AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.844

Håller forumet på att ändras?

Sida 1 av 3
Det är utan att låta för grinig som jag slänger in följande. Är det bara jag som tycker att attityden i många trådar har blivit sämre de senaste månaderna? Allt fler gånger hittar man griniga besserwissrar. Tänker inte nämna några namn och jag hoppas ni inte vet vilka ni är. Det vore ju synd... Trist om man skulle behöva byta forum för i övrigt finns det ju inget like!
Fick jag "tjurig gubbe"-stämpel nu? =)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag kan hålla med till viss del. Men det är ju bara kul om folk tycker olika! Då blir det livliga diskussioner. Det vädrar bara luften! Däremot ska man ju vara öppen o lyssna på andra. Inte vara insnöad. Hoppas jag lever som jag lär!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det där går i vågor med tiden. Jag om någon uppskattar en bra diksussion och tycker det är tråkigt när folk bara håller med.

Det jag istället ser som ett växande problem är en del riktigt dryga ämnen på forumet, jag tänker inte ge exempel för att undvika att trampa på ömma tår, men en del "frågor" passar bättre på andra forum.

Vidare får frågor ofta en helvändning efter bara några inlägg och börjar handla om någonting helt annat, ofta en dialog som förs i ett helt annat ämne. För detta är det lämpligare med mailkommunikation eller kansme MSN/ICQ-kontakt...

I övrigt tycker jag forumet funkar lika bra som det alltid gjort, det finns ju som sagt inget likvärdigt forum...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Instämmer till fullo med Jeppe!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Instämmer till fullo med Kalle Hansen!
-Daniel-
håller med jeppe jag tycker att forumet börjar mer bli en plats för

"kolla vad jag har köpt"
"vad har ni för klocka på armen"

och andra minst sagt mindre vesentliga ämnen
det kanske borde finnas ett speciellt ställe för den typen av trådar så "samtliga modeller" forumet slipper översvämmas av sånt

jag tycker det börjar bli jobbigare och jobbigare att scrolla förbi alla sånna trådar
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Kanske finns det plats på andra forum för trådar som;
vad har ni för j
vilken är er drö
vad tycker era tje
osv.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Instämmer med starre.
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Kanske beror lite på årstiden också :-(
Jag tycker att många frågor e de rena instruktionsboksninvån på och borde aldrig skrivits samt att "kategoridiciplinen" (om man kan säga så?) e lite risigt. Många import, värderings/försäkrings frågor som postas i fel fack så att säga.

Tror även att båda dessa faktorer bidrar till att trådar spårar ur så snabbt.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Klart det är kul med diskussioner, men det var sånna saker som ni redan tagit som jag syftade på från första början. Skönt att man inte var ensam i alla fall! =)
Instämmer med 2002tii... :-)

Det absolut mest irriterande är när tvärsäkra påståenden görs av personer som egentligen inte har en aning. Det är inte bara ointelligent utan även ytterst vilseledande för frågeställaren.

Alla BMW:ar är framhjulsdrivna.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tycker också det är tråkigt med alla som håller med,så jag håller med ;))))

Mvh Janne.
På andra forum finns ett "lounge". rum. Där tas oväsentligheter eller aspekter ur vardagen upp.. Skitsnackas en hel del med, men allt i god ton.

Kanske något att ta efter?
För övrigt anser jag att Bjoerk har rätt. Alla framhjul driver med BMW!

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
instämmer med bjoerck angående instämmandet....=D
sen angående "loungen" instämmer jag med mbolo :)

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Som sagt så varierar sånt där alltid på forum.
Däremot kan det bli tråkigt om trådar av den typen dyker upp allt för ofta, bara det kan bidra till att dra ner stämningen en hel del. Att klaga på att folk klagar blir bara en ond cirkel, bättre att starta roliga intressanta trådar istället :)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Och iom det så bidrog jag själv till att denna typen av trådar får uppta plats :D

Och ja, jag gjorde det ännu en gång till genom att posta detta inlägget. Men det var det sista ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Onödigt med en tråkig attityd, detta forum är ju till för bmw fantaster.
TT:r- om nu någon är väldigt stolt över sin nyinköpta bil och gärna vill berätta för oss andra på forumet, varför inte? Kan väl inte annat än att höja stämningen med ett glatt inlägg.
Jag håller dock med er till viss utsträckning ang. ändrande attityder. Det straffar bara sig själv i längden.

mbolo: mkt snygg m coupe du nämnde som fanns på roadfly, steelgrey passar bra till både m coupe samt M3 E46. Är din bil original annars?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
*suck*...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

instämmer med bjoerk !

Länk Länk
Jeppe: Hahaha!! Ditt första inlägg var klockrent!! Kan inte sluta skratta! =) Det kan ju inte vara en tillfällighet! hoho
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.