|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
diamantsvart_bmw |
jag har haft bilen på annons nu i ca 2 mån och jag blir inte av ned den, bilen är fint skick och jag begärde 45 000 kanske högt men lite prut så släpper jag den för 40 000 inget händer, jag sänkte nu till 38 000 men inget händer nu heller. är E34 så kall på marknaden? |
|
Hade jag haft ekonomin så skulle jag va väldigt intresserad! Men det hjälper ju inte dig. /Erik |
|
diamantsvart_bmw |
nej tyvärr så gör det inte det , men tanken var ju god och det är ju tanken som räknas har jag hört=) |
| Ja dem är kalla. Lite mer info hade underlättat. Mil, utrustning, import, årsmodell? | |
|
Mitt råd är att hålla ut o vänta om du kan. Om du däremot är i behov av att sälja snabbt så tror jag att du blir tvungen att fortsätta sänka priset. Om jag ägde din bil och ville bli av med den väldigt snabbt skulle jag annonnsera ut den för typ 29900:- och även räkna in en liten prutmån i detta redan låga pris, tyvärr så är nog e34:or o bmw i allmänhet rätt så svårsålda nu. P.s jag menar inte att jag tror din bils värde ligger under 30k utan bara att om du vill sälja snabbt så måste man tyvärr locka med ett bra pris. Har du däremot tid att vänta tror jag du kan få mellan 30-35k för den. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Det är denna bilen vi diskuterar, inte sant: Länk Jag tror att du ligger rätt till i pris, och bilen verkar fräsch! Mina tips till dig är: 1. Lägg upp fler bilder, från alla vinklar och håll, på inredning och allt vad du kan tänka dig. 2. Annonsera på www.blocket.se också! 3. Ge det ett par veckor, om ovanstående tips inte hjälper, sänk priset ytterligare lite. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
diamantsvart_bmw |
just den bilen är det, jag har annonsera på blocket annostorget, och några ställen till men det är tamej fa.... stendödt, och visst är den fin det finns inte mycket man skulle kunna märka på, dom som va med på BMW träffen i Odesbacken i sommras har ju sätt det live |
| Otroligt! En golf kostar ju lika mycket! | |
diamantsvart_bmw |
man har ju inget sug att ge bort bilen=) |
diamantsvart_bmw |
ja och vem vill åka golf???? |
diamantsvart_bmw |
mer bilder upp |
| jag har en 525 24V -91 27000mil som jag snart skall kränga av (när jag hittat rätt E39 touring) men jag räknar kallt med att inte få ut mer än 25 tusen... | |
|
Milen skrämmer kanske?? Visst håller BMW-motorer det dubbla under gynnsamma omständigheter, men det kan ju skrämma Svensson med 22k+ mil.. Två bilar är fler än en.. |
|
diamantsvart_bmw |
fick ett bud på 33000 kr men fan vad det skulle svida att sälja för dom pengarna |
-BeeMWe- |
När jag sålde 520n nyss hade jag ett mycket lågt pris pga fix men det var fortfarande lågt. Jag skrev i annonsen att jag inte ville ha folk som ringde och prutade innan de sett bilen, fan tror så ringde det nissar som frågade om "sista pris" istället. Nästa bil jag säljer kommer jag vara ännu mer tydlig i annonsen. Sätt ut den för 38, ta lite nya bilder med 17" på, gärna i solljus så du får lite snygga bilder. Låt dem pruta till 35-36 och alla som bjuder under ber du dra åt h*lvete :) |
diamantsvart_bmw |
hahahahahaha |
|
Tänk på att det är trögare att sälja bil på vintern än på våren och sommaren! Nybesiktigad bil är också jäkligt mycket lättare att sälja. Hade en 316i -90 som jag först försökte sälja med några månader kvar till besiktning. Gick jätte trögt så jag besiktigade den och provade igen och skrev ut vilket datum den var besiktigad. Det vart då kö om vem som skulle köpa den! :) |
|
|
Sedan så är det ofta så att de som frågar efter "sista pris" o vill pruta en massa på telefon inte är speciellt seriösa, de är oftast inte direkt intresserade utav bilen utan bara att få den så billigt som möjligt. Om man sedan tar deras skambud så ska de oftast försöka pruta ännu mera när de är på plats. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
diamantsvart_bmw |
sista pris är det första dom lär sig |
diamantsvart_bmw |
det är ju konstigt, kollade på mobile nu och sökte bara -92 med samma utrustning som jag har, det fanns från ca 23 000 upp till 75 000 spänn, det är ju samma pengar som här |
| Sälj den inte för ett skitpris! Risken är att det kommer någon halvskumm typ som köper den för 33 och säljer den för 43 en månad senare. Varför ska han få dina pengar? Ha is i magen och håll ut! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.