AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.334

Angående mitt körkort

Sida 1 av 3
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hejsan!

Jag har uppkörning den 27/1. Som känt är att jag redan kuggat 2 gånger, *host, tre gånger*. Jag kuggade den 26/8, 11/19 och 6/10. Jag kuggade alla gånger på olika saker, första gången var det hastighetsanpassningen som inte gick bra ( körde 65 förbi en 50-skult och hann inte sänka innan skylten).

Jag respekterade lärarens beslut och beslutade mig för att försöka igen den 11 september, då kuggade jag på bristande uppmärksamhet och körning mot mål.( bytte från rätt fil till fel). den 6 oktober så var det stopplikten jag kuggade på( ingen bil bakom, ska upp på en väg, sju meter bred, sänker hastigheten, kör med växel 1, 5 kilometer i timmen och kör förbi stopplikten UTAN att stanna upp på vägen, ironiskt nog var det på vägen tillbaka till vägverket, lite snopet, med tanke på att jag hade fått körkortet om jag stannat.)

Där stod jag den 6 oktober, och hade kuggat tre gånger inom loppet av 7 veckor. Självförtroendet var inte på topp när det gällde bilkörning och jag fick verkligen avsmak för det. Speciellt sist gången när han sa att jag kunde köra tillbaks till vägverket och kuggade på vägen till byggnaden,300 meter ifrån! Så jag fick avsmak för det och bestämde mig för att skjuta upp det hela lite. Grejen va den att jag hade jobbat hela sommaren för att köpa en BMW, och satt med summan, 35 000 kr utan att veta om någon bra investering, jag funderade helt allvarligt på att köpa en 61 tums Thomson TV.

Men jag lyckades att hejda mig för att fullfölja min BMW drömmar. Jag har börjat köra bil och den där undermedvetna stressen jag hade förut verkar vara helt borta, jag har blivit väldigt lugn i körningen och jag känner att jag är mycket bättre nu än för ett halvår sedan. Så jag tog ett par lektioner, och bokade ny tid, 27/1 om 12 dagar (?). Jag tror att jag är en av de få som inte gnällt alltför mycket på uppkörninglärarna (plural). Jag har åtagit mig hela skulden och nästan varit tacksam eftersom jag mognat mycket sedan jag kuggade, de här med att köra snabbt o hävda sig, ta vara på sitt territorium har totalt försvunnit. Glädjen ligger i den alldagliga körningen.

Om jag får körkortet den här gången, som jag hoppas innerligt att alla här inne hoppas på. Jag kommer att köpa en bil ganska så omgående. Jag har tre alternativ. Dessvärre är ett utav de Volvo. Mina tre alternativ presenteras här nedan! ALLA tips och råd beaktas!

Alternativ 1.
En tidig e36 (91-91-93) modell (316-318-318iS-320)
Positiva aspekter!
Man får en modern bil, i förhållandevis låga försäkringspriser.
Jag har åkt i ett par och jag upplever den som en väldigt bra första bil. Och jag har sett de finns för 35´ o lite neråt. Eller är jag alltför optimistisk?
Negativa aspekter!
Ganska så liten bil om man jämför med femserien, sägs vara mycket barnsjukdomar på de första årsmodellerna. E34 är ganska så mesig om man jämför med e34. de är också väldigt snålt utrustade om man håller sig till min prisklass.

Alternativ 2.
En e34 (88-89-90-91-92) modell 518-520-525.

Positiva aspekter.
Kunglig bil. Körglädjen är väldigt hög, den roligaste bilen jag kört, stora utrymmen inuti, bra utrustade. traditionella runda ljus. Silhuetten är väldigt fin på bilen. bra utrustade om man jämför med e36(snikmodeller)

Negativa aspekter.
Dyra försäkringskostnader. lite gammalmodig, kan bli dyrt att laga den ifall de händer något, drar mer bensin.

Alternativ 3.
Jag är väldigt tveksam till den här, men man får mer utrustning ,kraft och nyare årsmodell om man satsar på en Volvo 850 GLT.

Positiva aspekter.
Inga "stämpel" över bilen, ganska så neutral i folks ögon, 170hk, en 92-93. mycket utrustning om man återigen jämför med 3 serien. Alla har nästan AC och halvskinn. ser bra ut, lite för kantig.

