AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.336

Skånska Z efterlyses, samt frågor om klubben

Sida 1 av 3
BoZton Grodan
Våren nalkas & solen skiner in genom fönstret. Det är vår i luften. Nå ja, det skit som föll från himlen i förrgår är i alla fall påväg bort. Det är ungefär 3 månader tills det är dax att börja fundera på att plocka ut sin kompis i vårsolen...hmm...dvs ..det är bara halvlek.

-Det skulle va kul att få tag på lite fler kompisar i skåne som åker Z för att kanske till våren kunna ta lite rundturer i det skånska landskapet. Lägg gärna ett inlägg här eller maila mig så kan vi kanske dra ihop något kul till våren på lokal nivå.

-Jag undrar även hur det går med klubben samt var man kan anmäla sitt intresse att va med.

// BoZton Grodan
Jag bor 2 mil från Skånska gränsen, funderar på att fixa ihop en BMW träff framåt vårkanten. Kanske någon som vill vara medarrangör?

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
BoZton Grodan
Tjenna Fredrik M
Trevligt att du slog larm trots att du bor andra sidan gränsen.
Jag hjälper gärna till vid ett ev vårarangemang och kanske finns det då även möjlighet att locka folk från ännu nordligare breddgrader**
Jag hoppas kunna locka hit ett antal trevliga individer från östkusten.
2002 hade jag en Z3 träff här som tyvärr regnade bort fullständigt, vi hade väldigt trevligt ändå. Har lite funderingar åt samma håll även nu, men en träff för alla modeller, och att lägga upp en trevlig rutt att cruisa, den skulle mycket gärna kunna sträcka sig över gränsen till skåne då den gamla vägen över åsen är väldigt vacker.

Tjo Grabbar!

Jag och min polare med vars en BMW Z3 M hade som sagt tänkt att starta någonting på lokal nivå. Fredrik, du och jag har snackat innan om detta. Ska vi köra igång snart eller :)

Jag och min polare finns i Växjö, Jag vet att det finns intresse här i Växjö med omnejd att bilda en liten klubb.

Så, kom igen.. Nu tar vi tag i detta!

MVH Fidde

Maila gärna även till fredrik.hjelmberg@tgskrivab.com om de är någonting.

19" :-)
Hej hej !

Äntligen ser man en liten ljuspunkt ... våren är snart här och det innebär .. träffa nya/gamla vänner, kika på varandras vackra pärlor som blänker i solgasset, ta en fika ... sedan cruisa runt lite på fina vägar det låter helt underbart .:-)

Det låter väldigt lockande och trevligt ! Försök hålla mig ifrån en bilträff ... nehej det finns inte en chans :-)

Vi ses snart =)

Mvh
Maria

BoZton Grodan
Tjenis Maria & Fidde

Trevligt att det blev lite respons på denna lite "allmänna" och inte så teknikcentrerade tråd.

Åter igen...
Vad händer med svenska Z-klubben...blir det någåt åka av den eller? Iof är det alltid trevligt med lite lokala varianter med...En Zyd Zvensk....för någon Zkånsk lär det kanske inte bli.

Vill med tacka för alla trevliga inlägg i min förra tråd "Varför i hela världen köper man en Z"

// BoZton Grodan
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena allihop, är väl osäkert om jag sitter 5-6 timmar i Z:an för att komma ner till skåne (så jäkla skön är den inte att köra). Det hade varit en sak om det var fri fart och jag slapp leta polisbilar men nu är det inte så. Men vem vet? Sugen är jag i alla fall.

Maria: när får man se bilder på din bil då? har hört att du moddat både lite här och där! Är nyfiken!

