|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tackar för svaren. Jag försökte svara igår, men av någon anledning lyckades jag inte komma in på AP. Här har ju kommit lite skiftande svar, men 240hk borde den i alla fall ha på hjulen om jag förstått det hela rätt. Lite lågt kan tyckas men om det är vad de flesta ger så får man väl godta det. Dock ska jag nog följa rådet att provköra ett antal bilar så att man får lite erfarenhet av hur de bör gå. Är det någon som är sugen på en Yamaha R6 -01 med 1060mil på mätaren och mycket bra skick? |
|
|
Man MÄter effekten på bakhjulen för att fastställa hur stark motorn är!!!!! Se Peters svar ovan :att säga utgående axel på rullande landsväg blir ganska mkt fel. Rototest fastställer hur starka motorerna är genom att mäta på drivhjulen, då kan man lätt räkna ut hur mkt hur mkt motorn ger. Och en Manuell 2wd bil tappar inte 17% mellan motor och drivhjul. Genom att min lämnar 298 hk på drivhjulen så vet jag att den lämnar minst 321 hk på utgående axel eftersom förlusten mellan då bara blir 7,1% 321-7,1%=298,209....... |
|
| Ingen som kan ge mig lite 100-150km/h-tider för 3.0:an. Det är ju en sak som är ganska lätt att kolla när man provkör en bil. Tar man tiden mellan 100 och 150 så har man en ganska bra siffra att jämföra med i alla fall. | |
| Mr Vanos: Nej inte i Helsingborg, jag mappade i Tavelsjö utanför Umeå (bil & trim). | |
|
<Elfrippo, annonsera på börsen, "M3 bytes mot min R6". sök inlägg ang. 100-150-tider (bilen är avställd så ja kan inte testa) underbar bil dock=) lycka till! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Kör 100 till 200 km/h istället. Starta vid kkonstant 100 km/h på trean. Runt 13,5 s är M3 3,2 prestanda. |
|
|
100-150 km/h mätningen på 3:an vxl borde vara lättare att utföra eftersom en 100-200 km/h mätning innebär att du måste växla en gång. Jag tror inte det är lätt att göra exakt lika bra växling från bil till bil. Så det kan bli ganska stor fel marginal på det sättet. |
|
|
Tackar för svaren. Det får nog bli 100-150 på 3:e växeln. Inte så bra att dra en bil man bara provkör till 200 kanske... En annan fråga: Bilen ifråga kommer nog att utrustas med ett komplett Supersprint-system. Är det värt att köpa extraktorgrenröret eller är det bara pengarna i sjön? |
|
| Hade varit ql att bänka... intressant fortfarande ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.