Negativa aspekter.
Ingen BMW direkt, drar ganska så mycket bensin. Ser ut som alla andra Volvo, 940,740 osv. och just de ja, det är ingen Bmw!:)

Det är mina alternativ just nu, har jag varit för optimistisk med prisbilden angående e36? De finns för 35 000! :) frågan är hur de är i skick och dylikt.

Det börjar närma sig. Körkortet, och i och med det så blir det bil. Det blev ett fruktansvärt långt inlägg men har ni läst hit ner så tycker jag att ni borde besvara det och komma med egna synpunkter och tips. Alla svar beaktas ödmjukast.

Tack för ordet.

Mvh Mohsen
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Varför inte satsa på en fin 325 E30 tex. eller behöver du mycket utrymme?

---
Min E30: Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Glömde en sak: Lycka till på nästa uppkörning...

---
Min E30: Länk
Hej Mohsen, och tack för ett läsvärt och välformulerat inlägg! Jag lider med dig angående de gånger du kuggat, men är imponerad över och glädjs å dina vägnar att du kunnat ta lärdom av dina misstag. Jag hoppas verkligen att du lyckas ro hem det nu den tjugosjunde!

Angående ditt bilval så tycker jag att du är inne på rätt spår. En fräsch E36 är inga problem att uppbringa för 35 000:-, om du håller dig till 316i, 318i och eventuellt 318is samt 320i. De fyrcylindriga motorerna är inga underverk, men är lättkörda, snåla och småtrevliga. 320i drar lite mer bensin men är å andra sidan en i mitt tycke mer sofistikerad och framförallt välljudande maskin. Jag hade undvikt den allra första årsmodellen, det vill säga -91.

Jag personligen hade nog dock försökt leta efter en E34. Inte riktigt lika spänstig att köra som en E36, men med mer komfort. Dessutom tycker jag att E34 är en av de snyggaste karosserna som någonsin byggts, alla kategorier. Om du väljer en E34 är det nog mellan 518i och 520i ditt val kommer stå, och om du väljer den sistnämnda tycker jag med bestämdhet att du ska köpa en som har M50-24ventilers-motorn.

Det bästa tipset jag kan ge dig är dock att åka och provköra så många modeller som möjligt, både E34 och E36! Både fyr-och sexcylindriga bilar. Dels för att bilda dig en uppfattning av vad du trivs bäst med, vad som "räcker till", och dels för att jämföra skicket på olika bilar innan du slår till!

Lycka till!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Förr jobbade jag på bilverkstad(volvo)mitt råd köp ingen 850 det är fruktansvärt dålig kvalitet i dom bilarna(oljeläck,bakbromsar,koppling,hjullager,dörrstoppar som spricker i plåten,glapp i framvagn mm)
Många utav dessa fel finns på alla 850 som har gått lite speciellt dom som kostar runt 35 och neråt.
Vill du ha volvo köp en 940,tråkig som fan men en ruskigt bra och genomtänkt bil.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hej!

Hade antagligen också satsat mina pengar på E34. Du säger ju själv att den är lite liten så risken finns att du kommer att känna att bilen är för liten för dig. Du får en hyffsat välutrustad E34 för dom pengarna. Delar finne ju överallt...

Har själv ägt en Volvo 850 GLT 92. Den drog inte alls mycket. Hade 0.92 på färddatorn trots en del hård körning.

Schnelle fart, Härliche fart.
-Daniel-
jag hade satsat på en tidig e36 ser mycket nyare ut i karossen än e34

invändigt är det ingen större skillnad

men ska du fixa upp din bil med lite kjolpaket och annat senare så är den otroligt svårt att hitta något snyggt till e34 (jag vet har letat länge) dessutom det som finns är svindyrt

lycka till med uppkörningen
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hejsan!

Vill först tacka för tipsen!

