AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.407

Prisbild z3 coupé..

Sida 3 av 3
Mr Hamann
328-Johan: Hehehe! :)

Kolla förresten försäkringstråden!!

// Mr Hamann
328-Johan: Behåller du motorn för det priset? ;)

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
om du går mer till 120 så har vi en deal :-) fast du kanske menade Pissan Sunny för det priset?
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Den skojjar man inte bort! Det är en "exclusive", så passa er! Men vilken liten rackare det är till bil, det aset har gått nu 3 år totalt avbrottsfritt varje dag (köpte av en polare, samma grabb jag en gång köpte min 328:a av). Det första han gjorde var att byta toppapackningen som gått på den (han fick väl den av nån som inte orkade dra skiten till skroten). Drar nu 0,60-0,65 l/mil. Bytade olja för ett par veckor sedan, var inte gjort sedan -99!!! (nä, han bytade inte olja "bara för att man renoverat toppen lite", som det hette). Man kunde bokstavligen ställa en gaffel i den oljan hahaha. Som den absoluta bilidiot man är så har jag redan börjat ösa tusenlappar över den, har snart bytat all plåt på den o den är i det närmaste rostfri. Kul med ett skitobjekt man kan skruva hejvilt med, har jag inte kunnat sedan en saab 9000 för många många år sedan. Har dock lovat mej själv att sluta lägga pengar på skitet nu, det kommer snart en vår, sägs det =)
Te
19
TeddeJPM
Z3 Coupé -00
acey: Du kan ju absolut inte jämför en i mina ögon dussinbil som M3:an med Z3c. Precis som Z3c 4 ever säger så har det tillverkats tom fler Z8 än Z3c så vad det gäller att vara unik så spelar Z3c i en egen klass.

Beppo: Att min statistik inte är en sanning utan endast en fingervisning om hur priset och antalet till försäljning utvecklas över tid anser jag vara en självklarhet och någon som jag inte ansåg att jag ens behövde påpeka men ack få fel man kan ha.
Te
19
TeddeJPM
Z3 Coupé -00
Hur gör "Sven Svensson" när han till våren skall titta efter en beg bil att ha till sommaren? Joo jag tror nog att han börjar med att kontrollera markanden på nätet för att se hur prisbilden ser ut (jag vet att många handlare gör samma sak när dom gör en "marknadsundersökning"). Om det då ligger ett antal Z3c ute med priser som ligger lite högre än idag så kommer uppfattnngen vara att det är där priset skall ligga. Så många finns det ju inte ute samtidigt... Ligger det sedan några 50-60' lägre (som den för 159' på powerbörsen) så kommer det vara den som sticker ut ur mängden och man kan tom ledas att tro att det är ngt fel på bilen eftersom den ligger så mycket lägre än alla andra.
Är det svårare än så?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
TeddeJPM: Hehe, dussinbil ca 350 exemplar tillverkade. Tycker man det är en dussinbil så kanske man inte ska kasta sten i glashus och påstå att Coupen skulle vara en unik bil? Fast det kanske är svårare att se klart när man själv äger en :)
ThaMaztr: jag hjälper till om du vill. Ska vi starta en ny tråd om mötet?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Te
19
TeddeJPM
Z3 Coupé -00
acey: Tror du att det bara tillverkats 350 M3:or någonsin? Tillåt mig dra på smilbanden =)
Te
19
TeddeJPM
Z3 Coupé -00
acey: ett tillägg: En sökning på mobile.de hittar 700 M3:or till salu och 166 Z3 coupé (2,8+3,0+M). I rest my case
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
TeddeJPM: Skratta bäst, skrattar sist. Läs mina inlägg igen och sedan kan du göra en sökning på M3 GT. Efter det kan du läsa lite BMW historia, det finns många bra böcker bla på presstopp/amazon.com. Därefter kan vi ha en diskussion angående bilars upplaga och samlarvärde.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

TeddeJPM: Så då ska en 240 Glt kosta 35000:- då??? Jo som du skriver är det ju som det går till, men jag ville förtydliga att detta inte behöver vara det sanna värdet på bilen, ngt som inte direkt framgick av ditt första inlägg.
Detta är ett forum där åsikter ska bytas och ventileras, Varför så otrevlig ton?
/B

Z3c: Javisst, det kan vi göra! Jag föreslår en träff första helgen i maj (1/5 eller 2/5). Nåja, vi tar det i en annan tråd, startar en med en gång.

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Nå, hur blir det nu med priskartell? ;)

/Andreas
hehe...
vi ska kanske börja från rätt ända med en Z klubb först?

____

Bj
12
Björne...
Z3 2,8 Coupé -99
Får jag va med? =)
härligt! ännu en coupe på forumet! välkommen!

____

Bj
12
Björne...
Z3 2,8 Coupé -99
Tackar... Har vart lite anonym ett tag nu. Har precis tagit ut den ur garaget köpte den ganska sent i sommras.
Säger bara fyfan vilken rolig bil. Ska ut och köra en sväng i stan nu. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.