|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
bjoerck: Inte längre, men det är inte mycket gjort faktiskt. Dock när jag körde mot Kadetterna (läs, körde på samma banträff) så var inget gjort med bilen förutom sänkfjädrar och stolar, och det hade de också. Minst. :) Att 318is kan upplevas som en komfortvagn mot Kadetten kan jag förstå, men det finns snabba komfortvagnar också (om än jag aldrig har och aldrig kommer att kalla E30 för komfortvagn). :) |
|
|
Har också kört mot Kadett GSI 16V på banträff, på Kinnekulle då jag hade en E36 325i. Till min förvåning blev jag avhängd på rakorna. Kadettkillarna öppnade sedan motorhuven och visade kompressormatningskit monterade. I kurvorna var det dock aldrig något problem att hänga av dem, där hade de inte mycket att hämta. Jag har svårt att tro att E30 skulle vara så mycket långsammare i kurvorna än E36 som Kadetterna var (min första BMW var en 323i E30 som jag körde 11000 mil med, så lite erfarenhet av E30 har jag i alla fall). |
|
|
Angående om en kadett GSi16v går bra eller inte... Körde för 2år sen mot en kille som ägde en 325i E30, han tog starten med ca 2 billängder. Innan målet var jag förbi med ca en billängd. Kan säga att killen blev arg. GSi16v |
|
| Peter_S: Snackar vi korvmojrace nu igen eller handlar det om att släppa på rattlåset? | |
320-325 |
knappast att man blir ifrånkörd av en kadett gsi... visst dom går MKT bra faktiskt men en rak 6 a´´ på 2,5 l fördelat på 1200kg tar allt ut sin rätt.. det skulle förvåna mej om VR6 och T4 blir omkörda av en kaddet och nu snackar vi rakt fram ... att köra på bana är en helt annan sak det handlar mkt mer om förar kompetens o att känna bilen ...än hk nm rakt fram är klart enklast att mäta . |
|
Hmmm, måste ha drömt lite. Kollade in filmen nu... Han tog starten, men sen var det klippt... Haglund2306: Rattlåsracing... 320-325: Bara att komma och köra om du vill få pisk... Har kört mot en trimmad T4 och då tempen var ca +20C så var vi jämna, vid ca +-0 - +10C så tog han mig ratt bra. GSi16v |
|
320-325 |
visst inga problem .... jag är på LÄTT men då rattlåsracing .... 0-201 eller 402m är din orginal ? |
|
Bilsport kadetten, vad klockade dom den till innan dom rörde nåt alls i den??? Var inte det otroligt bra? Har för mig att det var en låg 7sek till 100Km/h.Det tycker i alla fall jag är bra. Jag vet att kadetterna går otroligt bra, och jag vet likaså att en 325 är en trevlig pigg liten bil. MVH Morgan. Länk |
|
|
hej å hå, med mitt första inlägg på ett par år. För att börja med grundfrågan i den här tråden, så orkar jag inte säga nåt mer än att Opel har vääääldigt tåliga motorer, som man kan göra mycket skoj med, exempelvis få ett värre hk/liter-förhållande än en BMW M3. Inte helt oävet, men det går i en Volvo B23 också, så det är ju inget unikt, eller till och med en *pust* hondamotor (utan trim, till mitt stora förtret). Däremot är nog inte M3-motorn helt körd att trimma till högre höjder heller, utan turbo då, givetvis. För att då raskt gå vidare till den fråga tråden verkar ha utvecklats till, om en BMW 325 E30 är snabbare än en Kadett GSI 16V: Nej, det är den inte, om dom två som kör bilarna är lika bra/dåliga förare, och bilarna är likvärdigt slitna. Gått lika långt, jämbördiga däck m.m. Min f.d BMW 325i E30 fick pisk långt upp i fart mot en GSI 16V (Peter S bil, tror jag till och med). Starten tar BMW:n, men sen går det sämre. kg/hk-förhållandet är något sämre på BMW:n, vad det annars beror på vet jag inte. På bana kan det se annorlunda ut, jag har aldrig provat själv, eller sett någon prova dom bilarna mot varandra. Men kadetten är inte speciellt optimerad för bana i standardskick. Så BMW:n kör nog ifrån Opeln när det svänger. I alla fall om det är på asfalt, är det i rallyskogen garanterar jag nästan att Opeln tar hem det, igen. Självklart är det även här en grundförutsättning att förarna är jämbördiga, annars kan vad som helst hända. Det var mina åsikter och reflektioner det, nu ska jag gå och sova. Arbetsdag i morgon, och det är viktigt om jag nånsin ska kunna skaffa mig en till BMW innan jag blir pensionär... |
|
320-325 |
okej ... min är ju inte en riktig´´ 325a´´ så jag kan nog lägga ner ..att delta i snacket om gsi vs 325´´ men jag tror nog att en gsi är en tuff match men jag tror inte den hakar på min E30 min väger 1200kg och har 4,10 klump så den drar duktigt på alla växlar ... men men man vet aldrig. man jag vill gärna prova ... förlorar man så förlorar man så är det .. men det skulle verkligen förvåna mej. |
|
Ang Opels C20xe (sugis) C20LET(har jag för mig turbon heter), så är detta mkt bra motorer med mkt få problem, men även dom sista bra opelmotorerna i mitt tycke, sedan kom X20XEV(ecotechsnusk) skitmotor man kan lika gärna köpa en 8v så man får lite tillförlitlighet. Nu heter motorerna typ z18xe, Z22SE som bla har kamkedja, alublock som inte vill trimmas speciellt mkt, till saab ägarnas förtvivlan eftersom att det är den motorn som hamnat i 9-3ss dock överladdad och minskad cyl vol till 2li. Nä dom gamla Opel motorerna var bra som tex c20xe eller varför inte c20ne 8v´n som satt i bla kadett GT som oxå rörde på sig mkt bra. Även saabs gamla gjutjärns turbomotorer var bra maskiner. Nu står båda märkena där med ngn gemensam GM smörja under huven. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.