AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.120

byta färg på trianglar i ratten ?

Sida 2 av 5
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
BoZton: på din länk så är det nog en rattring från chromedesign och inte en del av BMW originalratt.
Modeno: spänningen stiger ;-) nu blev jag så uppskruvad på aluratt att jag kan knappt hålla mig stilla ;-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

modano
heloo igen...
*suck* inget positivt idag heller...
det finns ytterliggare en individualratt med krom... men detta kromet sitter inte riktigt där vi vill ha det utan i nedre delen av ratten...

återkommer....
Teoretiskt sett kan man väl ta de två trianglarna man har och lämna till en firma som kan kroma dem? Dessutom slipper du leta ihjäl dig då modano :)

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
ThaMaztr. jag tror inte att det går att kroma plast...har du nån kromare att rekomendera för resten? jag har sökt förgäves i ett år...

____

BoZton Grodan
Vilken Thriller detta håller på att bli.
Det går att kroma på plast, hur man gör vet jag inte men alla minns vi väl kina-yunk leksakerna från våran barndom där kromen släppte från plasten i stora flagor & detta är ju inte så sexigt.
Gör egna i 5-6mm aluminium borsa brovt eller högglanspolera efter tycke & smak.

// BoZton Grodan
Jag såg ett reportage i Trafikmagasinet för några år sedan om en firma (i Tyskland iofs) som kromade nästan vad som helst med en särskild metod. Minns att de hade ett fördelarlock som blev kromat, och såna brukar väl vara av plast? Det _måste_ nästan finnas någon firma i Sverige som använder sig av samma metod...

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
jo, i och för sig så hitade jag en firma i upplandsväsby som heter Weko. men dem verkar lite skumma...dem håller på med minst sagd difersiferad verksamhet....
detta kan läsas på deras hemsida:"Har Du funderat på att införskaffa en websida, ett domännamn, ett webhotell, en egendesignad kondom eller behöver Du någon som kromar dina saker"
dem påstår sig kunna kroma plast....men är dem seriösa?

____

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
En kromad kondom kanske!? :oDDD

Det finns ett företag som heter AMB, som bland annat gör metallisering av plast (dvs. lägger ett tunnt metallskikt på plasten).
Det var de som gjorde Hockeylandslagets Guld- och Silverhjälmar för några år sedan.

Kanske kan vara läge att kontakta dem!?
Deras hemsida:
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
modano
suck.. igen... (!)...
har precis snackat med BMW Group -igen- och det går inte få fram vare sig denna ratt eller inläggen i aluminium...
lyssna här: det fanns tydligen en planerad Sport Limited Edition MEN det producerades inga bilar med dess utrustning...
enda sättet att beställa den ratt vi vill ha är att ha ett chassinummer med Sport utrustning...
för att summera så måsta man ha ett chassinummer som inte finns... *suck*
den enda ratt till M-roadster (BMW Original) som kan ordnas är en "vanlig" med aluminium i undre ratthalvan (typ gubba-ratt med träinslag...)

jag har gjort vad jag kunnat.. men tyvärr utan positiva svar att ge...
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
jag tror att det är ytters svårt att tillverka en sån del i aluminium så att det blir bra. kolla bara på bild nr 4 i "insallation instuctions" i den länken som två-åtta angav. baksidan på denna triangel ser rätt komplicerat ut och det kommer vara svårt att få en bra passform med alla dessa piggar som sticker ut...
kolla med "kondomfirman" vetja, och fråga vad dem skulle ta för sånt. posta gärna svaret i tråden, jag börjar bli sugen själv efter den spänning som modano höll oss i ;-)

Modano: tack för försöket!
jag ska nog testa som black Z3 säger...

____

Finns flera firmor som kromar plastdetaljer, givetvis står det helt still i skallen nu och jag kommer inte på en enda. Brukar vara annonser i Spoilernytt. Vissa fälgreparatörs firmor har även möjlighet att lacka plast eller metall med en färg som ger en ruskigt kromlik finish. Fälgfixarna i HBG lackade med denna färg, men den firman verkar man skulla akta sig för.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
undrar om denna C-chrom metod tål värme...
väntar för nuvarande på svar från Weko

____

blev erbjuden rattinläggen i kolfiber. rätt snygga, rätt dyra. 100USD plus porto är priset. Det ska vara "OEM" men jag är inte säker vad det betyder? nån som vet?

____

Kom att tänka på en sak när det gäller kromning av plastdetaljer: Duschmunstycken och liknande i badrum brukar ju vara kromade och av plast, skulle man inte kunna kolla med t.ex. IFÖ och fråga vad de använder för metod?

/Masten

Bilarna: Länk
Tha Maztr: kan du kolla i ETK om rattinlägg i kolfiber finns i BMW utbudet över huvudtaget?

____

Det verkar finns en hel del färger på dessa inlägg kan någon som har tillgång till ETK kolla up vilka färger finns dem med och vad kostar dem att köpa hos BMW ? ett exempel på spygrönt Länk

____

modano
Z3c, trianglarna går att köpa i alla färger som det fanss på lädret till Z3.

OEM är ickeoriginal-produkter.
vilka färger är det? och hur mycket kostar dem?

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.