|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Någon som kan rekomendera något sportavgas till E46 320 så man får bort symaskinsljudet,måste man byta hela vägen eller räcker det med att bara byta slutburken för att få grymt ljud. | |
|
Har du 2,2 eller 2,0 ? 2,2 låter inte som nån symaskin så jag antar att du inte har den? Har du 150hk, så får du byta mer än bara slutburken tyvärr.. |
|
|
Eftersom du har M54TU så tycker jag först o främst att ljudet är betydligt sportigare orginal än vad de var på M52TU 320. Den är nästan onödigt tyst. Hursom helst, de som rekommenderas är ett Eisenmann sportavgassystem. Du får välja mellan 3 olika ljudnivåer. Vill du få riktigt ordenligt ljud så rekommenderas även soundpipes som byter mitteldämparen. Länk På siten kan du även lyssna på hur de låter, iaf på en 330. Svensk återförsäljare är Länk De går även att beställa det från Länk där de blir nästan en tusenlapp billigare. Tänk på att moms o valuta skillnad tillkommer på deras site. De blir dock ändå billigare. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Anders: Tillverkades 320 M52TU även 01? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Nej, kanske inte !? Men eftersom "symaskinsljudet" nämndes så antog jag att det var den tidigare versionen... Du har säkert bättre koll på det där. ;) |
|
|
En av mina länkar var lite döda, jag gör ett nytt försök till den svenska återförsäljaren Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Det där Eisenmann var precis vad jag behövde,tack så mkt W | |
|
Dela gärna med dig av video/ljudklipp efter installation om du har möjlighet. Jag tänkte nog köpa ett system framåt sommaren jag med. 76mm pipor sitter klockrent på E46. Bra exempel är detta: Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Ska försöka beställa nu sen montera till våren för bilen står i garage under vintern,så vi får se vem som blir först sen. De där 76mm ser ju riktigt bra ut alltså. |
|
|
bmw2Dbone: Ska du ha kvar bilen nu? Ska du ha kvar fälgarna då också? MVH Danne Min Bil Länk |
|
|
330touring:Det blir nog så,sänkte bilen i går, det blev kalas med sänkningen och 19",kan skicka dig en bild sen med sänkningen och Eisenmann avgas.330 står bra i garaget antar jag. Tänkte byta bil men när jag såg min bil med sänkningen och dina gamla 19" så smälte jag,hahahaha |
|
|
Vilken performance ska man välja på för att få skönaste ljudet? Race, sport? VIlket? |
|
|
George: Välj Race, men köp inte soundpipes till. Då tror jag du blir nöjd. De kryllar av videos och ljudfiler på Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
bmw2Dbone. 330in vilar lugnt och skönt i garaget!! Vore kul om du ville skicka över en bild, så jag får se hur det blev med din bil. MVH Danne Min Bil Länk |
|
|
Danne: hur mycket har du sänkt bilen på bilden som ligger i galleriet? Vad var det för bredd och ET på 19"arna? Diesel-räsern |
|
|
tarzan325: på bilderna i Galleriet är bilen sänkt 30mm runt om. Men om du klickar på länken nertill, så är den sänkt 60mm Bak 65mm Fram. Hade först vanlig sänkningssats, men köpte sedan Coil overs istället. Det är 8,5*19" med ET 35 original på BBSarna, men lämnade in 2st av dom för att byta ET till 40 istället. MVH Danne Min Bil Länk |
|
|
Mycket snyggt! Hur är det med frigången för hjulen? skrapar det i skärmkanter om du har folk i bilen eller har du rullat ut skärmkanterna? isf hur mycket? skulle du vilja göra en jättetjänst, mäta avståndet mellan centrum på hjulet och rakt upp till skärmkanten? vore bussigt. Om du har 65/60 sänkningen kvar vill säga. Diesel-räsern |
|
| Utan soundpipes säger du? Måsta man skriva något om det om man beställer via nätet Wendtan? Samt, behöver jag beställa något annat än det som angivs från hemsidan? (eisenhaus.com) | |
|
George: Om du ska beställa från eisenhus.com så är de ett speciellt ställe du kryssar i OM man vill ha soundpipes. De ser ut såhär: Länk och ersätter din dämpare i mitten samt skapar MYCKET mer ljud. I min smak för mycket, i andras smak perfekt, därav deras existens. Systemen skall vara helt kompletta när de anländer så de är bara o beställa o känna sig glad. leverans ca 1-2 v. Jag skriver detta igen pga min nyfikenhet: Dela gärna med dig av video/ljudklipp efter installation om du har möjlighet. Jag tänkte nog köpa ett system framåt sommaren jag med. 76mm pipor sitter klockrent på E46. Bra exempel är detta: Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
76 ser onekligen bra ut, det måste jag erkänna. Men blir det för mycket me 83? Soundpipes skippar jag nog, ska inte byta för mycket. Ska försöka lägga fram ljud/bild länk när köpet väl är genomfört, men kommer bli först när vinterdäcken åkt av! Tack Wendtan för bra tips. |
|
|
Jag personligen tycker att 83mm blir lite överkant. här är en bil med det monterat: Länk hittade tyvärr ingen 330, men likväl en m3 :) BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.