AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.686

såg denna annnons...

Sida 1 av 2
PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Någon som kollat in den här?Billigt eller?

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker det låter bra, priset måste vara rätt om bilen är i god kondition. Man åker nog inte bekvämare för 79.000:-

Men det kommer nog inte dröja länge förrän någon här svarar "man får vad man betalar för" och "skulle aldrig köpa en så billig e38".

Åk och kolla på den, kan vara ett fynd!
Kan också vara nåt lurt men man vet aldrig innan man undersökt saken.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tycker den luktar oseriös.
För lågt pris för den bilen, dom milen etc...
Men, utan att ha tittat så ska man inte döma någon!
Faktum är dock att jag personligen inte ens skulle orka ringa på den, så ärlig tycker jag den känns. Men det är jag.
Vem vet, kan vara ett litet klipp, dom existerar faktiskt ibland!!?

Självklart är bilen med största sannolikhet skruvad, men den kan vara fin ändå och värd begärt pris!

Ingen verkar ha nappat på 89 000 heller...

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad man kan se är att bilen aldrig rullat i Sverige. Den är registrerad men avställd.
Reggad 19/9-03
Avställd 19/9-03

Bilen är med största sannolikhet inte "100".
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Tjena PW!
Redan sugen på att knalla upp en serie alltså?!

79000:- låter billigt, men kolla den!

Viktigast tycker jag är att den är nybesiktigad med bra (låga) avgasvärden, att utrustning fungerar och att den känns bra i kaross och mekanik och magtrakten.

Sedan kommer servicebok, lack och annat mer som bonus.
Om antalen mil är korrekta eller inte är inte hela världen på en så pass gammal bil tycker jag, men givetvis vill man inte ha en rishög. Min har gått 25000 enligt mätarn nu och går som en klocka (peppar peppar..).

// CLiFF
Wallis
Hello PW.
Som du märker så är alla som är skäptiska ägare till 3-serie
så lyssna till Cliff & vi andra MÄN som vågar åka ricktiga bilar.
Åk och titta det går alltid att tacka nej.
Skall man göra ett klipp eller en bra BMW-affär så är det
E-38 MYCKET MYCKET bil för pengarna.

P-L
Klart man blir fundersam med ett så billigt pris..men varför inte titta på bilen, M test, historik mm mm.. Personligen känns det lite för bra för att vara sant.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Märkligt att den har haft 0 ägare i Sverige...
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
det är ju bara upp bilen om man har pengar och är intresserad! Visst finns det bilar som är i bra condition som man säljer billigt på grund av tex flytt till utlandet! Jag köpte bil av en kompis -kompis som skulle flytta utomlands och jag köpte den rätt billigt så detta kan vara ett tillfälle med, men detta måste kollas upp innan köpet så att man inte går på en smäll!

MvH Bmw 4-ever
Ras.mus
Ja, se till att få den påställd innan köpet och kanske slänga ett par tusen på ett M-test. Har du de två grejorna kan du nog vara rätt säker...
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Det känns inte bra att någon dumpar priserset på 740.Jag tycker att han antingen desperat eller luras på nåt sett.Just såna som gör dem bilarna,att tappar värdet!! USSCH!!!!
je
115
jewe
740 -95 uttagen 96/10
Jag håller med dig Micki. Att dumpa priserna straffar oss med fina bilar. Jag köpte min för ett år sedan och betalade ca 150000:-. Jag var noga med att skicket skulle vara bra och att jag skulle betala därefter. Jag vet att jag kommer att förlora pengar på min bil nu när jag ska sälja. Till stor del beror detta på personer som importerar en 30000milare och skruvar mätaren till en mer attraktivt mätarställning och kan senare sälja den mycket billigt. Att jag betalade 150000:- kan tyckas låta dyrt men jag betalar gärna mera för en fin bil och önskar att fler tänker så eftersom det kan bli billigare i längden.
Måsen
En del frågetecken är det, varför har den stått oanvänd sen september? Priset? Milen? Det återstår nog både skrotningsavgift och skatt att betala också om det ännu inte finns någon registrerad ägare på bilen. Bäst är att ringa och höra om det finns rimliga förklaringar, är man nöjd med svaren är det väl bara att kolla på den, för att skaffa sig en egen uppfattning.

H MK
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
ja det finns billiga bilar men frågan är hur bra dom är kolla in denna bil; Länk Den är ju nyare och 6-vxl som är väl lite ovanligt!

MvH Bmw 4-ever
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Peter78w, din länk går till en e39, inte en e38 som dom pratade om här :)

Min 528i Touring
Länk
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
hehe han kanske har en auktion :D ni får lägga bud och uppåt...skulle inte förvåna mig
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Wallis,
Menar du att ni "MÄN" är mindre kritiska när det gäller bilköp? Kan ju vara bra för alla sorgliga bilfifflare att veta då det i så fall lönar sig att skruva 7-er i första hand...
bm
270
bmwkillen740
750 IAL -88
jag skrev till han å hans säger
Sent: Monday, January 19, 2004 9:05 AM
Subject: RE: Ang. Bmw 740 ia Måste bort 79000:-, Först till kvarn

Tjena!
Jag säljaer den billigt pga att jag vill bli av med den samt att det finns några
små skador på den..
En intryckning på höger sida samt en liten skada på höger framskärm & lite smårepor.

Mvh

Oskar

bm
270
bmwkillen740
750 IAL -88
säkert en stulen bil , om han är seriös skulle han gjort iordning den en liten skada på framskärmen + lite små repor går ju fixa till innan man säljer den...eller så är killen behov av pengar...men jag tror defenitivt på att den är med största sannolik stulen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.