AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.554

Erfarenheter av Theanders i Lund

Sida 2 av 2
Om dom nu skickat sin personal på charmkurs så är de inte en dag för tidigt.
Dom har dock förbrukat sitt förtroende hos mig för ungefär 3 år sedan.
Detta med påståenden som är totalt falska har jag råkat ur för ett flertal gånger där, exempel: E36 coupe kan inte ha aerodynamikpaket från fabrik, de går inte att göra hjulinställning på bilen om man inte kör med exakt orignaldimension(dvs även om man har en uppsättning fälg/däck som bmw godkänner enligt bruksanvisningen så vill de inte ta in den) osv.
De brukar framförallt utgå ifrån att din bil är importerad och milskruvad, trots att man berättar att den är svensksåld med full historik.
Jag kan kanske sträcka mig till att handla reservdelar där ibland då de inte brukar vara några problem med bmw cs rabatten.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Det kan jag hålla med om att man blir lite förvånad över hur lite de kan om märket BMW. OBS Tekniker och meckar undantagna utan jag syftar på kundmottagarna.
Som en sade " Det går inte att milkolla bilarna. Det är bara en myt" eller E39 M5 Touring som de hade haft inne eller "det går ej att byta oljan i vxl lådan då den är av lifetimetyp" osv.

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"
wendtan: Mina erfarenheter av CS rabatten hos Theanders är att de brukar "glömma" att dra av den trots att man visat upp kortet. Man har alltså när man väl fått räkningen säga till dem en gång till för att få en ny. Jag har även varit med om att vissa repartioner plötsligt bilvit 10% dyrare än motsvarande hos FB eller Paulssons i Hbg, "saltar" de räkningarna?

Detta har hänt FYRA gånger hos Theanders och ALDRIG hos FB centrum eller Fosie.

Ringde Theanders i höstas för att byta bromsar o sade att jag var CS-medlem. Fick svaret att "Medlemsrabatten kan vi inte ge på bromsmaterial, det är en förbrukningsvara". Varför sade jag, alla reservdelar kan väl ses som förbrukningsmateriel? Det kunde han inte svara på så jag struntade i dem och ringde FB istället där jag fick min rabatt.

Dessutom "lurade" de mig på 500 spänn förra året för att byta främre dimljuset då de postod att dessa måste fungera vid besiktingen (vilket inte alls behövs).

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Kristoffer: Hahaha :) De har hänt mig ett otal gånger med :)
De har bara hänt i Lund. De har tom varit så att jag varit tvungen o vänta på min rabbat till nästa köptillfälle bara för att de klantat sig. Detta med saltning av räkningarna har jag misstänkt men aldrig kommit på dom.

Detta med bromsarna visste jag inte ens om, Sjuk attityd! Är inte bromsar reservdelar? vad klassas dom då som?

Theanders tillsammans med Peter Rudvi bil måste vara götalands sämsta återförsäljare.

Nej tackar vet jag FB Fosie.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Lite färska erfarenheter...var inne på Theanders vid lunchtid idag för sk. förbesiktning och det verkar som att "Kävlingepågen" har rätt.
Kundmottagaren (Thomas tror jag han hette) är riktigt trevlig, hjälpsam och tillmötesgående. Fick vänta ett tag pga kö men lade märke till att han var lika trevlig och tog sig tid åt samtliga (och det rörde sig alltifrån gamla tickande M40-motorer till sprillans nya E46:or) Där gjordes ingen segregering av kunderna, precis så som det skall gå till! Får en att kännas välkommen där igen.
Han har alltså precis allt som den omsusade kundmottagaren på FB Fosie inte har! :)

Tyvärr är det kasst att Theanders endast ger CS-rabatt på varor som handlas "över disk" och inte på reparations materiel när de gör jobbet. Därför kommer jag fortsätta att låta FB fortsätta serva och reparera min bil.

Men försäljarna på Theanders verkar vara en grupp av "det gamla gardet" som har sina kunder de säljer bilar till och är inte så intresserade av att utöka sitt kundregister innan pensionen...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.