|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag såg i går på en parkerad Z3 att dem små trianglar i ratten där på övriga modeller sitter kontroller till stereo och farthållare finns även i andra färger än rattens svart. vilka färger finns dem i? finns det i krom? eller rostfritt? hur tar man bort dem? vågar man dra i dem ordentligt utan att riskera att krockkudden utlöses? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Hör de inte ihop med bicolor inredningen. Isåfall finns de åtminstonde i de färger man kan få på klädseln. Har sett svart,rött, blått och beige. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
kan man köpa dem separat? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Är det såna här du menar? Vet tyvärr inte om det finns att köpa i Sverige. Länk /Carl Länk |
|
|
Yapp, det är dessa! men har inte BMW såna egna? dessa var i läder, jag tror mina är i plast? vill helst ha i krom... såg oxå på installationsbeskrivningen...att man alltid måste fiffla med krockkudden är ju typiskt ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Jag har hittat i riktig kolfiber på ebay, såg lite ball ut.. men njaa... | |
|
det är svårt att hitta nåt på ebay...har du länk? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
modano |
det finns att beställa på BMW, dels i alla färger som fanns på läderinredningen del i aluminium!!! |
|
modano, du är en klippa! vad går denna i aluminium loss på? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
modano |
;) gör mitt bästa.. har ju ETK som jobb så har ju sett en del kuliga saker.. vet att det finns en Individualkod som heter SA720 -Sport Limited Edition-. Denna kod ska innehålla en tvåfärgad ratt med inlägg i aluminium. Blev nyfiken själv så ska dra ner till jobbet o kika... skriver mer så fort jag kollat... |
modano |
*pust* har stressat till jobbet nu.. hm.. hittar det jag pratar om - en ratt med aluminiumbeslag. MEN hittar inte beslagen som reservdelar, ska kolla med BMW Group imorron. ratten med aluminium har i alla fall ett reserdelsnummer som heter 32 34 2 228 672. Pris vet jag ej, finns inte upplagd vilket innebär att den aldrig sålts här i Sverige! kommer med mera info så fort jag pratat med BMW Group... |
| sådär hälften av alla roliga individualgrejjer jag hittade till min GT fanns inte till salu för den svenska marknaden när man kom med reservdelsnumren till bmw... ETKn är lite oklar på detdär :\ | |
modano |
inga problem med individualprylar... man ber bara snällt BMW Group att lägga upp artikeln för svenska marknaden.. |
|
modano: har du fått fram nåt pris? maila mig detlajerna gärna ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
modano |
avvaktar fortfarande svar från BMW Group. har nog gett dom en nöt att knäcka.. med lite otur måste man beställa en helt ny ratt med förmonterade alu-insatser i.... |
|
oj jag är så sugen:-) hoppas det är inte hela ratten man måste köpa...sånt brukar ju gå på flera tusen ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
modano |
ajaj.. pratade precis med bmw group. fick inget direkt bra svar, vi vet att det finns en M-ratt med aluminium i "nedre" stolpen av ratten, däremot aluinläggen i höger+vänster stolpe ska dom kolla upp ordentligt nästa vecka... gav inte särskilt mycket men förhoppningsvis har jag mer info nästa vecka... trevlig helg! |
BoZton Grodan |
Modano Troligen är det denna ratten de menar -- men gär finns inga trianglar att byta på denna. I det kromade emblemet står något, tror det är M/// märket. Länk // BoZton Grodan |
BoZton Grodan |
Dagens slöjdtips.... Plocka av de som är i plats & gör ett par i aluminium. Aluminium är inte så klurigt att jobba i.... // BoZton |
modano |
BozTon, nej det är inte den ratten... |
BoZton Grodan |
Nej jag vet att det inte är den ratten du har ... Jag har samma ratt som du .. den med större rattcentrum. Den ratten vi har är samma som de stora bilarna har då de har multifunktion .. fast vi har inga knappar i "trianglarna".. Den enda ratt som jag vet har något aluminium/ krom är den jag visade på bilden .. men så är vår pmodell snyggare ...tycker jag** |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.