|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
D e inte så att den här effektökningen är mer psykiskt än fysiskt? ;) |
|
Lars Jakobsson |
Dutta>>Skulle du kunna tänka dig att göra en till? ;) Eller iallefall ge lite tips och råd för tillverkning.... Lars |
|
Den största effekten lär nog mänskligheten se först när det är försent! Mvh |
|
| Det är sant | |
|
Visserligen skapar katten en hel del mottryck, men en sugmotor behöver väl ett visst mottryck, annars tappar den effekten istället. Det är bara turbomotor som mår bäst av ett rakt 3" rör. Varför inte då satsa på en sportkat istället? Kanske för dyrt, men den är mindre restriktiv och sist men inte minst skonar miljön; om inte vi, så kommer våra barn och barnbarn garanterat att vinna på det! BMW 4ever Länk |
|
|
Jag rensade ur innehållet i katten på min 520 när den hade pajat, jag märkte en klar förbättring, t.ex. kunde jag köra på 4:ans växel upp för en backe, som jag alltid annars måste köra på 3:an för att orka upp. Det kan kanske variera på olika bilar, men jag märkte i alla fall skillnad. Numer sitter det en universalkat på, som kostar en bråkdel av en original. BMW CS #5206 |
|
|
...men då jämförde du troligen med en defekt katalysator som troligen hade hindrat flödet. I förhållande till en frisk katalysator, är flödet minimalt bättre om man "rensar den". Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.