|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Så man kan inte jämföra en bil med turbo mot en utan? Trots att bilen med turbo har annan cylindervolym? Isåfall skall ju alla komponenter vara likadana, alltså likadan bil mot likadan bil annars blir det ju alltid orättvist åt ngt håll. Visst Evolven ska nog mer jämföras mot Alpina än mot BMW M-sport, men lägg ner turbotjatet i jämförelser... Hur olika trimfirmor/biltillverkare och bilförädlare trollar fram hästarna ur motorn spelar väl ingen roll? Det börjar alltid tjatas om att turbo är fusk, då är ju alpina fuskare av stora mått, de använder ju både stora cylindervolymer och turbos i vissa av sina modeller, det är underbara bilar ändå... /Christofer |
|
|
Jag håller med om att jämförelsen blir skev när man jämför rena tuning företags bilar med rena orginalbilar även om de råkar stå m3/m5 på bakluckan. Hartge tycker jag är ett bra exempel på ett företag man kan jämföra med evolve. Tex hartge H50 :) Länk Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Rent jämförelsemässigt kan du väl jämföra vilka bilar som helst mot varandra, den ena spöar den andra oavsett om det är M3 mot skoda Felicia 1,1 eller Top Fuel dragster mot S60R Evolve... Om nu S60R Evolve är snabbare än M3 så är det väl så? so what? /Christofer |
|
|
Men Hubbe då, inte kan något vara snabbare än en Bemwää! Sånt ser man ju bara på speedade sci-fi-filmer! =) |
|
|
Jag hajjar hur du menar och tänker, men är bara så innerligt trött på just M-ägares "turbo-förakt" och att det är fusk att ha turbo... (jovisst, jag är just nu ägare av en turbobil... dock utan ambitioner att spöa vare sig M3:or eller M5:or... ) /Christofer |
|
EdgeCrusher |
Varför ens jämföra Volvo med BMW ? Det är två helt olika bilar. Jag är själv volvo fanatiker men håller på BMW också. För att det är två helt olika bilar, byggda på två helt olika vis, med två halt olika tankar bakom den. Volvo R och T5. Bra familje bil med bra krut under huven. Säkerheten främst och komfort. Bra kvalite Tävlingsbil ? Njaaa. BMW m3 och m5. Lyxig och komfortabel sportbil. Underbar prestanda och underbar kvalite ( om den sköts ) Bara för att det står BMW i grillen skall man inte ge fan i att byta olja och tokvarva den när den är kall. Det klarar bara volvos rödblockare av i längden. Gjutjärn och rejääällltt tilltakna tolleranser. Volvo har gjort en bil som har smiskat BMW på fingrarna. Det var volvos 240 Grupp-A. Sen var det slut på det roliga. Iof körde Rydell rätt bra när han vann med volvo 855 i BTCC?? ETCC ? kommer inte ihåg riktigt. Volvos bilar är altså sportiga familjebilar mellans BMW är mer renodlade sportbilar med komfort. Åka lågnt i en BMW M3 eller S60 T5 ....S60 T5 Smiska kurvor och bara njuta .. BMW M3 ( Använder t5 om exempel pga prisskillnaden. 521 000:- för S60R. Över reklamerat!! ) EdgeCrusher @ leetcrew Länk |
EdgeCrusher |
Ursäkta stavningen. Skrev lite fort. Jobbat över idag. Trött. Skall sova .. EdgeCrusher @ leetcrew Länk |
|
Volvo är bara skiten. Aldrig Volvo kommer få nånting att säga till om. Det handlar inte bara om motoreffekt, det handlar om vilken image ett visst märke har. Volvo är en sossecontainer för svensons medans BMW är bilar med lite stil och klass för den lite mera kräsna föraren som vill ha en körupplevelse utöver det vanliga. M3 kommer alltid att vara måttstocken för mellanklassens sportbilar oavsett om Volvo kastar in vilken bil som hellst. S60R ska väl närmast jämföras med M5:an tycker man väl, M3:an är väl inte riktigt i samma storleksklass som Volvon. I 15 år har BMW:s M bilar varit måttstock för samtliga konkurenter, och kommer säkerligen även att vara det i framtiden med. Aldrig vi kommer att svika BMW. BMW - När du älskar att köra! |
|
|
