|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Är det någon som vet hur många "E28iT" som är byggda, det verkar som om det kan vara rätt många om man kollar på denna sida: Länk Länk Bara lite nyfiken, tycker själv inte att dessa är speciellt snyggt gjorda. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Vacker var den inte men det skulle ju kunna vara kul att ha en ändå. Men en 745 kombi vore väl häftigare? se bara: Länk **** Mats E BMWCS 3050 |
|
|
VA !!!! Den är ju hur grym som helst !!!!! Tänk er en M535i touring E-28 , satan vad fränt !!! Någon som vet om det finns någon eller några i Sverige ??? Billy B-10 |
|
|
E28 touring har väl aldrig varit i seriemessig produktion??? Eller har jag kraftigt missat en klenod? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
har aldrig hört talas om denna e28 variant...dock låter billy's förslag om en M535i Touring inte fel :) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Nej, så vitt jag vet har den aldrig varit i produktion och tur är väl det ;-) Däremot finns det ju entusiaster som bygger själva... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
"Bara" att bygga! Ta taket från en granadakombi, passar rätt bra. Vet inte om det gjordes någon studie av E28 touring. Finns dock på E12 :-D /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
men ser man på bert-olas andra länk så står det en hel del e28 tourings! så någon företag måste ha engagerats i detta eller? MvH Bmw 4-ever |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Det står i alla fall minst sju kombibilar på bilden. Länk Ska enligt denna tyska länk finnas två olika versioner gjorda. Länk Jag har hört talas om någon i Finland och att det eventuellt ska finnas ett par i Sverige. Kolla tidigare tråd: Länk Finns någon i Holland: Länk (Jag är dålig på holländska!) Fler bilder, fyra st. på en "rysk" sida: Länk micke: En "kompissida" till Touringklubben. Länk Läs den om du kan! Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Bert-Ola: Attans att man är si in i bomben kass på språk. Vad höll man på med i skolan? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
-BeeMWe- |
Har sett en knall/porschegul 82a/83a här i SWE, 528. |
| Det står en på speedline i sundsvall. | |
| -BeeMWe-: Den har jag också sett, i en biltidning typ 96-97 nångång. | |
ormen |
Håller med billy! Bland allt nytt på gatorna som man knappt ser "fram eller bak" längre är det hur snyggt som helst med en kantig "retro" Touring.... |
|
Den gula var till salu för något eller ett par år sedan, minns att jag såg den i nån bilannons-tidning, den hade M535 paket och snygga fälgar, priset var lågt minns ej hur dock , men tror att den hade nån form av renoveringsbehov. ...BMWLundqvist.... |
|
|
Undrar om någon här vet om de som finns här är till salu , 2 st var det va ?? Billy B-10 |
|
-BeeMWe- |
Carl L: Ah tror det var motorbörsen. |
|
Her er en.....<a href="Länk target="_blank">En til salgs i Norge</a>. |
|
|
Lyfter en GAMMAL tråd.... Någon här på forumet som vet om det går att få tag en sådan vagn idag , jag har iaf aldrig sett en sån till salu på mobile.de tex....... Ska ju iaf finnas några såddan a i sverige men men men men ....jag vill iaf ha en sån ! Billy B10 Länk |
|
|
Den gula det skrivs om här var till salu i motorbörsen våren/sommaren 03. Priset som begärdes var 18000kr eller 28000kr. En 528 var det om jag minns rätt. Såldes i Stockholms regionen tror jag. m30 i e30 |
|
|
Hej! Jag såg en svart svensk reggad E28a touring med M pkt. På gotland förra sommaren mvh.benny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.