AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
7.488

Z4 Coupe´

Sida 2 av 3
Beppo, du faller nog för den med tiden :-) fast jag håller med: Z4an är lite för snäll. men jag tror att sänkning och grova kjolar och spoilerläpp kan ge den den agressiva looken som en uppstylad Z3 kan få...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Det är mest den trötta uppsynen bilen ger framifrån jag inte gillar, med de där ledsna strålkastarna. Lite mer Z3 look så hade det varit bättre!!!

/B

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Gillar den nya fronten , men baken på den kommande cupén ser för j-lig ut .
phiber: det tror jag är vi nog alla översens om :-)

____

Det värsta jag sett. Var f-n har de fått den groteska smaken ifrån.. ser ut som om bilen skulle gå sönder om man pilla på den, den e ju skev f-rf-n!
tja...det ni ser på bilderna är ingen z4coupe....de där är x cuope som var ett concept ja tror den visades år 2000
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Jo vi vet, men konceptbilars utseende brukar i olika former återkomma på produktionsbilar, därför kan man gissa att man testar lite reaktioner på X-coupens former inför en eventuell Z4-coupe. Men en färdig Z4 coupe skulle ju vara mer lik en orginal Z4-roadster.

Fast det kan vara en Z5 på gång som är en kompakt sport kupé i still med M coupe. Det hävdades i alla fall i Wallpaper som hänvisade till källor i München . Det handlade egentligen om varför det inte kommer en Z4M och då nämndes en Z5 som en M variant men med tak.

____

snocrash
Men HAHAHAHA.. Herregud vilka groteska bilar. Koncept bilarna tar ju priset men nya 5an och 6an och faktiskt z4an ar ju inte mycket efter i fulhet, bara lite nedtonade drag.
Haller med tidigare inlagg om att skiten se sa skev ut att den gar sonder om man satter sig i den.

Goda nyheten ar att CHRIS BANGLE lamnar BMW !!!
Och det var imho fan pa tiden.

Det blir svart att sla den nuvarande E46, men hoppas iallafall pa nagra liknande _diskret_ eleganta drag i framtidens BMW.
det var som fan. trodde att man anställer en chefdesigner för att skapa kontinuitet. men nu går han efter 4 år bara och bara efter att första bilar av hans design kommer ut? vad hände?

____

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Tonen mot Bangle har väl varit ngt kritisk, världen över. Det kanske blev för mkt med "hata Bangle" föreningarna som började poppa upp lite här och var.......

/B

snocrash, beppo: var har ni fått att Chris Bangle lämnar BMW? Stog i DN i lördags att tvärtt om, han blev chefdesigner för hela koncernen inkl Mini och Rolls och MC. Has plats hos BMW övertogs av Adrian van Hoidonk som ritade 5:an och 6:an

____

Länk

/Micke
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Jag har aldrig sagt att Bangle lämnar BMW, jag bara gav en anledning till varför han kunde ha gjort det......

/B

Bangle har varit chef för BMW Design sedan 1992, alltså i 12 år (inte fyra). Och nu har han som sagt blivit befordrad.

Länk
chrille70
I senaste Teknikens Värld står det att Bangle förväntas tacka för sig och avgå (eller få sparken rättare sagt...) efter lanseringen av nya 1-serien i höst. Än om han enligt min (men långt ifrån alla andras!) mening har gjort mycket bra så har hans kontroversiella formspråk haft en ganska destruktiv inverkan på försäljningssiffrorna. BMW-ledningen har kanske ångrat att de befordrat honom...?

MVH
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
chrille: tror inte man befordrar någon för att direkt efter det ge honom sparken....
och det stämmer inte med "destruktiv inverkan på försäljningssiffrorna" (möjligen med undantag för nya sjuan men den kommer vända den oxå!)
han är ansvarig för idel ekonomiska framgångar med sina modeller på nivå som BMW aldrig har skådat tidigare. tänk själv: hur många modeller under senaste 12 åren tycker du inte om egentligen?

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

BMW slog försäljningsrekord förra året och producerade över 1 miljon bilar (mini inräknat). Så destruktiv inverkan kan man ju knappast påstå att han haft över försäljningssifforna. De har ju aldrig sålt så bra!

/B

snocrash
Ser mer och mer ut som Bangles eventuella avgang bara var ett lost ryckte.

Men vilka modeller är det som toppar försäljningssiffrorna?

E46 tycker jag inte man kan creditera Bangle för t.e.x. , han fick ju endast lov att evaluera o lyfta E36an.

Men smaken ar ju uppenbarligen mycket delad, sa troligen kommer Bangles nu ratt extrema design vara "klassiska" om sadar 10 ar...
Tycker anda att Henrik Fisker (som bl.a gjorde Z8'an) borde ta Bangles plats.

An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Nä, så här bör den se ut:

[url]Länk

a
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.