|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fått en kille att läga upp lite bilder på min bil nu.. Så de är ju bara att kika om ni har tråkigt.. Länk | |
|
Nice, vad har du för recept och förväntningar på den? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Orginal bottendel, Orginalkomp, TB03 Turbo, Volvo 740 IC, 535LMM, 340cc spridare... Förväntningarna är väl att den ska starta iaf.. |
|
Njuren |
Nice som fan.Sånt vill jag se mer av!Har alltid varit fascinerad av "bilbyggare" =) Vill med hålla på! BMW - i nöd och lust |
|
Vad har du för stolar? Ser bra ut.. Jan BMWCS # 3966 |
|
|
>Jimmy. Jag avråder dig att använda 740 intecoolern. Jag körde med en sådan förut på 325:an...... 0,9 bar och över 60 grader varmt efter IC. Satsa hälre på en IC från SAAB 9000, dom är mycket bättre och passar också kalas framför kylaren. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jantte> Det är stolar från en HONDA CRX. Bonje> Fattar inte riktigt skillnaden på 740 IC och Saab IC? Står en Saab IC i mitt garage också och måtten på cellpacketet är näst intill identiskt.. Skiljer 1cm på bredden på Saab ICn? Kommer bli en hel del nya grejjer allt eftersom under sommarens gång, och därmed IC...! Hade tänkt mej nån liknande IC som Ticco har... |
|
|
Jantte> Det är stolar från en HONDA CRX. Bonje> Fattar inte riktigt skillnaden på 740 IC och Saab IC? Står en Saab IC i mitt garage också och måtten på cellpacketet är näst intill identiskt.. Skiljer 1cm på bredden på Saab ICn? Kommer bli en hel del nya grejjer allt eftersom under sommarens gång, och därmed IC...! Hade tänkt mej nån liknande IC som Ticco har... |
|
|
Körde du med orginal grenrör??? /Subarujohan |
|
| Ja orginal med adapter upp till turbon.. | |
|
Okej faan fota massa alltid roligt att kolla på o se hur ni bygger!!! /Subarujohan |
|
|
_Jimmy_: vi har samma saker. jag har med ett tb03 men ic från 9000. har du provåkt än? ja gjorde det i da och igår. skitkul.. men jag har orginal spridare och lmm. du vet ingen som har en lmm te salu? från 535? bonje: hur mennar du att 9000 ic`n får platts framför kylaren? att man tar bort orgfläkten och sätter ditt en framför ic ´n? ja har nu 9000 ic men har satt den framför allt. anslutningarna til ic`n sticker ner litte fram men vill prova bilen så den fick sitta så. Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Inte provat än.. Håller på för fullt nu och få den klar för lack! |
|
nizze1985 |
Snyggt bygge! Skönt o se att det finns de som bygger fina byggen utan att de är monster som är gjorda för strippen. Keep up the good work! |
|
Ska försöka få upp lite nya bilder, Rätt mycket gjort sen dom där togs. |
|
nizze1985 |
Dreglar redan :) Keep up the good work! |
|
_Jimmy_, du har börjat lacka i riktigt snygg färg, nästan samma nyans som jag själv har funderat på. (633'an) Jag kanske drar lite mer åt något mörkare, typ koppar-hållet. Skulle vilja använda BMW-orginal färg om jag hittar någon som passar. Har du gjort det? Har du lackat motorrum, dörrkarmar, mm själv? Dröjer dock ett tag innan min bil går på lack, (projektet just startat). Lycka till med fortsättningen. Kul med bilder för det ökar inspirationen och motivationen...... |
|
|
> Axel_E30 Ja det var så jag menade. Gjorde precis så på min fast med 740 ic. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
bonje: vad använde du för kylare? använde du orginal eller? använde du någon från volvo? vorre skönt att flytta på min med den sitter inte alls bra nu. bonje har du några biler på ditt gammla bygge med m20? Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Foresten..... >Jimmy Vad är det för "klutt" du har sitter på downpipen?! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Pedahl> Färgen är Volvo orginal saffransgul. Färgen ser lite konstig ut på kort tycker jag, Ser mkt bättre ut i verkligheten. Insidan på förrar, skuff, skufflucka, dörrhål och motorrum har jag lackat själv. Bonje>> Klutten = Lambdan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.