Deejaaywasp: Jo, jag va inne på e30 ett tag, men den känns som en dålig blandning av e34 och e36, och med tanke på att jag har ca 35´ att spendera så är jag inne på en lite "modernare" bil. Min bror äger en e30 318iS-91. Som jag kört ett par gånger, den är väldigt skön och så men jag gillar mer femmans maffiga framlysen och stora mått, ska jag köpa en bil i den storleken så blir det faktiskt hellre en e36. Men jag förstår varför folk gillar e30, absolut, men jag är mer för komfort och mindre för motor och femman (e34) är bättre på den punkten.

Kalle Hansen: Tack för att du tycker att det är imponerande, men jag har tänkt lite och så på körning och på de stora hela var det bra att jag kuggade ( !?) Med tanke på att jag är en mycket bilförare nu. Din rekommendation att undgå den första årsmodellen (-91), går det med min budget? Airbag och Vanos blev standard 93 (?) Och de ligger mycket högre? Jag vill ha en så bred syn som möjligt, så att jag inte letar en 318 från -92 utan mer, 316-318-320 från -91 till -93 så jag har mer att välja på. Din synpunkt angående att e34 är en av de finaste karosstyper( samt e32) som byggts kan jag bara hålla med dig om, det är en tung bild med väldigt fin front, speciellt om den har en mörkare färg och kromade lister. Jag är rädd at den är mer svårsåld än e36 med tanke på att den förmodligen kommer vara nåt år äldre, men ser framförallt mycket äldre ut än e36, e36 ser ju ut at vara en väldigt modern bil. Det där du va inne på om 24 ventilers motor skulle jag vara tacksam om du kunde utveckla, för och nackdelar, prisskillnader, osv. Jo, de lär bli att kolla på ett par Bmw, men jag måste hitta någon som är bra på att kolla alla saker. Tack för dina synpunkter.

MB: Jag hade ett par fördomar,(som verkar ha stämt in ganska så bra) grundade på två kompisar som båda köpt 850 glt (92) och haft problem med bakbromsarna och glapp. 940 är som sagt väldigt tråkig, håller mig nog till BMW då:)

Herr Gaspedal: Jag är som sagt inne på en e34, jag är rädd för at det blir någon dyr reparation eller att den blir svårsåld sen, och att den drar mer soppa osv... Men om man kollar utan alla yttre faktorer: Karossen och körglädjen är på en e34 det maximala ( bara kört två st iofs, men de va bra!)J

-Daniel-: Det är det som får mig att dras till e36, att den er så modern ut, bara att den är nerlackad, har en bra stereo, Ac vågar man inte begära, samt skinn:(.
e34 är som sagt ingen bil jag skulle vilja styla, den ser så pass bra ut original!

Kom gärna med förslag och synpunkter, jag sitter i en väldigt knepig sits, förnuftet säger e36, hjärtat säger 34!(Inget säger Volvo…för tillfället!

Mvh Mohsen
-Daniel-
jo du har rätt vanos kom -93

brorsan har en -91as 325 och han har ac i sin så nog går det att få tag i en med ac för 35.000 och det kan vara viktigt att ha när du ska sälja vidare bilen

och kör själv en 525 -91 så jag har iaf hyfsad koll på båda modellerna har kört brorsans bil rätt mycke och kör min såklart varje dag

jag är väl partisk men jag gillar att göra min egen bättre den känns lite mer som glidar bil (även fast det kanske inte är det) än vad 325an gör den känns lite raceigare vilket också iofs är trevligt om det är det man är ute efter

ingen skillnad när det gäller farten vi har dragit rätt många race förra sommaren och det var helt jämt visserligen vann jag tillslut ; ) men det var för att jag plågade ner min på rödmarkeringen innan jag kastade i 5an brorsan var inte så sugen på att plåga sin ända ner på rödmarkeringen

insidan av bilen tycker jag inte det är någon större skillnad på dom känns ungefär lika store ut invändigt men instrumenteringen känns lite modärnare ut på 325an

utsidan som jag sa är snyggare på 325an ser mycket snyggare och nyare ut

dom drar väl också ungefär likvärdigt med bensin , ingen större skillnad man behöver bry sig om där

försäkringen är väl då dyrare på 325an men det går ju alltid att låta pappa äga den eller om du kan ha den i låst garage kanske bara trafikförsäkra den

för att svara på frågan om 24v motorn så kom den som sagt -91 och är väl att föredra slitstarkare än 12v motorn och sägs gå mycket bättre