Hade planer på en Z-träff vid Mantorp som förra året tillsammans med BMW-klubben, men de kommer inte att ha någon Mantorp träff! Har ställt frågan till BMW Sport klubb också och väntar svar, kan dock inte hitta någon banträff på Mantorp där heller!
Jag luskar vidare och återkommer om det blir en mer mitt i sverige Z-träff fram mot vårkanten. Har lite nya ideer in för i år, så kanske lockar jag ännu fler än förra året :-)

Ha´re!, och visst längtar man till våren!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
BoZton Grodan, jag pratade med Askåsen innan och han skulle kolla lite närmare ang. Z-klubben. Men under tiden Z-klubben bildas kan vi kanske bilda någon lokal klubb som Fidde nämner. Jag tror det finns ett stort intresse för det, och vi skulle med stor sannolikhet säkert få ihop rätt många Z´or :-)

Vi får nog sätta lite fart nu isf. om vi ska vara säkra på att något ska hända till våren/sommaren :-)

z3mpower, min pärla är inte färdigmodifierad ännu .. men så fort den är klar så lägger jag ut bilder .

Mvh

/Maria
Något intresse av att bilda/vara med i styrelsen för en Z klubb finns för min del inte. Eventuellt kan ett medlemsskap vara intressant, beroende på vad medlemsavgiften hamnar på. De priser som diskuterades i Jönköping om vi skulle bli en avdelning i BMW Club Schweden var alldeles för höga enligt min smak.

BoZton Grodan
Maria...
Håller med om att vi kan sno ihop något på lokal nivå.
Det behöver inte va så seriöst det är ju bara att jönsa ihop ett litet program, köra ut lite info via gruppmail. Träffas på en parkering och ha en planerad rutt att åka och käka lite.

***Ser med fram emot att få se din kärras nya leende***

Fredrik M
Jag vet inte vilka pengar som diskuterats eller vad en rimlig nivå är på en klubbavgift. Ger ett ev klubbmedlemskap lite rabatter på delar & försäkringar mm så kan det ju va värt en peng tycker jag..

// BoZton Grodan
BoZton Grodan, det låter bra tycker jag . Ser fram emot våren som nalkas bakom knuten, och våra efterlängtade Z-träffar som förhoppningsvis ska bli många i vår/sommar . För det finns inget trevligare än att träffa likasinnade som uppskattar och värdesätter sina fina bilar .:-)

Min pärlas nya leende är värd att ses kan jag nog lova. :-)

Mvh
Maria

BoZton Grodan
Maria...
Din pärla hade ju stålgaller mitt i leendet istället för plastribborna...(he he ...tandställning)..läste jag...*L*

Läste med på den sidan som står i din profil att pärlan är Bostongrön....hmm ...ska det inte va Oxfordgrön?? ...

Grodan tyckte det borde va rimligt då han är en -97a & din en -01a

// BoZton Grodan
Visst är min pärla oxfordgrön ... men var läste du att den är Bostongrön ? eller är det jag som är blind ?... ;)

/Maria
BoZton Grodan
Maria
På Team2theMax sidan

Lack
Bostongrön metallic

// Kvack
Hmm, det har blivit ett fel där jag vet. Men hemsidan är på gång att göras om så då ska det rättas till. Har haft det så över ett år och ingen annan har sett det ... BoZton Grodan är uppmärksam, kul :-)

/Maria

Ni
10
NiclaZ3
Z3 2,8 Roadster -98
Supersprint
Rieger läpp
BMW 120d -07
Hallå!
Det låter trevligt med en liten skåne träff tycker jag, bor själv i Malmö. Är det någon mer som bor i Malmö?

/NiclaZ3
Jag bor också i Malmö!
st
2
stentofta
740iA -97
Z3 2.8 -00, SuperSprint, BBS
Hej i vinterrusket.
Nog längtar man till våren alltid!
Det vore skoj med lite Z3 aktiviteter i Skåne.
Jag bor på östra sidan Skåne, utanför Kivik.
Någon annan här på Österlen?

//Peter

stentofta: Välkommen till forumet! Visst är det din Z3:a som har regplåten BIMMER? Vi snackade lite Z över e-mail för 2 år sen om jag inte minns fel.

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Ingen dålig skyllt :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.