AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.597

Individual Extreme

Sida 1 av 2
Hej,

Ibland undrar man vad folk har för smak egentligen, vissa Individualbilar är så fruktansvärt smaklösa att man nästan skäms för att det står BMW på dem.
Har sett allt från röda M5or med blått skinn till en stackars tyskreggad, mörkblå compact med skrikblå skinninredning som stod och spred illamående bland förbipasserande BMW-entusiaster i Malmö i somras. Men en rosametallic E36 M3 Cab med rosa-gult skinn tar nog priset.
Under sådana omständigheter är det lätt att glömma att Individual även skapat några av de vackraste och mest iögonfallande BMW som gjorts, såsom M5 Touring Elekta och 760 Yachtline.

Det vore trevligt att höra lite om er andras positiva och negativa upplevelser kring Individualbilar!

En av de kanske vidrigaste interiörer Individual GmbH har gjort, känd från galleriet, är förresten till salu!

Länk

Mvh,
E38B12
Alltid retar det någon? ;-)

Nej jag kan hålla med, ibland undrar man om det inte är, bara för att, som vissa beställningar görs.

/Anton
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
E38B12:
Undrar vem som är sjukast; de som designar tygerna, kunden eller BMW som erbjuder dyligt?! ;)
Håller med dig ang. Yachtline, det får nog bli min nästa bil...Gillar båtinredningar såtillvida att nästan halva huset har skeppsgolv :D
Vad är Elekta? Har jag missat.

M V H
Stephan

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Elekta är ett världsledande företag i tyskland som gör apparater för strålbehadling av cancer.

Elekta är ett världsledande företag i SVERIGE som gör det som i folkmun kallas strålkniv för behandlning av cancertumörer utan invasiv operation ;)

M5 Touring Elekta har nog inget med detta att gra förutom namnet ;)
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Den här är också i en klass för sig

Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
PIMPMOBILE!!!

*BAWORAK*
Jag tror inte det är BMW Individual som har gjort inredningen. Det står att tidigare ägaren är grundaren av företaget MCM som tillverkar läderaccesoarer och att inredningen har original MCM-läder. Plus att det påminner väldigt lite om läderjobb som skulle vara gjort av BMW Individual.
M5 Touring Elekta = M5 Touring -95 för den italienska marknaden, 20 st tillverkade och alla i British Racing Green, med cognac -läder och grön piping. Helt underbara bilar.
Som sagt; helt underbar! Här är ELEKTA!

Länk
E38B12:

Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Nån som har hundraafemtitreånie att låna ut? Vill ha :)

Sex på alla fyra, roligast så!
starre:

Se där, en topic jag missat! :-D
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
någon som har en bild på 760 yachtline då?

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Heinz_Keller: Visst håll till godo Länk

Mvh Stephan
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Jäklar!! Det var nog den snyggaste träinläggningen jag har sett nån gång!!! Mycket hög trivselfaktor där!

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Undrar om 760Li Yachtline även har någon "Sea mode"-funktion som gör att den blir som en gammal jänkare fjädringsmässigt samtidigt som pelikanljud hörs i högtalarna? Alternativt Jussi Björlings "Till havs" :)

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
sk
252
skinkan
M3 cab 98
535 dam-sport touring 07
bmw 645 cab 12v
730 95 e38
3,0cs 72
e38b12,håller med dig gult och rosa kanske inte är det snyggaste man kan ha,men det passar säkert för en del!jag va och hämtade en m3 cab 99 individual förra veckan,estorilblå med mörkgrått och mörkblått läder passade min smak perfekt,men jag har också sett skräck exemplar,mintgrön compact med mintgrönt och gult skinn,inte så där jättesnyggt precis.
Skinkan,

Din bil låter färgmässigt lite som något i Alpinastuk, de brukar ju alltid experimentera med olika blåa färger i interiören?

MVH,
E38B12
Svärd
Har en gammal polare som hade en lila M5 med lila skin. Grymt läcker, så långt, men sen hade snål-direktören i tyskland valt att stoppa i en 518-motor... Får man göra så??

///Martin
Svärd: Nej! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.