kan tillslut säga att jag har ägt min 525 i 1.5 år nu det enda jag har bytt är olja och stift så den går alldelens utmärkt

samma me 325an han fick tyvärr byta vattenpump men förutom det går det som en klocka

för mig sa hjärtat 325 och förnuftet 525 för jag har en liten grabb me barnvagn som skulle få plats så det fick bli 525
Mohsen: e34 ÄR svårsåld, det verkar nästan som att det är lättare att få ett vettigt pris för en sönderkörd e34 med rost från tak till bottenplatta än en välbevarad modell för några tusenlappar mer...

Om jag får komma med en personlig åsikt så hade jag hellre cyklat än åkt Volvo, 850:n var ju början till slutet för allt vad kvalitet var, min 34 har varit enormt bra, bättre bil tror jag inte jag kommer att få tag på någonsin, har tom klarat mig från de massiva rostangrepp som man läst en del om här så visst borde du köpa en!
Mohsen lycka till med uppkörningen. Angående din val så ska du nog köpa din e34 som du e ute efter.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Eftersom du är ung så måste du tänka på försäkringspremien vid köp av bil.

325 E36/E30 går bort på en gång. Kostar 'massor' att försäkra.

Mitt tips är att du satsar på en 316/318 E36 av de första årsmodellerna. Förmodlingen billigast att äga av de modeller du nämner (bensinförbrukning/försäkringspremier/reservdelar). Barnsjukdomarna är borta för länge sen. Dessa åtgärdas på garantin.

Eftersom sv-sålda bilar är billigare att försäkra så tycker jag du ska försöka hitta en sådan.

30k så hittar du garanterat en 316/318. Eller varför inte köpa en för 25k och fixa lite med den själv?

Lycka till med uppkörningen. Har alltid sagt att det nästan handlar om tur/otur vid uppkörningen. Vet många som inte ska ha körkort som klarat uppkörningar och andra som kört bil sedan de varit 10 år som kuggat. Problemet är ofta att man blir nervös. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Är importerade bilar dyrare att försäkra? Nytt för mig, d jag har pratat med säger att det inte är någon kostnadsskillnad alls bara att imobilizer och märkta rutor är krav.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hej alla igen!

Trodde först att tråden skulle dö ut men ett par ärofulla personer gav den liv igen! J
Som ni ser i mitt första inlägg så skrev jag att jag hade uppkörning 27/1. Det är fel, och jag gjorde ”felet” medvetet. Gångerna jag kuggat ha jag sagt till alla exakt vilket datum jag kör upp, då vet de som vad händer och det märks ju på mitt sätt hur de gått. Nu sa jag 27/1 till alla, men egentligen är det i morgon, alltså 26/1.

Nog talat om det, besitter en stor osäkerhet sedan de första gångerna jag kuggade, de dör gångerna i aug och sep satte sina spår. Blev kallad för ”kugget” en vecka av alla nära och kära! Så nu känner jag mig inte bra inför morgondagen. Jag tog upp idén om att ställa in men de avvisades av min körlärare som i förövrigt anser att jag är en bra och mogen bilförare.

-Daniel-
Rent storleksmässigt, vilken har större mått, e36 eller e34? Jag får känslan av att e34 är betydligt större. Barnet inom dig skulle då välja 325 före 525? Kolla lite på det är med 24 v motorn och blir det en 5: a så blir det en med en 24v. Men återigen så har min bror varnat mig för att det kan vara svårt att sälja den, e36 är lättare at sälja och prisbilden där är mycket enklare tycker jag själv. Det var ett intressant inlägg du skrev!

BoogieElvis: Exakt, de är ju det jag är rädd för, att de i dåligt skick förstår bilden av hela e34. Massa femserier på blocket är kvar hur länge som helst medan 3 serierna kommer och går hela tiden, det känns som om e36 marknaden är som rinnande vatten i jämförelsevis e34.
Ja, börjar också få avsmak för Volvo 850.

