|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
wendtan: "De finns ett fabriksfel på kondensor/kylfläkten som ska blivit åtgärdat (kolla detta) annars är de inget som jag känner till." Förekommer detta fabriksfelet på alla 330 E46:or eller bara vissa årsmodeller? Är sugen på att inhandla en 330. Hur funkade det för dom som köpte bilen ny, fick dom info om att det var fel eller är det som vanligt att man märker det när det går sönder och då för sent för att garantin ska gälla? Saab hade väl ett fabriksfel på hjulbultarna på nån modell för ett tag sen så de kallade tillbaka bilarna....eller nåt sånt. Är inte riktigt säker på hur det funkade. Mvh Tobbe |
|
|
Det gäller årsmodell 00 samt 01. Detta felet var tyvärr inget återkallningsfel, vad jag vet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Nej, det gjordes ingen återkallning men på de bilar som drabbades (bla. min) utfördes reparationen på goodwill. Det var ett vanligt fel på 330, tom. bärgaren som hämtade min bil kände till det. |
|
|
Ok...ska ha det i åtanke när jag kollar runt. Blir väl förmodligen en 00-01 med tanke på ekonomi. Tack för svaret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.