|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Svagström i högtalarkabeln? Menar du att batteriets jordanslutnig (minus) skulle ha nåt samband med detta? Förbryllande, kan du utveckla lite mera. FP |
|
|
Jag tror mest på att kablarna ligger för nära varandra...om du säger att remoten kommer från stereon... MVH Andreas |
|
|
Remotekabeln levererar 12V via stereon när denna startas, ung. som en strömbrytare (vilket det också var på tidigare stereo), för att starta upp slutsteg, dra upp elantenner osv. Det går ingen speciell ström i denna, bara några mA, det finns heller ingen risk för störningar från denna. Har du provat att lossa lågnivåkabeln in till steget och därefter starta upp stereon, blev det tyst eller fortsätter störningen? Till 99% har du en jordslinga via lågnivåkabeln, montera en jordavbrottsenhet så slipper du generatorstörningen. FP |
|
| Felet var att lågnivå kablarna låg dragna på samma sida som strömkabeln. Jag bytte sida och nu är det klockrent ljud. Någon tidigare ägare måste ha dragit kablarna, men jag fattar inte varför dom inte ändrat. Kul och åka runt med surrande ljud? Nej! | |
|
Så nu är det "Kung Fu Fightning" i 160 dB som gäller då Kalle?? *LOL* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| va i hel***** nu kom surrandet tillbaka! Vad kan det vara?! | |
|
Kan du definiera lite bättre, surrande knarrande ljud eller vinande ton som följer motorvarvet? Surrande ljud kan komma från bränslepumpen i tanken, vinande ton är bergis generatorstörning. Har du provat att lossa lågnivåkablarna tillfälligt när störningen hörs? FP |
|
| Generator störningar verkar det va, för ajg har en ton som följer motorvarvet. Jag har inte provat att lossa lågnivån när störningarna uppstår. Jag ska göra det och se vad som händer. | |
|
Felet var att jag hade inkopplade hötalarkablar som gick bredvid strömkabeln. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.