|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
tarzan325: Skrapade i ytterst lite bak med ET35, men det löste jag! ET 40 bak inga problem, har ej valsat bilen. Självklart kan jag måta åt dig, men det får bli lite senare i veckan. Om det är ok? Har kvar sänkningen, men har skruvat ner lite mer ifram. MVH Danne Min Bil Länk |
|
|
Jag kan vänta, det är ingen panik... Vore bra om du mäter typ från centrum upp till skärmen, men också från tex. domkraftsfästena så man får ett rättvist mått... Diesel-räsern |
|
|
Inget annat man behöver beställa till avgasystemet då? Inget mer som behövs, jag vet att ljudet är skönt som fan, jag har hört ljudfiler. Men jag måste få reda på om det är nåt mer som saknas , och om installationen, är krånglig? |
|
| Om jag beställer, inget mer jag behöver efteråt? | |
|
George: Kittet skall vara komplett med avgasklammer och allt. du behöver en vinkelslip samt ett par skyddsglasögon och ett par hörselproppar, Samt en tumstock. Denna guiden borde hjälpa dig Länk De enda som skiljer är att du har dubbla rör framifrån. Installationen får nog ses som ganska lätt om man använt en vinkelslip förrut. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
tja, allt som behövs för installationen följer med. Vet eftersom jag redan har ett Eisenmann system på bilen. Se fotot. MVH Dominik |
|
|
Fan va bra! Tack för hjälpen Wendtan, Dominic me flera. Ska beställa ett system, Race Performance (Supersound som det är på xersius hemsida då) Ska bli otroligt spännande! M3 speglar, ska jag beställa oxå, samt att jag har 19 tum Breyton på ingående, detta känns kalas! Visst blir det mäktigt? |
|
|
George: Vilka Breyton är det? De lär hur som helst bli rikitigt lyckat! Har du inga bilder på din bil? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Jag tänkte på Breyton Magic 19 tums fälgar, känner en kille som kan ge lite bättre pris på det hela. Bilder ska jag ordna så fort jag kan Wendtan. Men bilen gör sig bäst under vår/sommar, inte när det är kallt o ruskigt me vinterfälgar på =) Eisenmann först ut ialla fall... |
|
|
Ursäkta att jag går OT men; wendtan: 330:n du länkade till är en sjukt snygg bil...dessutom låter den ju helt underbart. VILL HA!! |
|
|
Peca: För att få den o låta så, så köp en 330, beställ eisenmann race, samt soundrör och vips du har en likadan ljudmässigt. De är inte så mycket gjort vid den bilen som man kan tro, detta är dock pga e46 enligt mig mycket lyckade design från fabrik. De som gjorts är väl hamann front apron, m3 e46 speglar, sänkning, fälgar, ögonlock(misstag enligt mig) m3 läpp på bakluckan, samt svarta njurar. Den är hursom helst en sann förebild för hur jag vill att min bil ska se ut. minus ögonlock då :) BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Eisenmann experten (Wendtan); Dessa soundpipes/soundrör är alltså ersättare för mellanljuddämparen som ger mer ljud också? På Xerius hittar jag inga till E39?! /Manray/ |
|
|
Manray: Soundrör ersätter mitteldämparen de är helt korrekt! De ger Markant mer ljud! Jag skulle vilja gissa på 20-30 % mer ljud. Jag har också letat efter soundrör till e39 utan framgång. om man tittar lite under en 528 Länk så kan man direkt se hur enormt jobbig dragning(ormbo :) de är på delarna framför sportsystemet. De kanske avstått pga för stor utvecklingskostnad eller liknande? Nu borde det se annorlunda ut under din bil, då de borde gå dubbla rör hela vägen, stämmer detta? Jag personligen tycker inte soundrör är befogat på en 330 då redan med en sportljuddämpare så låter den mer än 328 med soundrör och sportsljudämpare. Detta beror främst på dubbla rör hela vägen. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Jag säger bara: Shit alltså! :)) 20-30% är mycket! Nope, ser likandant under min bil som Hasso's, dvs. inte dubbelt hela vägen! Tackar o bockar! /Manray/ |
|
|
jag står i valet o kvalet grabbar, soundpipes eller inte? Fan man blir tveksam, men ändå, vill ha "begäret" är stort som fan.... Va ska man göra? |
|
|
George: Mitt spontana råd är att inte beställa soundrör. Om du mot förmodan skulle tycka att din race ljuddämpare inte räcker till ljudmässigt så går de att eftermontera busenkelt. De kostar ungefär en tusenlapp. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
George; Till min hade jag valt soundpipes då jag inte har dubbelt, men i ditt fal så vette fan alltså! :) Ska det va högt eller HÖGT? ;) /Manray/ |
|
|
Jag slutar inte att förvånas av hur mycket som skiljer mellan 330 och 530 trots samma maskin(M54TU) BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Faktiskt. 330 känns mycket mer utvecklad gentemot 530. Men vad ska man göra, det är en modernare bil. /Manray/ |
|
| Vart kan man se den ljudlänken till den där Hamnn 330ci? Har sökt som fan på e46fantatics, men jag hittar inte riktigt där. Nån som har en direkt länk kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.