla entusiaster Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
bmwkillen740 : Helt klart ;o) Bosse : Hörde rykten om din nya pärla, låter härligt. Själv har jag ju inte ens taklucka, men iaf. en M1/M535i sportratt på väg hem från tyskland. Det blir lack i vinter på 525:an så dom små skadorna som finns blir fixade, råkade ut för skadegörelse i somras. den får självklart samma calypsoröda lack som den har idag. ... den silverfärgade 528:an har nu somnat in för gott. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
| vad sitter det för slags motor i 525an från -77 ?? är det en 3.0 liters el 2.5??? | |
| m30 2,5l | |
|
BMWkillen740 : I min sitter det en 3.3Liters (3210) Motronic motor från en 735i. 2.5L original med dubbla förgasare satt i framtill i våras. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Hur gick du till väga när du satte in motronic i din bil ??? maila mig isobarik@hotmail.com e-12 of course |
|
|
FÖR E12-ÄGARE ENBART. Jag har en fabriksny golvmatta till en E12. Mattan är beige och täcker som bekant hela golvet från torped till baksätet. Säljes endast till en dokumenterat mycket fin bil. Jag räknar med att E12-intresserade har deltagit i denna tråd och skriver detta i stället för på salusidan. Kontakta mig privat. Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
KG Sönju |
Jag har en komp. beige inredning med nackkuddar bak från en E-12 som är i superskick och till salu! |
|
KG, sitt kvar på detta, sälj inte till venm som helst. Antikvariska prylar måste hamna rätt. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.