AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
7.487

Z4 Coupe´

Sida 1 av 3
gillar inte den Ford Cougar inspirerade baken med fronten ä ju mycket Z4 lik: Länk

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

men hua!! jag tycker den ser gräslig ut!!

//Svebba
BMW Z Power
Jo, om Z4 Coupé blir verklighet så kommer den säkert påminna om X Coupé. Personligen tycker jag bättre om formerna på Z3 Coupé där taket fortsätter längre bak och sedan sluttar brant ner, ungefär som en "mini-kombi".

Är det nån som vet om det överhuvudtaget kommer en Z4 Coupé?

Jens
Jens: det vet man alldrig: det skulle inte bli en M Z4 heller i början och har dem ändrat sig...

____

Den där är verkligen ingen lyckad designstudie, även om vissa av detaljerna är läckra.

Om det kommer en Z4 coupé så ska jag käka upp min keps, och om den kommer se ut så där så käkar jag gärna upp ett vinterdäck :)

Tänk på följande: 1-serien släpps i höst, och kommer med sannolikhet vara en halvkombi, i samma storleksklass som Z3C var, kanske något större. Sedan finns det snack om en tvåserie (har inte bekräftats av BMW vad jag vet?), och därefter 3-och fyraserierna. Finns helt enkelt inte plats för någon Z4 coupé i modellutbudet.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Hoppas du har rätt Kalle, och onekligen låter det så.
X- coupé hade ju till och med "organiskt" formad bakvagn, dvs. bakdelen var inte lika dan på vänster och höger sida. Inte heller bakrutan såg likadan ut utan mer droppformad nertill.. Rätt intressant tanke, och onekligen banbrytande, men är inte säker på att jag är övertygad ändå.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

2-serien kommer att vara en coupe av 1-serien! Enligt BMW's nya nomenklatur: udda nummer= 4dörrar, jämna nummer=2 dörrar (coupe/cabriolet/roadster).
Att de skulle bygga en Z4 Coupe verkar inte speciellt troligt. Föregångaren sålde de ungefär 8000 st av över hela världen att jämföras med Z3 roadster som såldes i 297000 ex. Det äventyret vågar de nog inte göra om igen, men man kan ju alltid hoppas!!! Tänk vilken underbar körmaskin det skulle bli, speciellt i M-utförande!

/B

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
en Z4 Hamann V8 roadster eller Z Topster som den kallas ( eller var det Hartage? ni vet den brunorange som finns i nån tråd här) är det närmaste en Coupe en Z4 behöver vara. Dem har skapad urläcker hardtop som gör att många kommer säkert välja att köra med hardtop även på sommaren
Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
Ahhhhhh Hardtopp på sommaren ??? vem skulle plåga sig själv på det viset???? nä det är taktlöst att köra en roadster med tak när solen skiner

He makes the sign of a Z
Te
19
TeddeJPM
Z3 Coupé -00
Aj aj aj va ful den är. Då behåller jag min Z3c istället !
men kolla här då, en annan variant på coupe med namn Z9. fast det är nästan så att det är nån för studie på 6-serien...Länk om det är så, så bangade Bangle ut för att dem dörrarna skulle göra Z9 eller 6-serien till en riktig killer i försäljningstermer...

____

en till bild på Z9 Länk . här ser man ätt det är faktiskt inte alls nån 6 serie utan att det är en "egen" model!. Hoppas det blir av! ser grym ut!

____

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Det syns på bakluckan bla att detta var förlöparen till 6-serien. Men Z9 var dieselmotoriserad när den visades upp......Hmmmm.

/B

Beppo: Den hade ju diesel-V8:an från 740d, ingen liten klen snurra med andra ord ;)

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Nej, det har jag ju aldrig sagt.....;)
Jag sa bara att den var dieseldriven!
/B

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Z9 är ursnygg! diesel eller inte: hoppas den kommer ut!
Beppo: Okej då :) Du verkade bara lite missnöjd när du skrev "Hmmmm" ang. dieseldriften ;) Men 600 Nm @ 1900 varv/min, yeehaa! :D

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Nej då, diesel är fint....irätt bil. En sportcoupe ska enligt mig ha en kraftfull bensinmotor. Däremot sitter nog motorn som gjuten i en 740D....

/B

Den ser ju ut som en Ford puma!!!! Huwa!!

M-POWER!

Länk
inte Z9 an väl? den ser ut som korsning melln Z4 och 6 serie med elak grin..

____

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Suck, tänk om bara Z4:an hade fått lite "argare" front, då kanske man hade fallit för den....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.