|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Nu är värsta tiden att sälja bil. Vänta till mars så går den iväg på 38 utan problem. Innan jul tänker ingen på bilköp och efter jul har ingen pengar! Januari är bilhandlarnas lugnaste månad. Bara att vara iskall och vänta! mvh Johan |
diamantsvart_bmw |
jag får väl vänta lite |
diamantsvart_bmw |
Fan vad trött man blir på alla snackare, senast i går va en som sa att "jag kommer i morgon och tittar på bilen jag ringer innan jag åker, tror ni han har ringt?? nej, förigår var det en kille som skulle kasta sig på tåget för att som han sa köpa bilen "jag hör av mej om tåg tider " mm mm har jag hört något från honom NEJ igen säg för fan inte att ni ska kolla på bilen om ni inte tänker göra det det ställer bara till problem |
|
Känner igen detta fenomen, kommer ihåg en gång för ett par år sedan när jag skulle sälja en crosshoj, ringde en kille från Jämtland någonstans, han var jätteintresserad o hörde av sig ytterligare ett par gånger o hade massor av frågor om crossen. Till slut bestämdes det att han skulle komma nästa dag o köpa crossen, han ringde på morgonen o berättade att han varit o hämtat släp o precis skulle åka. Han trodde att han skulle vara framme hos mig om fyra-fem timmar. Jag sitter hemma hela dagen o väntar o väntar, till slut ringer jag upp killen efter en åtta timmar kanske, han svarade dock inte och aldrig efter det heller. Man blir som sagt jävligt trött på människor som inte vågar eller vill ringa och berätta att de ångrat sig, är ju jävligt trist att sitta hemma o vänta i onödan på folk som aldrig dyker upp när man kanske har andra roligare eller viktigare saker att göra. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
diamantsvart_bmw |
man kan bli förbannad för mindre |
|
JN och DB, är det konstigt att det finns en marknad för professionella bilsäljare? Just att "jag kommer, jag hör av mig senare" är bland det vanligaste tramset. Ofta ett slags svensk sätt att försöka vara snäll och säga nej. Andra trista kategorin är de som ringer och skriker, upprepar sig och är allmänt otrevliga, gemensamt att de ringer från "skyddat nummer" eller icke spårbart kontantkort. En lite udda kategori är "kastralsångarna", har ringt en som var relativt trevlig och gärna ville ha SCHiin och en riktigt otrevlig som skambjöd sjukt och erbjöd oattraktiva byten. Är det fler som träffat på dessa som låter som 11-12 åringar på rösten när de ringer? /Simon |
|
|
En fråga. Varför ska du sälja bilen? Mvh |
|
|
Om man säljer en bil privat genom att annonsera i tidningen så får man räkna med "dryga" männoskor. Jag har köpt en del bilar privat men jag har då ALDRIG kontaktat någon som skriver "Prutare gör sig ej besvär", "damkörd", "inga mailkompisar" mm. Kvittar om det är ett bra pris. Sätter man ut en annons så får man räkna med att det slutgiltiga priset inte blir det man satt ut. Vill jag ha 38k för min MINIMUM så sätter jag ut den på kansek 38900.- Självklart vill båda göra en så bra affär som möjligt. Skulle aldrig skriva ut sådant i en annons. Tänk efter, är det inte värt att några "idioter" ringer för att man skippat den delen av text i annonsen än att ingen ringer alls? Jag skulle kanske nappa på en annons med bra pris så länge det inte står direkta regler för hur man som kund ska vara innan man ringer säljaren. |
|
| Asså Diamantsvart_bmw, vänta som sagt till våren så får du bra mycket mer betalt än du får nu! Bara det att det är Ac drar ju upp bilens värde som fan. Du ska ha tur och hitta rätt köpare nu, då kan du få lika mycket betalt som i vår kanske. Men jag förstår inte heller hur du kan ha svårt och bli av med den. Den ser väldigt fin ut. Det tog typ 2 månader innan jag hittade min och den är i OK skick, inte hur bra som helst. Så jag tror ändå din bil är ganska eftertraktad Jag tycker själv det låter som ett bra pris, 38000 kr. | |
|
Håller med, läste om nån som hade försökt sälja en Alfa? men ingen ringde, o han sänkte priset två gånger till ingen nytta har för mig att han skulle ha 24.000 först o sista priset var 18.000, till sist ledsnade han... Efter några månader så la han ut en annons på 29.000 och fick napp direkt, bilen såldes för 28.000! Sälj den inte för billigt! Mvh |
|
|
Sätter man ut för lågt pris tolkas det oftast som att det är något lurt med bilen. Trist men sant, ibland har man ju bara bråttom. Men för att återknyta till ämnet: Ha is i magen, januari är en iskall månad att sälja bil i //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Ta en tvådagars annons i DN i slutet av Mars så ska du se att du kan pressa ur nån lite över 40´. Lycka till // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Håller me..väldigt trögt...=/ Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
I slutet på -90 talet ägde jag en BMW 850 -91. Jag behövde en större bil så jag annonserade ut den i motorbörsen för 139000:-. Det ringde otroligt mycket och en del skambud fick jag, det värsta var en som utryckte sig så här: "nittitusen snapp uffär". Hur f#n kan man försöka pruta nästan 50" utan att ens ha sett bilen. En person som verkade vara mycket seriös hörde av sig och vi bestämmde att vi skulle mötas på halva vägen(enkel resa 50mil). Han skulle ha en golf som var i mycket bra skick som jag skulle ta i inbyte. Vi träffades på avtalad plats och vi kontrollerade bilarna (golfen såg ut som skit, men jag skulle ha transport hem). Han säger att skicket var som jag hade sagt men att rutan som det var en spricka i ville han pruta på, vilket jag tyckte va okej. Han får ett tefonsamtal och säger sig bli tvungen att åka men han skulle komma tillbaka inom 10min. Tror ni att han kom tillbaka... Nej han drog och stängde av telefonen. Jag var inte glad resterande del av dagen. |
|
|
Jo det har man ju lärt sig den hårda vägen att inte köra en massa mil för att möta upp en spekulant. |
|
|
Kan bara hålla med....säljer man bilen privat,får man räkna med en hel del oseriösa samtal....har sålt en del bilar genom åren & har många erfarenheter på samtal.....:) Men den bästa hittills är nog: Hade en Ford taunus till salu,priset var runt 6-7000kr då..ringer en kille från stockholm & frågar allt om bilen (det är ok tycker jag),sedan frågar han om jag vill byta bilen mot 10par träningsoveraller!!????...det var nån märkes-saker,kostade väl 1500kparet på den tiden....men tror att han inte hade köpt dom....:) Nja,sa jag,jag är inte den "sportiga typen" så jag behöver inte 10 par!...hehe...:) Men sedan finns det oxå personer som vill ha bilen tilll varje pris! Sålde en Ford för 2-3 veckor sedan.....bara han som ringde,han kom & köpte bilen..prutade inte en krona!....jag var beredd att gå ner några 100-lappar om han bara så mycket som hade frågat nåt om pris...men nej,det gjorde han inte....:) Så..har du inte bråttom,vänta nån månad... Har haft min 740 till salu också.i stort sett hela vintern men det är ingen som vill ha en sådan bil på vintern....därför ska jag vänta tills det blir vår & alla får vårkänslor....:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.