AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.418

328Ci vs. 330Ci ?

Sida 3 av 5
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Hmmm, är det bättre komfort i 328CI ?

Bmw om du älskar att höras..
Jag tror att om man köper en 328 Ci fast man har råd med en 330 Ci så kommer de där malande byta upp sig tankarna rätt snart... En M3 känns så mycket längre bort (dyrare) att man kanske lugnar sig?
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Nja, först är 330 ca minst 50k dyrare i inköp, sen så vart försäkringen på mig 2.700/år mer än 328 :/
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Den som har råd med ett fullmatad 330CI för 260-270 har även råd med en M3:a för 300-350. Hellre en 328CI med allt under 200...

Ifall d nån härinne som ska sälja sin 328CI med all utr inkl Tv/nav/Hk/Glastaklucka/skinnSPORT och silver.. hehe ,så är det bara att höra av sig.. även 325 och 330CI

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Den som har råd med en 328ci med allt har även råd med en fullmatad 330ci....

;)

/Andreas
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

HEHE, I wish.. d skiljer minst 50 tusen

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Totalt sett (års- alt. månadskostnad) skiljer det mer pengar mellan en 330Ci E46 och M3 E46 än vad det gör mellan 328Ci och 330Ci, det vågar jag sätta en hundring på...

roadZter
Danne: Väl satta pengar!
I know for a fact :)

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
wendtan: Har du haft en M3 E46? Själv är jag sugen på en 330Ci alt cab, du som har kunskap om bilarna i fråga får gärna slänga ett mail om du vet om något välskött exemplar... :)

roadZter
Jag har inte ägt en m3 e46 än, men jag räknade väldigt noggrannt på va de skulle kosta i jämförelse med en 330ci.

Jag har däremot ägt en e46 328 före 330n. Så skillnaden där har jag stenkoll på :)

Dyker de upp något som jag vet är i toppskick maskinellt och exteriört så mailar jag dig. Har du modell specifika frågor så maila gärna.

330 Cab bör vara en bil som står sig bra i värde ett tag framöver. Den kommer inte avlösas förrän tidigast 2006.

Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
wendtan: Danke schön! :)

roadZter
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
hmm, jag är oxå intresserad av 328Ci eller 330Ci hyggligt utrustad om nån känner till en. har letat idiot och hittar ingen :/
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Va tycker ni om senast inlagda på autopower börsen 328CI för 215 med knappt helskinn... samt import. Är inte det överpris?

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Sebbiis: Låter väldigt mycket.

Blev bjuden 165 000 för min 328:a med följande utrustning Navi, sportstolar och all bör utrustning utom taklucka har heller inte den dära solgardinen bak sedan är den komplett. 8000 mil på mätaren, 16" vinterdäck 18" sommardäck. Vaxad 2 gånger per år och väldigt pedant skött inte ett märke som ny men det börjar bli en gammal bil som närmare sig 10 000 gränsen.

Mvh
Kristian
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
ofan.. Men 165.000:- är det ett normal pris för en Cupe?

Import då dvs.

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Svensk såld, men du vet milen gör bilen kall som en fisk. Och det finns ganska många sådana bilar till salu, finns för många Ci bilar och vilka kör ci bilar? Familjer eller valpar som oss, försäkringen är jävligt dyr också samt det ekonomiska läget är ju inget vidare. Sebbiis tiden för köp måste ju vara perfekt för dig nu. Lycka till med att finna en trevlig ci oavsett modell.

mvh
kristian
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Tack Kristian..

Är som en jakthund o letar hehe.. Men så svårt, vill ha en med all tänkbar utrustning men då ska dom alltid ligga vid samma prisklass som en M3 hehe.. Nä kanske inte så dyra men, nja vi får se..

Tack iaf.

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Håller med dig Sebbis med den där bilen, klart öververderad!
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3

Tjabba, ska iväg om en stund o kika på en 328CI, denna har Mpaket och killen påstår att det är monterat sedan fabrik? kan detta stämma, M3 look spoilersen kom ju vid -00 till -01. Och denna är en -00, iaf all tänkbar utrustning får väll hoppas att den är skadefri, kanske lirar omkring med en E46 cupe idag hehe vem vet..

En annan sak, är det någon som vet ifall M3 E46 Orginal front passar på en vanlig E46 cupe?? Har inte sett någon med orginalarn, är den för dyr kanske?

// Sebbe

En 328ci från -00 kan inte ha aerodynamikpaket II från Fabrik, de fanns inte då.

M3 E46 orginalfront passar inte på e46 coupe utan modifiering och uppspackling. De finns några på e46fanatics som har gjort det.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.