Makeveli: Jag funderar, kan inte bli mer osäker inför bilköp och uppkörning. Minnena ( menen) väcks från ggr 1 och ggr 2, är de någon som kuggat MER än 2 gånger på forumet? Har tagit 17 lektioner. 10 i somrasJ Tack

Bumper: Just nu lutar det åt att köpa en sådan, tidig e36, till mitt förfogande har jag 35 kr. Jag har funderat på att satsa 5000 kr på biljud om det inte finns med vilket det inte lär göra,. Så säg att jag har 30 000 kr till bil. AC och Schiin är stora plus, men inga krav med tanke på den tunna bufferten. Fälgar skulle också va väldigt bra men inget jag vågar kräva. Samt liten vinge, med eller utan bromsljus, nåt som dock är ett krav är bra skick, inte allt för många mil. Något jag därmed vågar kräva är at den ska vara nerlackad! Inget snack om saken, original trösklarna är inte fina. Bilen ska helst inte va alltför sliten och jag vill inte behöva lägga pengar på dyra reparationer. Köpa en för 25 är ju bra, men jag är väldigt dålig på att fixa med bilar, är inte så händig. Men det finns så som jag beskrivit för 30 000 kr? Det du skrev om uppkörningen kan jag bara hålla med om, klipper in det så du vet vad jag menar! J

” Lycka till med uppkörningen. Har alltid sagt att det nästan handlar om tur/otur vid uppkörningen. Vet många som inte ska ha körkort som klarat uppkörningar och andra som kört bil sedan de varit 10 år som kuggat. Problemet är ofta att man blir nervös. =)

Den är ju som sagt nervositeten som förstör mycket. Uppkörning om 16 timmar och jag hoppas innerligt att jag inte får samma lärare. Utan någon ny som får bilda sig ett ”första” intryck” J

Tack för alla svar och visat intresse, frågan är om resan, med körkortet tar slut imorgon och att jag får mitt kort eller att jag måste vänta ytterligare.

Mvh Mohsen
-Daniel-
det är inga jättestora skillnader varken ut eller invändigt men e34an är liiite större utvändigt och liiite större invändigt
tycker som jag skrev att det känns lite glidigare att glida 5a och lite mer rejcigare att köra 3a

och som du säger 5an kan bli lite svårsåld men det är till din fördel om du väljer att köpa en nu du kan pruta rätt hårt
mitt tips om du ska köpa en 5 serie är att välja nån kring 25.000 och försöka hitta en med ac då kan du sälja den om några år och inte förlora så jätte mycke pengar
det är nog ingen ide att slänga ut 40-50.000 på en 5a det har du nog svårt att få igen om du säljer

och som du säger så är 3an lättare att sälja iaf just nu men tänk på att en ny 3a kommer ut snart vilket kommer förmodligen att få e36orna att sjunka rätt bra i pris

men som sagt båda är jättefina bilar så jag tror du blir nöjd vilken av dom du väljer men se till att e34an har 24v kanske även vanos om du letar lite så du får en -93 och framåt

OCH LYCKA TILL IMORGON!!
-Daniel-
är du intresserad av att se lite bilder av dom brevid varann så kommer brorsan hit imorgon med bilen så vi kan plåta lite in och utvändigt så du får en bättre uppfattning hur dom ser ut och hur stora skillnader det är
Nu är vi nog alla lite nyfikna på hur det gått?
Blev det något körkort denna gång??

Nipply
-Daniel-
ja exakt berätta nu :)
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Jag ska skriva en lång version för alla som har lust att läsa! skriver den just nu, asså jäääätte lång version, lite kul läsning tänkte jag, skulle va hjätte kul förresten om du tog kort daniel på bilarna. Tack så mycket!

Mvh Mohsen
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hej mina kära vänner!!!

Nu undrar ni säkert hur det gick, ni som bryr er, för cirka 20-25 minuter sen hade jag uppkörning, kom hem precis från vägverket. Hade en lektion innan, jag var inställd på att ställa in uppkörningen, men min lärare lät mig inte eftersom han var övertygad om att det skulle gå bra. Det började vid att vi lämnade området (garnisonen för alla som bor i Linköping) och köra ut på en huvudled.

