AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.684

såg denna annnons...

Sida 2 av 2
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Görs inte kontroll av detta vid reg.bes i Sverige? (Stulen alltså)
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
I Tyskland kan man "köpa"chassinr från skrotade bilar,stjäla bilen i Sverige och sen sälja som importbil.

Var uppe på nyheterna härom veckan.Watch out!!!!!

///Johan
Wallis
Svar till Anders S
Anledningen till att 3-serie ägare är mer kritiska till bilar är enligt
min personliga åsigt att 3-serie mod är mer utsatta för hårt körda och dåligt servade exemplar,7-mod är dyrare att äga och betydligt dyrare nybils pris.

P-L
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du har fullständigt rätt i att 7-serien är dyrare att äga samt dyrare som nybil. Men detta borde ju rimligtvis vara en STÖRRE anledning att vara kritisk till slarvigt skötta samt myglade bilar då det lönar sig ännu mer att skruva dessa.
Att 3-seriebilar är mer utsätta för hårdkörning märks troligtvis vid en provkörning/granskning, en gubbkörd 740 med 25´mil som är skruvad 10´ mil bakåt behöver inte ens märkas. Ännu en anledning att vara kritisk...
Vars i Tyskland "köper" man chassinummer?

_______
Min:Länk

---
Lass dir raten trinke spaten
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
I reportaget visades annonser på bla mobile.de med uppbrända bilar ,totalkvaddade nya Porschar,Bmws osv.till salu.Annars lär väl tyska bilskrotar vara rena guldgruvan för organiserade bilhälare.

Enligt polisen(i reportaget) är det mest en myt att bilar stjäls och "försvinner"i öst,de flesta rullar kvar i Sverige som privatimporterade bilar.

Har själv en privatimporterad kärra........hemska tanke!

///Johan
Wallis: Precis som Anders skriver så är de ju större risk att service inte sköts om den är dyr att underhålla.
Att bilen sen har 2 stift till samt rymmer lite mer olja gör den inte SÅ mycket dyrare i undehåll.

Angående riktiga Män kör inte 3 serie så undrar jag bara hur gammal är du? Dina utalanden pekar iaf inte på 37.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
tsaros; klart att det var en e39 mern det var ett exempel ju!

MvH Bmw 4-ever
Paap Reeder
Hej!
Kanske är den reggad men inte godkänd?
MVH /// Paap R
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Men herregud! Så billig är den ju väl inte att man ska börja snacka om att den är stulen! Det är väl ett ganska rimligt pris för en E38 med lite skavanker, det är ju korta modellen och den saknar navi.. Han har förmodligen importerat bilen från tyskland och endast gört en tillfällig registrering för att kunna försäkra bilen.
Jag tycker absolut att du ska åka och titta på den! Kolla serviceboken med avseende på stämplarnas färg (alla likadana?) och kolla underskrifterna (samma penna som använts?).
Numret till firman som servat bilen brukar ju stå i stämplarna, slå en pling eller skicka ett fax och be dem kolla sina papper.
Ta även en titt på klamrarna, ibland byts hela "innanmätet" ut i serviceboken förutom den sidan där chassienummer m.m står..
Har jobbat på skrot och sålt många beg. serviceböcker..
Hoppas du gör dig ett fynd!

MVH

Krille

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
jag trodde ni snacka om E32 740n -95an som såldes vad har E39 med detta å göra?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Krille_hlm, menar du att skroten säljer serviceböcker?

Finns det nåt seriös användning för en begagnad servicebok?

Gör det inte det tänker iallafall jag bojkotta skrotar som säljer begagnade serviceböcker och dylikt.
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Har den varit till salu i 3 mån. snart?!Då är det garanterat inget fynd,snarare vallgrav.
Om inte du oxå är desperat så hitta en annan bil,lägg 79.000 på en kanonfin E32 i stället,finns massor.

BjörnB:vad tror du skroten gör med serviceböckerna då???

///Johan
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Johan Franzon,

Jag trodde dom gjorde precis som dom gör med allt annat skräp som ligger i handsfacket -soptunnan.

Råkar ens gamla körkort ligga kvar, säljer dom det också???

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
som väl är får man ingen träff på "servicebok" i bildelsbasen.

Ursäkta att jag blir lite OT!
Njuren
Om den e stulen e det kanske ett klipp!Säkert fullservad av en rik knös som nyss blivit av med sin 7serie men köper en ny i morgon. ;-)

BMW - i nöd och lust
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
En sann skrotare säljer allt han kan tjäna pengar på med minsta möjliga möda i åtanke.. -inte så mycket jobb med att ta ur en servicebok ur handskfacket..

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.