Hehe jaa ni är för sköna... M3 dit å M3 hit... Finns det NÅGON på detta forum som ens sett en EVOLVE, suttit i den klämt å kännt och framför allt, sett den "in action"? Jag har turen(?) att se en evolven nästan dagligen, har inte åkt i den men jag har suttit i den och spanat in den och jag kan säga att den är fet brutal på många sätt. För det första så dryper det av lyx å komfort i den, detta ex har nån flaschig mocka klädsel, naturligtvis så har den ju all tänkbar utrustning. Bodykitet sitter som det ska, riktigt nice byggt, bra detaljer, den ser riktigt hårig ut. Sen låter den helt underbart också, dock vet jag inte hur pass bra den går, men jag tittade lite närmre på bromsarna och det ser inte ut att vara något konstigt med dom, förutom att dom är oversize, men det är många som kör med sånt å det är väl inget att gnälla över? Jag tycker bara det ser fräckt ut, och fungera lär dom ju göra alla gånger. Sen ska man nog inte tro på allt snack som cirkulerar ang volvo och evolve, framtiden får väl utvisa vad som va sanning. Sen får man nästan en kännsla av att alla M3 ägare är lite skrajja för att få smisk, det debateras ofta om volvo v.s M3 och visst m3an är ju snabb och sånt och kostade säkert er en massa pengar när ni köpte den men måste ni låta så desperata att ha den snabbaste bilen? Isåfall kanske vi ska skippa volvo helt och börja snacka om porsche v.s M3. Jag kan slå vad som att det finns nån juppe som skulle lägga fram arhument till varför hans M3 skulle vara snabbare än en F1 bil också... Kan man inte bara njuta av snabba bilar, måste man dissikera dom för att ta fram anledning till VARFÖR dom är snabba, och skulle det skilja nått i konstruktionen så dömer man direkt till bmw´s fördel... Nu blir man säkert hatad av alla här men man blir så irriterad när man läser vad en del skriver, 2sidor i bilsport å alla tror dom vet allt om bilen.. Ps, Evolven rullar strax söder om sthlms tullar... |
|
EdgeCrusher |
Coolt att du sett en Evolve. Kan gissa att den kostar en del. Bara en ren S60R kostar juh över en halv miljon, MEn som du sa. Det är igenteligen dumt att jämföra volvo och BMW. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det två helt olika syften med dom. Men allt detta "gnäppet" mellan olika bilmärken är ren patriotism över ens bilmärke och det är bra att man håller på sitt bilmärke. Den enda fighten som rotar sig i ren och skär hat är kampen mellen volvo och saab. den kommer aldrig att sluta. :-) |
|
Öh, va? Vadå Saab vs. Volvo kamp? Jag kör Saab, gillar Volvo lika mycket men funderar på att köpa en Nissan. Jag har polare som kör audi TT och rätt grymma BMW. Vem bryr sig? Jag tror dom flesta nån gång växer ur "min pappa är starkare än din pappa" mentaliteten, men för vissa tar det tydligen lite längre tid. Jag förstår vad du menar men som sagt, när man är 16 år och övningskör sin pappas Volvo eller Saab med 150Hk, då är den bilen bara bäst i världen, inget kan ändra på det (inte ens fakta) och om någon verkar tycka att hans bil går bra och det inte är samma märke som man kör själv, ja då är han helt enkelt dum i huvudet, eller hur? Men nu kanska dom flesta här inte är 16 år? M3 är ingen superbil. Inte M5 heller, och inte S60R Evolve heller. För vissa kanske det är det, men inte för alla. Tagga ner och låt folk ha sina åsikter. Vad spelar det för roll om man inte har den snabbaste bilen? Enligt mitt tycke sticker snabba Saab eller Volvo absolut värst i ögonen på folk som kör BMW av sportiga modeller typ M3 eller M5. Varför då? Är det extra svårt att "ta stryk" bara för att det är en BMW man äger? Inte för att jag vet om det i situationen M3 vs S60 Evolve är så, men man kan ju ge sig på en inte alldeles okvalificerad gissning. Men det är ju som att jämföra äpplen och päron, eller hur? /Thomas, förirrad Saab åkare... |
|
|
Vill bara komentera Haldex kopplingen. Andledningen till att många tycker att det bara är ett "ta sig fram system" är att biltillverkarne vill ha det så.Som med allt annat idag är det hur man programmerar datorn, sportigt eller säkerhetshöjande. Tänk på att Kenneth Hansen kör med Haldex koppling....tror inte han gör det för säkerheten. Mvh Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.