Då hände det som inte fick hända, det kom bilar med jämna intervaller och jag hade hunnit om jag chansat! Jag stod still med bilen och bilarna som kommer från båda håll och kör i 50 visade ingen nåd, de kom 30 meter efter varandra i tre minuter, det hade som sagt gått att köra, men jag tog beslutet att vänta ut alla bilarna.
Då sitter det en, ursäkta språket, kärrning från, förmodligen mitt egna land (hade utseendet).

Hon började att tuta fem-sex gånger men jag stannar ändå kvar, för att visa mitt riskmedtagande,. Hon fortsätter att tuta,. Men bara hon de 3 andra bilarna bakom väntar. Tills slut kommer vi ut på vägen och jag vill stanna bilen, gå ut till henne och fråga henne va i helvete hon gör. Blev lite förbannad. Provocerade mig, uppfattade jag det som, och när vi kommer in på huvudleden (uppkörningen har pågått i fem min) så beter hon sig så naivt och limmar sin bil bakom vår. Onödigt stressmoment men jag tänkte, hon har problem och jag kör mitt race, tänker inte kugga på grund av henne! Så vi kör, han ställer frågor försöker sno uppmärksamheten när jag fick ”tid” över, det var mitt i city han började att ställa dumma frågar.

Vi körde aldrig motorväg som de tre andra gångerna förresten. Vi kör i stan och det känns bra i alla fal, vid en högersväng kommer högerbackdäck upp på trottoaren ( för att undvika lastbil som täcker mestadels av vägen). Jag trodde återigen att jag skulle få höra det sen. Just det ja, en detalj jag glömde, jag tog med mig körläraren i bilen som ”mentalt” stöd! Och jag kände mig bättre för dem kände varandra och småpratade. Stämningen som var så hätsk vid de tidigare uppkörningarna försvann totalt vid det här tillfället. Vi kör och jag hamnar HELA tiden i rätt körfält, hela tiden höger fält, inget snack, inget tjafs, bara högerfält om han inte säger nåt annat. Haha!

Uppmärksamheten var väldigt hög idag, hade en körlektion och jag var väldigt koncentrerad! Satt BARA och tänkte på det och inget annat, vi backade runt ett hörn och jag gjorde det exemplariskt, körde dock lite för sakta på vanlig 70 väg, höll 65. Ett scenario som uppstod va landsväg 70 km/h och en lastbil stormar mot oss, jag sänkte farten från 70 till 20 och intog kanten så gott som de gick, och lastbilen svischade förbi. Motoriken var exemplarisk samt även riskmedvetandet. Stanna liksom hellre en gång för mycket över övergångställen än inte alls!

Jag tappade tidsuppfattningen totalt! Verkligen, 40 minuter var över och han ber mig att sätta kurs mot vägverket, jag hade känslan av att, om jag inte fixar det idag, så ska jag inte ha körkort, för jag kör inte bättre än såhär. Vi kommer fram, jag håller alla regler och visar stor uppmärksamhet och idkar hänsyn för andra medtrafikanter. Han ber mig parkera! Jag parkerar. Och han börjar DIREKT med att körningen är GODKÄND! Jag skreeeeeeeeeeeeek YEEES i bilen! Och han blev aningen chockad!

Fast han hade invändningar! Den ena var lastbilen, det är inte nödvändigt men ett plus om man stannar vid sidan av. Sen så sa han att det var tveksamt i början, han sa att om jag hade gett mig ut på vägen på grund av att en bakom tutade så hade jag kuggat på riskmedvetande. Han tyckte att de va jättebra att jag stod kvar även om hon tutade 5-6 gånger. Han sa att om man uppfattar situationen som farlig ska man hellre stå still. Vilket är helt klart! Han sa också att han lade märke till att det var ENDA korsningen jag stod länge på. Jag blev väldigt glad av dennes beslut och åkte hem! Och här sitter jag nu…

Tack till ALLA på forumet som höll tummarna för mig, jag sa ju att jag blivit bättre och nu är jag en erkänd förare enligt svensk lag. Nu är det dags att fixa BMW! Tack för allt stöd!
Ingen nämnd, ingen glömd.

Säkerhetskontrollen gick förövrigt bra, för fjärde gången!

Mvh Mohsen
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
G R A T T I S ! ! ! ! ! ! !

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.