|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Så, i en -88 med katalysator, måste det sitta katalysator egentligen eller går det att plocka bort den? Har inte fått riktigt kläm på det. // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
318ST! Den måste sitta där! |
|
|
Enligt lag ska den sitta där och den ska fungera, oavsett årsmodell förutsatt att bilen från fabrik är utrustad med katalysator! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Jo, det var ju det jag menade. Att slippa ta bort allt för att bara få den besiktigad! Så du tror att det kan gå? Blanka däck AB |
|
|
ck3: Det kan mycket väl gå. Men det finns ingen garanti! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| det blir ändå tvunget att regga om den för effektökningen. eller minskningen:) | |
|
jarrakk: ? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej . Ang att besikta en turbokonverterad bil . Jag har en kompis som jobbar på svensk bilprovning och jag frågade honom och han sade att om det är gjort med orginaldelar eller att det är gjort så att det ser ut att vara orginalmonterat så blir det troligtvis godkänt på bilprovningen !! "vi tittar ner i så många motorrum på en dag att vi är lika less på det som alla andra som är less på sina jobb , vem orkar krångla med att underkänna en bil för en sån struntsak" Jonas |
|
|
bara för att man inte får en anmärkning pga. att man lurat besiktningsteknikern så betyder det inte att det är lagligt. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.