|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
TeddeJPM: Nja, skicket har definitift en enorm betydelse. Jag menar anser du att M coupen är med exklusiv än M3 GT vagnarna? En vanlig bil som används som bruksbil / enda bil kommer aldrig att nå något samlarvärde eller liknande. En M3 GT vagn som är bra mycker mer unik än Z-Coupén ligger bara några tusenlappar över de vanliga m3orna. Och en vagn i mycket bra skick kanske ligger 30-50.000 mer. Däremot får man förmodligen slanta upp ordentligt för att få en vagn i nyskick med under 100 mil på mätaren. Dessa är få och förmodligen kommer de ha ett samlarvärde i framtiden. Att det skulle vara ett sådant sug efter kultbilen Z-Coupé att folk struntar i skicket har jag svårt att tro. Eftersom bilarna inte direkt är lättsålda så verkar det inte finnas fler köpare än bilar just nu. Personerna / bilhandlarna som annonserar ut till de priserna du angav kommer förmodligen inte vara så sugna på att gå med i någon priskartell och är förmodligen inte entusiaster. |
|
|
Tedde: maila mig tack ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
acey: jag tycker att "exklusivitet" är en koefficient mellan antalet tillverkade Modeller x pris x prestanda x publicitet av modellen. En M Coupe finns faktiskt endast i 7500 ex världen runt vilket gör bilen till mer exklusiv än Z8 som det fanns 9500 av eller M3CSL som ska finnas i 10000 om jag minns rätt. Fast det är ingenting i jämförelse med första Z:an ( andligt) nämligen 507:an som det blev runt 200 bilar av. ( Visste ni för resten att det fanns 10 tal 507 coupe oxå?) Oxå det du säger: köparna är inte fler än säljarna (om det är nu så): det är väl det som kartellen skulle kunna ändra på... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
TeddeJPM: du skriver att du bla fört statistik på blocket och dyl. Detta är nog inget vidare sätt att få statistik på det riktiga värdet. Det finns många som säljer för billigt ,tex för att de inte har råd att ha bilen kvar. Det finns många som drar en rövare och sätter priset högt uppe i skyn: " kommer det nån dum jävel och vill köpa i alla fall så....". Om man ska gå efter sådan statistik i motorbörsen så är en Volvo 240 GLT 83-a värd 35000-40000 och en Volvo 240 Turbo värd minst 50000:-. Samtidigt ska BMW M5 kosta max 60000:-........ Men det är väl bra att få en överblick över utgångspriset, men det säger egentligen inte så mkt. Eller vad tror du? Hare gött! /B |
|
Mr Hamann |
Jag är helt klart på om det blir en Coupé-träff. Är på även om det "bara" blir en Z-träff eller BMW-träff också. // Mr Hamann |
|
Nu börjar det hända saker ju :) Z3 4ever: fick inte du ett förslag på klubbsymbol ifrån mig via mail i höstas? Kanske skulle användas i detta syfte? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
Mr Hamann |
Att gliiida genom huvudstaden låter nice! Kul när det är mycket folk vid McDonalds Sveavägen på kvällarna. En stooor plats för lite lek vore också kul, fast då gärna när det är lite ljusare. Tjockt program! Detta blir nog en heldag/kväll! :) // Mr Hamann |
Mr Hamann |
Mitt senaste inlägg ska ligga i ett annat forum kom jag på, men det passar ju in lite här också! :) // Mr Hamann |
|
JAG ÄR ABSOLUT MED PÅ IDÉN AV ATT BILDA EN Z COUPE KLUBB ELLER EN ENBART EN Z KLUBB ....!!! LÅTER RIKTIGT NICE Z:or : vi kann väl börja med att anordna en Z träff mot våren och därifrn så kommer väl säkert nåra fler ideer... |
|
Mr Hamann |
Låter bra! Brostugan??? // Mr Hamann |
|
En träff tycker jag vi försöker planera in :) |
|
|
Alla tiders! Lägger upp en länk till bilder från de två Z-träffar vi hade vid Brostugan förra året: Länk Minns fortfarande hur kul det var efter träffen 26/6 när jag, z3mpower, Z3c 4 ever och Krokodil åkte Drottningholmsvägen in mot stan. Fullt ös hela vägen med Z3c och z3mpower i spetsen med rejs vid samtliga rödljus :) Jag hade ett effekthandikapp gentemot de andra och vågade av naturliga skäl inte gasa för fullt (host host, pappas bil, host ;), men jäklar vad kul det var! På vägen hem från stan efteråt rejsade jag och z3mpower över Tranebergsbron, har nog aldrig haft så hög puls efter det i hela mitt liv :) /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
förresten,, är jag den enda som är ute o rullar lite på stan nu när det e lite tort...( jag menar på stan bara )...?? såg nämligen två roadster´s ute idag och den silvriga z4:an med ht på st:eriksplan och den var lika skitig som min....-:)) ( kunde inte hålla mig , hann nämligen aldrig njuta av åka ordentiligt i o m att inköpet blev så sent slutet av okt... så jag äe ute och tjuvåker när det är tort p vägarana...dessutom så verkar det inte vara nån riktig vinter i år ) |
|
Mr Hamann |
ThaMaztr: Kan du inte starta en ny tråd om detta när datum bestämts? Kan vi ta någon gång i mitten av april??? // Mr Hamann |
Mr Hamann |
ThaMaztr: Fasen vad trevligt det såg ut!!! Räkna med mig och Beppo kommande säsong! *läääängtaaaar* // Mr Hamann |
|
Mr Hamann: Jo, det ska nog kunna gå att ordna. Jag är rädd att ta på mig för mycket ansvar bara, så jag vill nog inte hålla i arrangemanget av det hela. Har dessutom en massa tentor och annat att tänka på just i mitten av april där, och de går före allt annat. Men i slutet av april eller början av maj kanske? Lite varmare för oss som inte har tak dessutom ;) /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
Mr Hamann: Jo det var riktigt trevligt faktiskt, på träffen i juni var det helt perfekt väder med lagom värme. I september var det nästan lite väl kyligt, det var 4 grader i luften när jag körde hem med taket nere vid 21.30 :) /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
Mr Hamann |
ThaMaztr: OKI, men du kanske kan ta lite hjälp (eller mycket)! Jag vet bara att jag ska på en cruising i Sala den 30:e april, en i Nyköping den 8:e maj och sedan ska jag troligtvis anordna den första cruisingen i Eskilstuna sista helgen i maj. Men emellan där är jag free!!! :) Det ska ju vara en BMW-träff den 12:e juni också... // Mr Hamann |
| Nån som vill köpa en kalasfin M Coupé för 130.000? ;) | |
| TheMaztr: riktigt fina bilder...ser fram emot våren.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.