AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.555

Erfarenheter av Theanders i Lund

Sida 1 av 2
Någon som vill delge sig sina erfarenheter av servicen på Theanders i Lund?
Sök är du snäll. På min lista ligger dom absolut längst ner.
Arroganta och okunninga samt fruktansvärt otrevliga är väl sammanfattningen.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Wendtan sammafattade det hela ganska bra tyvärr....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Men va f-n. BMW må vara en bra bil men inte så trevlig att äga om de aukt. verkstäderna har så dålig service!

Jag skall reglera en vandaliseringsskada på min BMW och att BMW i Malmö är urdåliga visste jag av egen erfarenhet.

Jaja... Tjejen skall köra bort imorgon med bilen för att visa upp den för killen som har hand om skadereglering så får vi se.
Jag tycker förenade bil Aspö gatan(plåt o lack) är helt okej att ha o göra med. Är de dom du har dålig erfarenhet av?

Lackeraren som Theanders använder sig av är av min erfarenhet helt okej dock.

BMWCS Syd #05392
Länk
Nja. Efter att ha pratat med Förenade bil två gånger per telefon så insåg jag hur dålig kundservice dom har.

Jag behöver ha fixat en buckla på huven och takluckan, en liten ligist har hoppat på bilen :(
Vilken del av förenade bil ringde du? City, Fosie, eller Aspö gatan?

BMWCS Syd #05392
Länk
Fosie. Kan Aspögatanavdelningen hjälpa med med takluckan också och kan man ringa dom direkt eller måste det gå via Fosie?
Länk

De går bra att kontakta dom direkt. Dom fixar allt kaross mässigt där.
Vem pratade du med på Fosie? Ring direkt till David (Verksatdschefen) Länk så kommer du få vänlig hjälp.
Tyvärr har jag mina aningar om vem du pratat med, och kan bara säga att du haft otur.

BMWCS Syd #05392
Länk
An
291
Antiloop
E38 728iA
Theanders är lite av ett lotteri. Har du tur blir du väldigt trevligt bemött, men du kan lika väl gå därifrån som ett åskmoln. Lackjobben brukar dock bli bra utförda.

Lasse i försäljningen är alltid trevlig.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Killarna bakom reservdelsdisken är roliga tycker jag. Inte alla men några. Säljarna är lite konstiga. Man får ju fråga dem om de är intresserade av att sälja något., de kommer inte fram till en precis.

Jag föreslår Paulssons bil i hbg. superkillar där!

Håller med Antiloop här, det är lite lotto på Theanders. En del är bra att ha och göra med medan andra verkar ha ett akut behov av uppigande preparat. Efter några dåliga erfarenheter med deras verkstadschef så bojkottar jag dem.

Har tidigare anlitat dem vid 3 tillfällen vad gäller f-bolags kopplade plåt/lackreparationer och det har alltid blivit bra resultat!

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
An
291
Antiloop
E38 728iA
Kowalski!!

Varför detta plötsliga namnbyte?
530IA-93
Jag har alltid blivit bra bemött på Theanders. Mycket trevliga och roliga killar. Jag köper alla mina delar av dom och kommer inte att välja någon annan så länge jag får bra service! Det är heller inga problem att fråga dom om saker. All personal morsar och säger hej och tjena, hur är läget ,hur går bilen och så vidare.

(BMW EN BIL ATT TRIVAS I)

Mvh Hoffe
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Kan det hela vara åldersbetingat? Har märkt att de med lite högre ålder här på forumet har bättre erfarenheter än den yngre skaran.

Tråkigt nog är det nog så att de behandlar en olika.

Förutom Bosse på Fosie som är en mycket märklig typ så har jag bra erfarenhet av nästan alla hos Förenade Bil i Malmö, Fosie, Centrum och Aspögatan. Bra så till vida att jag fått den service som jag krävt.
Stout: Nej de är inte min erfarenhet att de är. Majoriteten här dvs 95% tycker att man blir dåligt behandlad av Theanders. Ung som gammal.
Jag har i princip samma erfarenheter som du av förenade bil.

BMWCS Syd #05392
Länk
Visa användare
1
Göran Hansson
316i sedan -92
523i sedan -98
Hej! Jag var den förste kunden 2004 och blev mycket bra bemött, så all heder till Theanders i Lund.

goha2
Theanders är fruktansvärt TRÅKIGA att ha att göra med.
Det enda de utstrålar är en stor ovilja att sälja bilar?! Förstår inte att att de har några kunder överhuvudtaget med den inställningen.
Verkstadskillarna verkar dock trevliga och tillmötesgående.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Antiloop: U got new mail...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Till en början så tyckte jag att de var totalt värdelösa, men helt plötsligt var det som om de alla hade gått charmkurs allihop.
Dock är en av dem lite knepig då han säger att "- det ej går att milkolla bilarna utan spar pengarna istället" ??

Lackfirman de använder har ej lyckats göra mig nöjd hittills. Bilen skall in nu igen den 26:e så vi får se om det blir mer ris eller kanske ros.

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"
Måste säga att mina erfarenheter av Theanders, hittentills, enbart varit positiva. Jag har blivit trevligt bemött såväl av tjejerna i växeln som av den övriga personalen. Bemötandet "in person" har inte varit sämre det!

Hittills kan jag bara säga att jag blivit bemött som jag förväntat mig av en auktoriserad BMW-återförsäljare.

En ENORM skilland mot FörenadeBil!!!

Återkommer med rapport när bilen jag får tillbaka bilen från Theanders!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.