|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Det var vad jag trodde också, men när Jesperado skriver att han fått en varning, och att han skulle ha blivit av med lappen nästa gång inom 2år så blev jag lite osäker. ///Jesper |
|
|
J.Dredd: Det betyder att du kom undan helt. Polismannen har i det läget bara två alternativ, antingen skriva ut en bot på platsen eller lämna det utan åtgärd. Han valde tydligen det senare, det är bara att gratulera... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Frågan är egentligen om någon kan bekräfta eller dementera att polisen kan dela ut anmärkningar/varningar? ///Jesper |
|
|
Ok..Tack :) ///Jesper |
|
|
J.Dredd: Varningen fick jag av Länsstyrelsen, polisen delar inte ut varningar på plats... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jack Bauer: Jag och min chef hade varit i Blendtarp utanför Malmö och på väg hem till Örebro. Några mil innan Jönköping började en 9/5a bakom mig bete sig konstigt och jag sa till min chef att jag trodde det var snuten, men sen försvann dom så jag drog igen, efter ett par kilometer så ser jag hur 9/5an närmar sig snabb som van och vid det tillfället så hade jag redan räknat med att körkotet hade blivit indraget om det var polisen. Jag fortsatte att gasa och när mätaren stog på drygt 200km/h så slog bilen på blåljuset......vid det tillfället så trodde jag nog att det var omöjligt att få behålla lappen. Snuten bad mig kliva ur bilen och visade sitt leg och berättade att han va ifrån krim, han satte mig i bilen och visade mig vad han hade filmat, men som krimmare så sa han att det inte var hans uppgift att jag fortkörare........jag klarade mig med en tillsägelse och en klapp på axeln....!! :-)) Mvh Jonas Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!! |
|
|
Jag fattar det inte? Varför lägga ner sån möda att följa dig, filma samt att stoppa dig när han ändå inte rapporterar det? Detta verkar helknäppt? Det vore som om en trafikpolis blev vittne till ett rån och tar fast rånaren och sedan säger, det är ju inte min uppgift att jaga rånare så det får gå för denna gången men gör inte om det. |
|
|
Ps: Jonas |
|
|
Ps Jonas. Missade att skriva ovan, Är du bilhandlare? 200 bilar på 10 år det är ju nästan en ny bil i månaden under 10 år? |
|
|
Jack Bauer: Jag vet inte heller vad dom sysslade med, jag bryr mig inte så mycket eftersom jag fick behålla kortet, det är ju inget man frågasätter precis.....*L* Inte bilhandlare men man har väl köpt och sålt några i perioder, allt är till salu!! :-)) Mvh Jonas Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!! |
|
|
Fast sista 2 åren har jag bara haft 8 bilar..... Mvh Jonas Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!! |
|
|
Ja, du jesperado, jag kanske yrar om det ena och det andra. Men jag delar åtminstone inte ut felaktiga råd eller nedvärderar mina medmänniskor på nätet. Lägg ner bilprovningen. |
|
|
Apricot: Ingen fara, du kommer också att bli vuxen en dag. Det tar bara lite längre tid för vissa... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado, jag hoppas jag förblir "barn" så länge jag kan... Jag behandlar i alla fall alla lika. Jobbar du på bilprovningen så är det tragiskt... |
|
|
Apricot: Med risk för att ångra mig måste jag ändå fråga, vad pratar du nu om då? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Nu börjar det gå överstyr grabbar. Era påhopp är inte BMW relaterade och jag förstår inte vad era jobb har att göra med den lilla dispyten som jag följt. Mvh Mohsen |
|
|
Mohsen: Tråden var avslutad sedan tre dagar tills du öppnade den igen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag lade märke till det i efterhand... :) Mvh Mohsen |
|
|
Stå på dig Apricot! Blev faktiskt lite sur när jag läste denna tråd. Vilka helt irrelevanta inlägg/påhopp från vissa. Har man inget vettigare att säga så kan man lika väl lägga tangenbordet åt sidan... Tycker att man kan ha en hövlig ton här på forumet. Visst är det en filosofisk fråga, alla vet väl att det är brott enl. lagens mening att köra för fort. Frågan är ju med här för att få fram olika synpunkter på denna sortens förseelse, det är trots allt ett forum. Personligen tycker jag att man kan höja hastighetsgränsen på motorväg. Ett förslag: 130-140 km/tim tillåtet men kör man 10-15 km/tim över det så ryker kortet.. "Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.." |
|
| Tack för det beemer! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.