|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
M Roadster Z4 3.0 SMG Round Time Hockenheim 1.18,2 min 1.18,1 min kommentarer ? Länk *hehe* He makes the sign of a Z | |
|
Tiden måste vara inkl. fika? Hans |
|
|
provar om detta ser tydligare ut.. ------------------- M Roadster-----------Z4 3.0 SMG Round Time Hockenheim ------1.18,2 min ----------1.18,1 min kommentarer ? Länk *hehe* He makes the sign of a Z |
|
|
Imponerande, måste jag säga... Bilarna har samma tid på Ringen, 8.32. Z4:an tycks ha bättre kurvtagningsförmåga än M Roadstern, enligt tabellen klarar Z4:an ett undanmanöverprov i 149 km/h medan M:en bara klarar 117 km/h. Borde påverka varvtiderna en hel del... Om en 231-hästars Z4:a går så här bra, hur bra kommer då inte en MZ4:a med 100 hästar till gå? :) /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
Ska bli kul med en M- Variant av Z4! För 3.0:an är ju alldeles för slö!! Jämför acctiderna till 200: skiljer ju nästan 10 sekunder!!!. Ner med M-motorn i Z4:an sen kan Porscharna dra ngt gammalt över sig! Måste nog prova Z4:an igen, fast köra lie hårdare den här gången så jag får känna lite mer på den, vad det verkar, mkt bättre väghållningen....MMMMMums! /B |
|
|
Who needs lot´s of Power when u got handling & beauty /O.Wilde ?? |
|
|
Det är väl därför som Bmw 316 är så respekterad i sportvagnskretsar...... /B |
|
|
Imponerande siffror måste jag säga. Visst kändes 3,0:an snabb när jag testkörde den, men så duktig? som sagt, imponerande.. Om det nu blir en M, då får verkligen porsche se upp. Nya boxster coupén och cabben blir ju fullkomligt pulveriserade om de möter MZ4 i så fall :) Men gamla goa M- coupén hinner fika tio sekunder innan z4:an kommer in i depå på Ringen i alla fall :) Det känns tryggt.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
på tal om Z4M.. nån som hört nåt??' //Svebba BMW Z Power |
|
|
vad jag hörde senast var att en eventuell sådan skulel presenterats på detroit- mässan. Min flickvän jobbar där för tillfället och har bett henne luska ut lite mer info. Mig veterligen är det fortfarande inte aktuellt, eftersom firmor som Hartge och andra informerat att det inte blir det. De har ju rätt bra sikt framåt i modell- linan.. I geneve presenteras nya M5:an och undrar verkligen om de vill ta bort uppmärksamheten ifrån den med en Mz4 där.. Eller också blir det ett riktigt M- fyrverkeri med både ny Mz4, M5 och M6. :) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Det står i senaste bmw magazine vad som skall intruduceras 2004. z4 M läste jag inget om. Det jag kan erindra är: 6-Serie cab, 5-serie touring samt 1:serien. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Krokodil: Tydligen behövs det mera power om den ska kunna göra tider i klass med M3E46:))) M3 Z4 Round Time Nuerburgring 8.22 min 8.32 min Round Time Hockenheim 1.17,6 min 1.18,1 min |
|
|
wendtan: Vem kunde undgå 6-serien så snygg som den är, tydligen ska det vara en vip visning under denna månad gissa vem som ska ditt:))) |
|
| Har garanterat att göra med vridstyvheten främst och modernare hjulupphägning (främst bak kanske). Z3M var aldrig speciellt imponerande mer än vid körning raktfram om man ska vara krass! | |
|
BMw magazine avlsöjar naturligtvis inte sådant som inte är officiellt ännu, utan är bara ett organ för att förmedla de beslut som redan är tagna. Erfarenhetsmässigt gillar BMW att spontant presentera nya versioner precis som med M roadstern, så när och om den väl kommer är fortfarande ovisst.. Har sett sexserien och kan garantera att den ser mycket fin ut i köttet så att säga.. Linjerna harmoniserar så mycket bättre i verkliga livet precis som för Z4:an och E60. En verklig dreggelbil.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Starre jag hade NÄSTAN tänkt skriva att om jag var ute efter mycket kraft med tak så köper jag en Supra och trimmar den men det skriver jag naturligtvis INTE det vore ju att som att pissa på ett elstängsel eh.. eller nått ;-) He makes the sign of a Z |
|
|
Fast det kan ju ha en aning att göra med att jag är lite avis på att din kärra går som ett skållat troll, hmm möjligtvis.. men inte säkert /K |
|
|
Starre: stämmer verkligen de tiderna? Endast(?) 10 sek i skillnad, fast det skiljer 112 hk? Länk |
|
|
ufo: Länk |
|
|
Eftersom Mcoupe spöar M3E46 på bägge banorna skulle det vara intressant att se tider för M3E46 Cab.....Å se om den är speciellt imponerande annat än vid rakt fram körning....... /B |
|
|
M3E46 Cab är tyngre än coupen, dvs inga förutsättningar att vara snabbare. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.