AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.469

Imma i min BMW?

Sida 1 av 2
No
88
No_Fear
Bmw 328i Coupé
Det immar något enorm om man inte har på fläkten? Ska det vara så eller? Jag kan tillägga att det är en Coupé. Finns det inget medel man kan behandla rutorna med så det inte bildas kondens?
MVH Danne
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Använd ac'n om du har en sådan...

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
På vintern är det väl ganska självklart att man använder fläkten, man vill ju ha värme i bilen.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
ACn torkar luften och är därför effektiv mot imma. Plus att den mår bra av att användas året om.

My Bimmer is my mistress
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Hur är det med kupéfiltret? När bytte du det senast?

Mvh, Steaman

No
88
No_Fear
Bmw 328i Coupé
Det vet jag inte. Jag köpte precis bilen. Gör det någon skillnad då?
st
3.465
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Ett gammalt kupéfilter är en av de vanligaste orsakerna till imma! Börja med att plocka bort kupéfiltret och se om det blir skillnad! Glöm inte att rengöra rutorna på insidan eftersom skitiga rutor med feta beläggningar binder fukt!

Mvh, Steaman

och så kan det ju vara så enkelt att du har fukt under eller i mattorna. torka ur bilen ordentligt i så fall så är det inga problem sedan
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Kan tyvärr vara så att du har läckage i värmepaketet, och då kommer det in glykol i fläktarna och detta gör att det immar igen totalt. Hade detta på min förra bil!!

steaman:
Är kupefilter och microfilter samma sak?och på min e-39a är det dom två filtrerna som sitter mot torpedväggen som man byter?

_______
Min:Länk

---
Lass dir raten trinke spaten
andlar
Har väl en tillfällig lösning om det inte hjälpe att byta kupefilter som jag kör med just nu, köp en luftavfuktare på Biltema för 50 lappen funkar perfekt som en temporär lösning.

//Andlar
ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
bayern münchen: Ja på båda frågorna.

/Jonas
ja73
Tack för ditt svar!en annan hur ofta byter man filtrerna,och vad har dom för funktion?

_______

---
st
3.465
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Kupéfiltret som på moderna bilar är av typen mikrofilter är till för att rena den inkommande luften! Gamla igensatta filter kan binda fukt och resultatet är mindre luft som dessutom har hög fukthalt!

Mvh, Steaman

Toppen för svar.Hittade inte i autopowers mek tips hur ofta man byter och tipsen för byte var för e-34an och e-36an,som jag kan tänka så på e-39an så är det bara att byta dom två filtrena som är lätt tillgängliga framme mot torpedväggen.

_______

---
ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
På E39 byter man filtren vid varje inspektion, eller oftare vid behov. Jag brukar ta lös dom ibland och damma av löv och sånt som fastnat ovanpå.

/Jonas
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Hatar denna jävla imma asså.. alla rutor fylls med imma.. tar en jävla tid innan den försvinner.. när jag kom ut till bilen efter jobbet idag så var det massa vatten på insidan av vindrutan istället för imma. ännu värre.... VA SKA MAN TA SIG TILL?? :((

// Daniel

Prova med att skaka av skorna från så mycket snö som möjligt. När snön får ligga i bilen och smälta så bildas givetvis kondens. Kondensen letar sig upp på rutan bland annat och fryser sedan.

En "torrboll" i kupen kan var till hjälp också.

/Anton
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag får massa imma på mina sidobakrutor men inte på de aandra. Vad kan de bero på?
Att luften inte cirkulerar på samma där bak som i övriga delar av kupen?

/Anton
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Lösning?
Är det något som är fel eller "ska" de vara så helt enkelt?

PS: Har ingen AC
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.